• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Muggles - till och med jag räknar redan. :D Betänk att det har gått nästan 6 veckor (nåja), sen tar jag ledigt 3 veckor innan (superbra julhelg i år), och så 4 veckors semester i sommar. Mindre än 7 graviditetsmånader kvar att jobba. :D Jippi!

• _koko_

muggles - Det är ok att inte kunna svara på alla frågor! Säg som det är, "det kan jag inte svara på. Låt mig få ta reda på det och återkomma!"

• mugglesfan

Ah, "Räddaren-i-nöden-Vickan". Jag fick upp en massa tyska sidor när jag sökte på post och nix

• mugglesfan

koko: jo men ämnet jag ska prata om är rätt svårt och du vet hur det är med män/killar, man måste kunna detaljerna annars kan man ingenting typ. Handlar om realtidssystem och pc-prestanda och jag kan inte alla detaljer om footprint, latency och minnesåtgång mm... Dessutom kommer det deltagare som jobbar med de här grejerna dagligen, själv ska jag bara presentera en produkt som de kan använda => jag jobbar inte med detta hela dagarna som de gör. Scary...

• BrudSommar2006

Cissi, jag skulle så gärna velat se era miner när kamelen började föra oväsen, det var ju bara för kul! Fast det tyckte kanske inte ni förstås. Men att du också har svullna fötter, jag trodde att det var för att man gått upp så mycket i vikt som trycket på fötterna och benen ökade men det är tydligen inte förklaringen.

• Moppy

Muggles - mär den tiden närmar sig så kommer jag säkert också läsa ALLT om förlossningar. För mig känns hela graviditeten faktiskt fortfarande väldigt abstrakt. Min man är mer intresserad än jag just nu. Jag vill helst leva helt som vanligt och inte få mage etc och sedan vakna upp några veckor innan BF. Tror ni det skulle gå?!
    Just nu är jag mest irriterad över att jag lagt på mig lite och inte kan få på mig alla kläder. Kanske jag och Izzie ska slå oss ihop? (och vara lite neggo i smyg...)

• _koko_

muggles - blir jättesur över att man som tjej så ofta behöver överprestera för att "godkännas". :[ :[ :[

Självklart ska man vara påläst, men man kan ju inte kunna allt i huvuder för det...

• Moppy

mär ska ju självklart vara när.... får öva på stavningen!

• mugglesfan

koko: jo jag vet, jag blir också skitirriterad men så är det. Sedan har jag en annan syn på det med: att kunna presentera de stora dragen är viktigt vid ett seminarium, inte att kunna alla "bits and bytes". Men jag vet hur de resonerar. Och det finns alltid vissa som yttrar sig och ställer ngn konstig fråga (som överhuvud taget inte är intressant egentligen) för att visa hur duktiga de själva är, och för att sätta en på pottan lite. Men men, man får väl ta det med humor... Jag har iaf blivit mkt coolare med åren. Är man bara tillräckligt cool så brukar man ge ett så säkert intryck att ingen tycker det är konstigt att man itne kan allt - får öva mera på det där.

Moppy: been there, done that. Känt precis som du. Men jag lovar, det blir mkt roligare när riktiga magen börjar komma och man börjar känna fosterrörelser!!! (Alla sa det till mig men jag trodde inte riktigt på det, men så är det faktiskt.) Du får stå ut med lite viktuppgång tills dess...

Svar på tråden När märker man av det?