• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Jag har BIM allt ifrån den 19 - 22 maj. Om jag ska fortsätta med mina negotankar så kommer säkert tanten på min födelsedag den 19 maj...så där lagom tills vi ska göra Köpenhamn och fira 1 år som gifta . Shit, sen när blev jag en gammal, negativ kärring??!!

• Lapinette

Vickan - pratar du så där härligt??!! Låter så himla trevligt tycker jag.

• Oms

Muggles - svampinfekltion på bröstvårtorna är faktiskt riktigt vanlig. jag och flera av mian väninnor hade det under perioder. bebisar har väldigt ofta svamp (eller torsk som det htere) och man får pensla m en blå vätska (ngt på M...) som ska ta död på det om det inte fungerar m ramlösa som man brukar få börja med. ammar man då ofta och inte vädrar brösten däremellan kan man mkt lätt få svamp på bröstvårtorna.

det behandlas på samma sätt, skulle det bli väldigt sårigt och varigt så kan man få penicillin (men man ammar rätt så länge m såraig bröstvårtor)och har man otur så utvecklas det till en bakterieinfektion och då måste man sluta amma - det hände mig - inte kul och fyyy vad ont det gjorde!

• Liten med Mindre

Lapinette - du fyller år samma dag som mannen min! :) Hoppas att du får en plussitiv present i år!

• viktualia

Lapinette -
    Nej!! Jag är inte från Kga från början. Känner mig fortfarande som den Uppsalabo jag är född som.... och pratar nog en ganska typisk Uppsaladialekt - dvs utslätad rikssvenska.

Kgadialekten garvar jag mig GRÖN åt... jag tycker att det låter så sanslöst bonnigt... *fnittrar*

• vårbrud2008

Hej hopp här är jag!

Vad gott det är med Guld Marie kex.........

Har ett illamående som kommer och går men inte som det har varit i mina andra graviditeter. Väldigt lindrigt än så länge.
    Är dock förstoppad vissa dagar och tvärtom vissa dagar, med gaser, jobbigt!!!!

Ska ringa BM imorgon, ringde i måndags men
    det var bara upptaget hela tiden. Ingen panik än dock.

mugglefan
    Jag tog bara lustgas med son 1 och spydde en gång i början, sen var det som en fylla, dock utan bakfylla.

Här i mitt område måste man gå över 3 veckor innan de sätter igång en.
    Här finns tyvärr inte heller någon direkt profylaxkurs eller vattengympa för gravida tyvärr.

Med som 1 hade jag värkar i 24 h. Vi skrev sen in oss kl 19 och sen föddes han 04.02, så det kan ta tid.

• Liten med Mindre

Vårbrud - då kan vi bilda gasverk tillsammans. :D Riktigt illa för mig idag - inte ens fikasugen ännu. Ingen förstoppning direkt (fast det brukar ju komma och gå i vanliga fall med), men väl en väldig fart de senaste dagarna.

• Liten med Mindre

Förra veckan kände jag mig i alla fall gravid och uppspelt - lite känningar i magen, brösten svällde/ömmade, nyhetens behag?

Idag känner jag mig bara gasig och "som vanligt". Hallå - graviditeten?!?

Funderade förresten om man inte skulle kunna utvinna energi eller nåt ur all den här gasen som människor och djur släpper ur sig? :? Eller det kanske inte är så mycket förbränningsbart i den förstås? Tänk ändå om alla gick omkring med små gasballonger eftersig...eller kanske sluta tänk förresten. Ser nog lite äckligt ut.

Hormonfantasier kanske...

• vårbrud2008

Blev uppringd av en rektor igår som hade bokat in mig på en intervju på fredag. Ringde upp idag och sa att jag tyvärr inte kan på fredag för jag ska jobba extra på mitt jobb. Han blev väldigt sur och började med en föreläsning om att man får vara ledig från sitt jobb om man ska på intervju, men jag sa att det handlar inte bara om det. Vi har problem med att få in vikarie och så kan jag inte komma med det två dagar innan och så vet inte min chef om att jag söker andra jobb. Men han var hård och ville inte byta så det fick vara.
    Pratade med sambon imorse om det och vi sa att det var kanske lika bra ändå eftersom man nu troligtvis kommer att gå på mammaledighet i januari och vikariatet var på ett år.

• vårbrud2008

Liten med mindre
    Har varit väldigt konstig i magen den sista vecka, men gravid känner jag mig inte. Det är bara illamåendet som påminner mig och dessa eviga gaser.

Fin klubb vi har bildat! :)

Svar på tråden När märker man av det?