• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Inte så konstigt att sexlusten flyger all världens väg om man som gravid gasar upp sig så här. :)

Visserligen känner jag så väl igen det från mitt vanliga tillstånd. Att vi överhuvudtaget fick ihop en bebis är ju otroligt!

• Liten med Mindre

Vårbrud - den där rektorn hade jag nog inte velat jobba för ändå, om jag kunde välja. Vilken surkart! Hur många ber chefen om ledigt för att gå på intervju för andra jobb???

• mugglesfan

Liten: jag känner igen mig i dina symptom. Första veckan (v5) hade jag psykbryt och kände mig gravid med nyp i magen mm. Veckan/-orna därefter var allt som vanligt och jag kände mig väldigt ogravid. Förstod då precis Ciccis oro, var orolig att jag fått MA. Men tryck bort oron och bara njut - alla som jag hört talas om där det varit ngt fel har känt att det varit ngt fel.

Hörde apropå det av en väninna igår att en bekant till henne (som jag vet vem det är även om vi inte umgås) tror att hennes barn ev dött i magen. Hon är i runt v18-20 (vet inte exakt men hon ligger några veckor bakom mig) och hade inte känt barnet röra på sig sedan i fredags. Hon kände att ngt var fel tydligen och hon har ett barn redan så hon vet ju hur det ska kännas. Usch.

Men som sagt, om allt känns bra så är det förmodligen det!

• mugglesfan

Vårbrud: jag håller med Liten, den rektorn verkar ha en konstig inställning till personal. Vi har anställt en ny tjej på vårt kontor och hon jobbade på ett litet företag. När hon skulle på intervju till oss hade hon sagt att hon hade en läkartid (för man kan ju inte säga att man ska på intervju) och de hade sagt att sådant fick hon sköta på fritiden. De ville inte ens låta henne få ledigt för att gå till läkaren! Men efter tjat så fick hon det - men bara inställningen!!!

Lappis: jag tror inte du blir "sist" kvar för listan fylls ju på med folk hela tiden även om det har varit lite tunt med nytt folk på sista tiden.

• Liten med Mindre

Tack - Muggles, gissar att det är ok att känna sig ogravid också. :) Det har ju gått bra hittills i livet...

Gjorde tyvärr missen att läsa på Allt för föräldrar, om att missfallsrisken är störst mellan v9-11, kan det verkligen stämma?

(Otäckt med väninnans kompis förresten, lite likt det vårbrud gick igenom väl)

Nåja, jag ska försöka känna mig synnerligen ogravid i London, förutom vad gäller vin och sprit då. :D Pigg som en mört, shopping och matsugen, flirtig och sexig värre. Bara en dag till på jobbet.

När skulle ni till Dublin Muggles?

• Liten med Mindre

Men hallå - vilka arbetsgivare det finns??? I dagens Sverige ska man väl vara glad att man får en läkartid överhuvudtaget! Vem har råd/tid att vänta på en tid som passar!?!

(Även om det i det här fallet var en "falsk" tid...)

• mugglesfan

Japp Liten jag tror det stämmer att MF-risken kan vara som störst då för det är ju fram till v10 som allt ska bildas. Efter v10 är allt klart, ska bara mogna och bli större - helt fantastiskt egentligen att det går så fort. Ditt embryo har ju redan ett hjärta som slår, visst är det coolt?! Fast å andra sidan sa min BM att ju fler veckor som går desto säkrare kan man känna sig, så v7 är säkrare än v6 mm (hennes svar när jag var orolig för MF/MA för att jag inte kände ngt). Min BM sa också att de som mår illa är avundsjuka på dem som mår bra medan de som mår bra vill må illa för att få bekräftelse på att de är gravida

• mugglesfan

Förresten, ska till Dublin på fredag, åker med Ryan vid lunch, hemma igen på måndag. Så vi kan vinka till varandra över irländska sjön!

Nu sticker jag till Magplasket...

• Liten med Mindre

Simma lugnt!

Funderar själv på att dra mig iväg och växla lite pengar. Kan ju vara bra om det blir bråttom på Arlanda.

Om det när någon här som älskar att packa väskor så går det bra att infinna sig hemma hos mig ikväll. Hatar väskpackning - eller kanske snarare att välja ut vad som ska med.

• Lapinette

*viftar med handen* Jag har inga problem att packa (är ju van sen mitt pendlande). Vart ska jag infinna mig?

Svar på tråden När märker man av det?