• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Näst sista dagen på jobbet!

Ikväll ska vi ut till mina föräldrar och lämna vovven, de ska åka till stugan på Öland en vecka och eftersom de är våran hundvakt när det blir dags och man aldrig riktigt vet när det kan bli dags så tar de honom med sig för säkerhets skull. Fast det lär väl inte hända något i alla fall den närmsta veckan gissar jag. Kommer att sakna honom i alla fall även om jag inte kan gå ut med honom längre. Gissar att maken ser fram emot en paus från alla hundpromenader och att hämta och lämna på hunddagis varje dag.

Muggles, jag har också hört att de gjort om proceduren för sterila kvaddlar men jag litar inte riktigt på det och känner fortfarande att det inte är något jag vill ge mig på. Borde väl inte behövas heller om de måste sätta ryggbedövningen tidigt.

Kul att det gick bra för Vänner, jag räknar till drygt 13 timmar om det började fem på morgonen. Det sägs ju att det ska ta runt 12 timmar så det kanske inte var så farligt ändå även om det låter länge. Tycker ändå att hon hade tur som fick det jobbigaste på dagtid och inte behövde vara vaken en hel natt med det värsta.

Frejis, har du också fått ett datum, liksom Koko, när det är dags för dig att testa om det blev något eller inte nu då?

Det där med familjeutbildningen på MVC verkar variera en del där jag går i alla fall eftersom de bara har träffar vissa datum och inte alls över sommaren så de passar väl in så att det ska passa ungefär men det blir ju aldrig så att alla har gått exakt lika långt gissar jag.

• Bröllopstokiig

Grattis till Vänner-Fan, en liten son, åå vad roligt! Ser fram emot en rapport!

Frejis! Lovely!! När ska du testa?

Snartis, koko och Frullan, jag kan inte äta lunch 12:30, eftersom jag har internmöte kl 13, så antingen ses vi 11:30, så får Frullan komma senare - eller så kör ni själva, kanske bättre att inte äta så hiskligt tidigt.

Start sep. Gumman, inte kul när man har en jobbig tid, men kom i håg att vi finns här som ventialtions möjlighet!

• mugglesfan

BS: efter vad jag fick höra igår om ryggbedövning tycker jag att du ska planera för det. Jag är mkt mer positivt inställd till det nu.

Ja du har så rätt, vet inte hur jag räknade eg?! Ja 12h är nog rätt normalt och det som jag "önskar" mig, inte längre iaf. Har en kompis som det tog 12h för första gången, andra gången bara 1h 20 min

Jag har varit inne på lustgas och akupunktur innan och skippa resten (dvs, det är planen, man vet ju aldrig vad som händer, så man får ju ändå vara beredd på att ändra planerna) men nu är jag nog positivt inställd till det mesta Min Magplask-BM tryckte återigen på att det är otroligt viktigt att fokusera på pauserna och vila mellan värkarna, och att komma ihåg att varje värk faktiskt vara kortare tid än pausen (normalt iaf). Kanske ngt för dig att komma ihåg BS, du som snart är där?

Vänner har säkert fler tips...

• BrudSommar2006

Ja, jag både ser fram emot att få höra rapporten från Vänner och inte!

När vi gick profylaxen så var de också noga med att poängtera att det var mer vila än värkar men när jag och mannen började räkna efter så förstod vi inte riktigt hur det kunde stämma, fast nu har jag glömt bort frekvenserna och lika bra är väl det. Men man ska visst åka in när man har typ tre värkar på tio minuter och varje värk varar i en minut och sedan blir de ju bara tätare och tätare och det kändes som att de borde gå nästan i ett sedan, men som sagt, nu har jag glömt bort frekvenserna.

• BrudSommar2006

Usch, vilket liv hon för just nu, det är som om hela magen vänder sig åt olika håll, jag hoppas verkligen att fixeringen håller så att hon inte lyckas ta sig loss och vänder sig! I morgon skulle de visst göra ett enklare UL för att se hur huvudet ligger så jag får hoppas att det är som det ska då.

• _koko_

Good morning darlings! Ännu en solig dag i mitt inre, men även ute idag! Tusan att jag glömde mina nya solglasögon hemma! :D

Cicci och snartis - jag är redan hungrig, så halv ett går aldrig!! Har pratat med FruLlis och vi kör halv tolv idag och gör ett nytt försöka med henne nästa vecka. :)

Nytt symptom: Det kliar i min navel!!! :D :D :D Hahaha, och nej, jag är inte smutsig, duschade i morse. Fast nu gick det över, så det var nog inget symptom ändå...

PAGE - Märker du inte att du behövs i tråden??? Jag tycker att ALLA ska sluta be om ursäkt för att vara OT - det finns inget OT i denna tråd! Här pratar vi om allt. ALLT! Blir nästan lite arg på er som gör det. ;) :p

Frejis - cooolt!!!!! Nu jäklar! :)

Vänner - GRATTIS!!!! Vad ROLIGT, blir så glad att jag ryser!!!

• _koko_

BS - Heja bebisen! ;) Hoppas hon fixerar sig snart så du slipper gå och oroa dig för det.

• Snart så....

koko och Cicci, ska vi ses utanför Golden? Jag har ju bilen på parkar i garaget vid hötorget.

• Bröllopstokiig

koko: okej, då ses vi utanför 11:30

• BrudSommar2006

Koko, men hur fick du tag på det finfina humöret, vill också ha en släng! Fast jag är i och för sig inte på dåligt humör heller, som sagt, våren är på gång och jag har bara ett par dagar kvar på jobbet!

I går kväll kom vi ju dessutom äntligen iväg och skaffade skötbord, det tror jag var det sista vi hade på listan så nu känns allt ännu bättre!

Det är bara några små detaljer som en eländes foglossning (fast det känns ju inte så länge jag sitter ner) och en förlossning att ta sig igenom som gnager lite...

Jag vet inte varför det bara är jag som bryr mig här på jobbet men vi bytte städare i förra veckan och det är meningen att de ska dyka upp varje dag men nu har de inte varit här sedan i fredags och jag har ringt två gånger redan. Inte för att det är mitt jobb.

Svar på tråden När märker man av det?