• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Ja, det är värst vad alla reser, med Sweet på Hawaii också! Vi hade ju planer på att resa någonstans innan det blev för sent för mig att flyga men som sagt, jag kände aldrig att jag mådde tillräckligt bra för att vilja åka någonstans.

Har varit och inhandlat bröstpump på Babyland precis, jag var först på Apoteket och tittade och de hade en modell men eftersom jag visste att de hade många fler på Babyland så ville jag dit och titta. Sedan efter en del funderande så blev det samma som de hade på Apoteket, fast på Babyland var den en femtiolapp dyrare. Fast jag tog den i alla fall, tänkte att jag inte vet när och om jag kommer till Apoteket den närmsta tiden. Nu blev det en manuell, de hade en elektrisk också, hoppas att jag inte valt fel.

• start september

Hej!

Nu har jag läst ikapp. Jag har hållit mig lite borta på sistone eftersom jag varit ganska låg. Det är mycket i skallen nu, mina öron som aldrig blir bra, nån skum förkylning, konstiga ÄL-smärtor och årsdagen av ett dödsfall i familjen.

Jag mår helt enkelt inte särskilt bra vare sig mentalt eller fysiskt och hinner aldrig komma riktigt ikapp innan nåt nytt händer som kräver energi. Det är förgrymmat mycket på jobbet också, något som jag brukar gilla och kunna hantera men inte alls har kunnat fixa det sista halvåret.

Och så kommer den elaka tanken krypande att med de förutsättningarna så lär det ju vara svårt att bli gravid och få det att fungera...

Men nu det ska blir bättre! Jag har börjat boka av allt som inte är jättenödvändigt att göra och ska ha lång semester i sommar så att jag kommer i form både mentalt och fysiskt.

Men jag har saknat er såklart!

Håller fortfarande tummarna hårt hårt för Koko!

Och hoppas att vi snart får höra av Vänner!

• Page

Hmr, självklart att jag smygläser i tråden! Hallå?? Jag kommer läsa så länge tråden existerar och alla har blivit gravida! Jag har inte förvandlats till en smygläsare på grund av någon depression utan att jag bara skriver massa OT, känner att min aktiva tid hade passerat sitt bäst för datum. Men jag läser och håller tummarna för alla.

• Storasystern

Vickan - jag kar också bott i Kga!! Jag pluggade på folkhögskolan där ett år. Bästa året på mycket länge! Verkligen skitkul! :)

Jag är äntligen hemma igen från Japan, jet-laggad som f-n (därav den något udda tiden...) Det är såååå skönt att vara hemma igen.
    Jag mådde skit hela vägen hem, det var inte kul att flyga med lätt illamående och en bebis två rader bort som skrek ca 9 av de 12 timmarna från Tokyo till London.... :(
    Liten - hoppas att du inte mår dåligt av resan till London. Fast den resan är ju inte så lång så det går nog bra!

Tror att jag ska försöka sova lite till nu! :)

• mugglesfan

Fick sms kl 06.21 imorse, det står:
    "18.30 igår tittade äntligen vår alldeles egna lilla son ut! Allt gick enl plan men det tog ju lång tid! Berättar mer sen. Hälsa tråden! Kram Vänner-fan"

Det måste betyda att det tog drygt 18h eller har jag räknat fel?

Lappis och Vickan: kan inte en av er komma hem till mig och packa min väska - jag hatar att packa. Ju mer jag reser desto mer avsky har jag att packa Men ännu värre är att packa upp. Min väska brukar bli ouppackad och långsamt tömmas pga att jag behöver de saker som finns däri.

• mugglesfan

Syrran: välkommen hem! Måste vara superskönt. Jag kommer ihåg när du hade ångest att du skulle missa ÄL under den resan och nu var du ju gravid istället

Page: men herregud, släpp prestationsångesten! Vem är inte OT?! Vi saknar ju dig här ju! Lappis och jag har ju diskuterat inredning också, du skulle varit med!

JAg är så nyfiken på Vänners berättelse om hur allt gick - men hon låter ju rätt positiv även om det tog lång tid.

Min väninna från igår sa att även om det självklart gjorde ont att förlösa så var det ngt av det mest fantastiska hon varit med om i sitt liv och hon skulle gärna göra om det. Kul att höra ngn som är positiv för en gångs skull. Hon rekommenderade också ryggmärgsbedövning så jag har ändrat åsikt lite. För henne var det så att värkarna bara fortsatte i samma lugna takt men inget "hände" så då fick hon ryggmärgsbedövning för att kunna vila. Hon kunde då sova 2h och sedan fick hon värkstimulerande och så satte det igång igen. Hon sa att hon aldrig orkat igenom allt annars.

Igår fick jag dessutom höra på Magplasket att numera ger de kvaddlar på det "nya" sättet, dvs inte under yttersta hudlagret (vilket tydligen gör djävulusiskt ont) utan lite längre ner i hudlagret. Så nuförtiden känns det som ett getingstick ung (istället för smärtan-from-hell) men ger mkt bra smärtlindring i ca 2h. Så det har jag också ändrat åsikt om nu. Jag var helt emot att ta kvaddlar innan för jag har hört att det gör så ont så det är inte värt det.

• mugglesfan

Sept: du är inte bortglömd även om du varit lite "frånvarande", klart man inte kan hänga här jämt (även om jag verkar göra det )

• mugglesfan

Oj, bara jag här idag?

Undrar om Sweets tant har kommit?

• viktualia

mugglan - du är inte ensam!!

*vinkar till Storasyrran som bott i hålan*
    Förstår att du tog dig samman och flyttade igen.. hi hi

• Frejis

Kommer tillbaka med en rapport från Uppsala som jag har lovat :)

En helt smärtfri procedur som påminner om en vanlig gynundersökning. Jag kände lite när allting var klart: jaha, var det allt? Fick också se ägget som såg fint ut och som har fått sällskap av fyra miljoner simmare. Vi får väl hoppas att de hittar och gillar varandra!

Skulle köra min mamma till Arlanda igår kväll. Otroliga bilköer ut från stan och så körde jag ca 15 km för fort efter utfarten till Arlanda (90-väg). Plötsligt dyker en polismotorcykel upp från ingenstans, blåljuset tänt och signalerar att jag ska stanna. Shit, tänkte jag, har man åkt dit, j*äkla otur... Nä, det var en kortege på väg till Arlanda som skulle före.

Storasystern - välkommen tillbaka hem!
    Det måste kännas skönt att slippa Japan, hur var det nu, du behövde väl inte åka tillbaka dit?

Start september - när jag läser dina inlägg tycker jag att du verkar vara en väldigt stark och stabil person. Lång semester i sommar är alldeles rätt om man känner sig låg.

Muggles - oj, 18 h förlossning var ju långt. Du får hälsa Vänner tillbaka från tråden och skicka en massa gratulationer :) det blir spännande att få höra alla detaljer.

Hyrbilen måste tillbaka - vi hörs!

Svar på tråden När märker man av det?