• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Vilken sorts "skumpa" blir det ikväll Lapinette? :? Eller kanske flera sorter...

• Liten med Mindre

Har ätit klart min lunch. Går fortfarande och känner mig småolustig i magen. Kanske är det lite "positivt" illamående på gång? Hoppas i alla fall det - att det inte är något allvarligare.

(För inte kan man väl bli "vanligt" dålig när man är gravid väl??? :?::?:?)

• BrudSommar2006

Nu har jag precis varit på lunch, det var grilldag på verandan på lunchrestaurangen här idag. Jag trodde att det skulle vara lax, fiskalternativet alltså, men så visade det sig vara svärdfisk så nu har jag precis ätit en kotlett av något jag inte borde ätit men det var jättegott!

I natt vaknade jag förresten och trodde att jag hade fått maginfluensa, jag mådde så fruktansvärt illa. Så upptäckte jag att jag av misstag vänt mig över på rygg i sömnen och då pressas ju magsäcken ihop, allt jag behövde göra var att sätta mig upp en liten stund så gick det över, och sedan lägga mig på sidan igen, skönt att jag inte var sjuk trots allt!

• Liten med Mindre

Brudsommar - det är väl också så att i slutet av graviditeten så tynger bebisen på en ven (vena cava syndrom ??)när du ligger på rygg - då kan man känna yrsel och illamående. Åtgärdas genom att rulla över på sidan (vänster har jag läst någonstans).

• Liten med Mindre

För övrigt är väl din bebbe rätt så "färdigutvecklad", så jag tror inte en svärdfiskkotlett gör någon skada.

Sååå nära för dig nu!!!

• _koko_

snartis - Härligt!! Det finns antagligen många hål att stoppa de tusenlapparna i va? :D Skönt att få en mvc som du gillar också!

Har aldrig varit på Karlssons, provar det gärna! Cicci och FruLlis, hittar ni dit? :)

Snurrandet i huvudet har försvunnit idag, skönt. Däremot har jag fått lite snuuva, hahahaha, så nu sitter jag och funderar på om det är en förkylning eller om det är symptom a´la cicci. :D

• Lapinette

Liten - helt OT som vanligt när jag skriver, det blir Pol Roger. Min favorit samt vår bröllopsskumpa. Köpt och hemtagen från Frankrike.

• Lapinette

koko - så klart det är sympton!!! Shit, vad spännande.

Undrar hur det går för Sweet, tänk om hon också är på smällen.

Sen så håller vi ju tummarna för Frejis.

Fast det innebär ju att snart är det bara jag kvar !!!

• Liten med Mindre

Du får väl skumpa på andra sätt också då ikväll Lappis. ;)

Lite äkta champagne kanske skulle pigga upp även mitt humör. Men - får hålla mig ett par månader till. Det är redan en massa bubblor i magen som gör ont just nu. :(

koko - säääääkert bara vårallergi! (fast jag hoppas ju på något annat förstås - så in i bomben!)

• _koko_

Ja, heja frejis!!! :)

Lappis - Jag vet känslan - varje gång jag lägger upp listan och får flytta upp någon ny i "graviddelen" som inte är jag svider det, det går ju inte att komma ifrån...

Svar på tråden När märker man av det?