• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Åhh här händer det mycket!

Frejis -vad spännande! Jag hoppas så att det kommer gå vägen. Mina få fingar jag har kvar av allt tumhållande håller jag nu för dig.

Sept - tråkigt att höra att du mår dåligt. Vet hur det känns, har känt mig ganska låg hela vintern. Men tänk på att det bättre att vara låg när det är sol och värme än när det är grått och trist ute. Du verkar stark och kommer repa dig med vila. Tror dessutom att ni kommer lyckas i sommar. Tänk på att sannolikheten att det ska hända igen är så låg!

Lapinette - nu är bollen i rullning, bara att hänga med. Satsa allt nu under en cykel och ta den tid det behöver att gå på alla undersökningar. När ni sedan vet att allt är ok med er kan ni slappna av och pöka på hela sommaren! :D

VÄNNER FAN - GRATTIS!!!!!!

• Bröllopstokiig

Men vad bra Lappis ändå, även om det känns "pust" just nu, så är ju verkligen saker och ting på rull!

Mina symptom i vecka 31:
    Vaknar varje natt med kramper i benen.
    Svullna fötter, man ser inte ens fotknölarna!
    Sen har jag "trött" rygg.
    Eksem på ögonen som faktiskt börjar ge med sig!
    Täppt i näsan sedan vecka 4, galet att man har varit det i 27 veckor i rad

Det var nog det hela Tänkte att det var länge sedan man lämnade symptom rapport! ha ha

BS, skötbord var det första jag handlade faktiskt! Så det har vi... I Dubai köpte jag 2st mjuka bomulls filtar som vi ska ha till bebisen samt ett gosedjur i form av en kamel, men när jag skulle stänga in gosedjuret i väskan, så började det spela!
    Inte vilken musik som helst, arabiska böneutrop från en minaret! Shit, varför klämmde jag inte på saken innan?

Vi har faktiskt bara lite madrass, kudde och så där att köpa till lilla sängen som h*n ska sova i på nätterna (hoppas den vill ligga där).

Fy vad jag är uttråkad på mitt jobb, jag vill bara vara ledig! Men nästa vecka ska jag på semester till Öland, så då ska jag njuta! Sen har halva maj med gått.... Längtar efter min bebis nu!

• viktualia

*arg*

Sitter hemma och jobbar och fick just posten, där det bland annat fanns ett brev till mig med erbjudande om att skaffa en speciell försäkring.

Försäkringen riktar sig till kvinnor och går ut på att man får ut 160 el 260 tusen OM man får någon variant av "kvinnlig" cancer...

SNACKA om att tjäna pengar på människors skräck att få cancer.... blir så SUR!!!

Generell sjukförsäkring kan väl vara vettigt, men något som riktar sig enbart till en viss sjukdom och enbart går ut på att ge försäkringstagarna en engångssumma vid en viss sjukdom.... nääee... osmakligt....

• Liten med Mindre

Vickan - BLÄ! Usch såna gnidiga människor det finns.

• _koko_

vickan - Typiskt att det kommer just nu när det snackas så mycket om livmoderhalscancer...

Vi har anmält oss till post-nix, jätteskönt! Får fortfarande reklam ibland, men inte alls i samma utsträckning.

• Moppy

Cicci - du kanske får alla symptom nu på slutet i stället. Din kropp kanske "tar igen" att du mått som en prinsessa hitills ;) ;)

Muggles - du verkar vara en riktig förlossningsexpert! Ser fram emot att fråga dig om råd när den tiden kommer. Spontant är jag ju en "ge mig all bedövning jag kan få" person, och är inte rädd för slangar, kuddar etc. Men detta kan ju ändras med tiden. Kanske blir tom jag en dedikerad "natural birth giver"?! ;)

• _koko_

cicci - Hahahaha, grym kamel, den tror jag ni kommer att älska sen när bebisen börjar fatta att man kan trycka på den!!! :D :D :D - Kanske en present till en intet ont anande vän i stället? :D

• viktualia

_koko_ - där sa du något!!! Det har jag glömt bort att göra! Finns bara i telefonNix!

Tackar!

• mugglesfan

Har insett att i nästa vecka har jag bara 2 månader kvar att jobba och börjar tagga ner rejält nu

Känns jättebra att vara mamma"ledig" (HA, hur ledig blir man?!). Jag har ingen ångest alls över allt jag kommer att "missa" (i mitt jobb måste man hänga med och lära sig nya saker varje månad typ, mitt företag bara pumpar ur sig nya produkter/releaser som man måste lära sig och kunna på sina fem fingrar).

Jag ska bara ta mig igenom att hålla ett seminarium om några veckor (61 pers anmälda hittills), gulp. Det jag är orolig för är att inte kunna svara på alla frågor som kommer att komma... Sedan ska jag hålla en kurs i juni också men de som ska gå kursen är nog noviser så det känns lättare. Men det blir en hel del att läsa på tills dess - men sedan är det semester nästan! Jiiihoooo....

• mugglesfan

Visste inte ens att postnix fanns - bra tips! Telnix är vi med i sedan 2 år tillbaka, grymt bra!

Moppy: näe, är verkligen ingen expert, men så typiskt mig att läsa på allt som finns om det. Enda sättet för mig att få ngt slags lugn inför det stora om jag vet att jag är max förberedd. Men det är bara teori än så länge - Omsan är nog mer expert!

Svar på tråden När märker man av det?