• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Liten med Mindre - jag anmäler mig också frivilligt till packningsprojektet! Snittar nog på att resa varannan helg och har inga problem med packning..

• Lapinette

Kan ju bli riktigt skoj - jag och Vickan packar Litens väska för en weekend i London. Vad ska vi ta med *kliar mig i huvudet*. Som tack och hjälp under packningen önskar vi oss något drickbart som förhöjer stämningen.

• Hjortron

Mugglesfan- vi förlorade budgivningen idag. Det andra paret la precis över vår smärtgräns så vi fick snällt avböja ett fortsatt budande. Tröstar mig med att det var alldeles för dyrt och på tok för mycket renovering..

Hittade igår kväll ett annat hus som faktiskt är mer i min smak..tidigt 1900-tal-me like!

Nån fler som inväntar bim i helgen? Jag inbillar mig lite öm mage och bröst men det är ju fortfarande inga nyheter. Tänk att det ska vara så svårt! Ibland känns det nästan som om jag gottar mig i eländet, typ följt er tråd och grävt ner mig på FL. Maken tror att jag bara gör saken värre för mig själv och han har väl rätt som vanligt

• viktualia

Lapinette - håller helt med!!! jag ska bara ta granntrådens helikopter så kommer jag till Sthlm....

...ajsan.. .maken fyller ju år.. hm... näee jag får nog banga och stanna hemma i min landsända ikväll....

• Lapinette

Vickan - har du också en oxe hemma (liksom Liten)! Här är det jag som står för envisheten.

• BrudSommar2006

Hjortron, trist med budgivningen men det är väl så att det alltid kommer något nytt att gå på visning på. Fast lite börjar jag misströsta, det är väldigt sällan vi hittar något vi är intresserade av som inte går upp alltför högt i budgivningen.

Läste inläggen om amning tidigare, det verkar inte finnas något slut på listan på allt negativt man kan råka ut för om man vill försöka amma. Sår och svamp om man inte luftar brösten och mjölkstockning och hög feber om man luftar dem och blir kall...

Har tagit mig hem från jobbet nu och så kan man bocka av den här dagen också.

Apropå att packa så borde jag komma igång med packandet av BB-väskan så att man ser att man har allt men det har varit segt att komma igång, liksom med det där förlossningsbrevet som Vänner-fan rekommmenderade.

Undrar när vi får höra av henne förresten, det borde väl vara i morgon de får komma hem om de stannar över de två nätter som verkar standard. Sedan vet man ju inte hur lång tid det dröjer innan hon orkar titta in här. Vi får hoppas att hon får iväg ett sms till Muggles så småningom i alla fall.

• BrudSommar2006

Apropå mf-risk så är allt jag hört att det är störst risk innan man passerat vecka 12. Fast nog borde väl den här tråden ha fyllt den kvoten för ett tag framåt?

• BrudSommar2006

Det ser ut att bli en liten tvilling för vår del, liksom maken. Var ut igår på väg hem från jobbet för att fixa födelsedagspresent åt honom, han fyller i juni men jag vet ju inte hur det blir framöver och när jag får chansen att ta mig själv till affärer igen. Det var ingen vidare upplevelse att försöka vagga fram och ha ont och leta present men nu är det klart vilket känns jätteskönt.

• viktualia

Lapinette - hm... jag är nog envisare än Prins Oxe (=maken)... fniss fniss
    Vädur är jag.. men jag har NOLL koll på det där med stjärntecken och jox

Nu drar jag mot god mat i en av grannhålorna!

*simma lugnt*

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Nej, jag försöker också tänka så om rektorn och det sa jag även till min mamma och hon höll med mig. Han hade nog inte gillat att jag bara hade jobbat ett halvår och sen försvunnit igen.
    Jag tror inte att min chef hade blivit glad om jag hade bett mig ledigt för den saken i alla fall, att söka andra jobb alltså.

Ja, den där sexlusten försvann nog med gaserna??..

Mugglesfan
    Jag kände aldrig att något var fel i magen fast det var min andra graviditet, så det är nog väldigt olika. Var i vecka 18 när missfallet upptäcktes.

Jag har varit på en del intervjuer, men aldrig varit med om detta att man inte kan komma på en annan tid som passar mig bättre. Nu jobbar jag 75% så jag har tillfällen att gå, jag behöver inte ta ledigt.

Nån ska till Dublin och nån ska till London, men jag får nöja mig med Göteborg i helgen?..:( :)

Svar på tråden När märker man av det?