• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

BS - Jag skickar lite direkt! :) Tänk på hur länge du har levt, och sen på hur lång tid det är kvar tills ni får hålla dottern i era armar... och du jobbar näst sista dan idag! Skit i städningen - det drabbar inte dig efter i morgon!

Solen skiner ute och himlen är knallblå!

• _koko_

Yes, utanför golden 11.30! Varför känns det som att vi ska träffas utanför en hund?? :D

• Liten med Mindre

Nu får ni sluta prata mat hörni - blir så hungrig då. Hungrig men inte sugen.

• Liten med Mindre

Och för att tala om något helt annat - OT - så har vi äntligen bokat in en natt på hotell för att fira bröllopsdag. Romantisk weekend i Trosa. Hoppas att det blir "i Trosa" på flera sätt... :D

Barndop dagen innan gör att vi inte kommer iväg så långt. Fast å andra sidan gillar jag Trosa - det är sommar för mig. (Har lantställe i närheten.)

• _koko_

Liten - Låter rätt lindrigt ändå, hellre det än illamående tror jag. :) Men du har ju tid på dig att börja kräkas fortfarande... :D :D

• Lapinette

Men Page - jag skriver ju OT hela tiden...för att jag inte orkar fundera på bebeisverkstan konstant för då skulle alla mina inlägg vara negativa.

Frejis - vad spännande. Nu ställer jag samma fråga som jag ställde till Koko. Vad händer nu?

Åhhh...vad skoj! Har vi fått en liten trådbebis. En kille. Intressant att få höra hur det gick på förlossningen. Eller så kanske vi inte vill veta det?

Själv fick jag ett brev från Sophiahemmet. Det är kallelsen att boka in en kontraströntgen. Sen har jag ju ett telefonnummer jag ska ringa för att boka in ultraljud och sekret-test (vad man nu kallar det för). Båda ska jag ringa första dag på mens. Kontraströntgen ska göras dag 5-10 och sekret ca dag 12. Ska höra när jag ringer om det är ok att göra båda under samma cykel men det innebär att jag kommer att springa till två olika läkare. Pust!

• Lapinette

Ska kanske förklara sekretprovet är för Norén på Sophiahemmet och kontraströnten är min gyn som har skickat mig dit.

• Liten med Mindre

Du blir undersökt på alla håll och kanter Lappis. Heja heja! :)

Lite irriterade förresten att det i vår romantikhelg ingår vinpaket till middagen - undrar om jag kan få byta det mot chokladpraliner? :?

• _koko_

Lappis - Det enda jag kan tänka mig som skulle tala emot att du kan göra det i samma cykel är väl om kontrastvätskan påverkar sekretet så man inte får ett tillförlitligt resultat? Men jag hoppas såklart att det inte är så. :)

Svar på tråden När märker man av det?