• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

koko - kolla in något bra pass så får vi försöka få till något.

Spännande att höra hur det gick för vänner och vad det blev för något.

• viktualia

Lapinette - njaa inte på alla... och allt.. Var du bor är ju inte så svårt att ha koll på eftersom du skriver om det då och då... vad du heter IRL minns jag däremot inte... fast jag nån gång för tusen evigheter sedan tror att jag ramlat över era bröllopsfotosajt... men jag har glott på så många sådana så hm... näeee minns inte vilken... Var det ni som gifte er i Sörmland nånstans va?!?!

/Vickan
    som LOVAR att jag har ett annat liv än BT... även om jag då och då undrar över motsatsen... *fnitter*

• Bröllopstokiig

Hejsan svejsan,

Nu har jag varit hos BM igen Alla värderna var för ovanlighetens skull helt perfekta denna gången och bebisen hjärtljud hade gått upp till 137 slag.
    Vi pratade om förlossning och projektet som vi ska vara med i och om vi föder någon annanstans i Sverige (tänker inte sitta och vänta i sthlm i sommar på att h*n ska titta ut) osv osv osv
    Nu ska jag börja gå varannan vecka hos min BM, och det är bara 8 1/2 vecka kvar till vi har BF!!!!!!!! Fatta vad tiden har gått fort och kommer springa iväg!

Brudsommar: Jag vill sluta NU att jobba, låter så härligt när du har din sista vecka nu! Jag kommer jobba in i det sista för att inte "slösa" föräldrardagar, men å andra sidan är det inte så mycket att göra på mitt jobb från mitten av juni, eftersom vi inte ger ut några tidningar då. Så jag kan lika gärna sitta av tiden här då...

Frejis: ÅÅÅ vad jag är nyfiken på hur det går för dig i eftermiddag! Håller alla tummar för dig nu!

Det händer ju jätte mycket nu, efter all denna stiltje så bara säger det pang på olika håll och det är så olika saker som händer, vilket är kul!

Sweetan som har det bra i paradiset.... hmmm hade gärna stanna kvar i Dubai en vecka till!

Vart har Frullan tagit vägen? Jag har inte sett henne här sen jag kom hem! Hoppas det är bra med dig tjejen!!!

Liten/Mindre... ja du, jag fattar är du har bytt nick, men jag kommer kalla dig Mindre iaf det är så svårt att ändra nu... men jag ska försöka

Vänner: Hoppas allt har gått bra!!!!!! Denna tråden är ju grymt spännande nu!

Näst ut att krysta är brudsommar antar jag! Wieeeeeee....

• Liten med Mindre

Lapinette - jo, jag kör kl 17 torsdagar, även röd dag.

Skulle vara kul om du ville komma. Tror inte det blir alltför mycket folk en röd dag. Ska tjata lite på maken också.

Annars kanske någon skulle ha lust att ses under dagen eller kvällen? 17 maj alltså. Vi kan säkert hitta någon norsk delikatess att spisa. :D

• Bröllopstokiig

Kokosen: Lunch?

• _koko_

Lappis - De borde ju ha sagt det när jag ringde och frågade i så fall! Din chef kanske bor i någon av de "östrare" norra kommunerna? Det gör inte jag, och dessutom är det ju bara ett garage vi ska bygga, och det brukar gå fortare så vitt jag har förstått det. Men men, vi tar inget för givet. Vi har en fin uteplats redan nu, så skulle det inte bli förrän till hösten överlever vi det också.

Men visst är det som vickan säger högtryck på våren när alla vaknar ur vinterdvalan...

• Liten med Mindre

Cicci - jag sitter på jobbet i alla fall till början på juli - så vi kan tjatta på. :)

• Liten med Mindre

Ååå - är hungrig så det förslår. Går som med en klump i halsen och sug i magen. Hoppas att det är Mindre som suger i sig energi!

Undrade först om det var en depp-klump. :( Läste ett kapitel om olika missfall igår, och blev lite nere. Tänkte att det var det som satt kvar.

Lätt att tänka deppigt när de "normala" symptomen inte känns (bröst/magnyp etc). Fast så länge det inte gör jätteont eller blöder ska det ju inte vara någon fara. Insåg att det är jättelätt att säga det till någon annan - men inte att ta till sig själv. :D

• _koko_

Cicci - yes! I morgon vid halv 12! Enda stället jag kommit på runt hötorget är golden hits, kan det vara något?

• Liten med Mindre

Cicci - har du lagt rosévinet på kylning? ;)

Skönt att Pick'n verkar må bra. Förmodligen bara lite lagom tillväxt kvar. Ska vi gissa att järntabletterna gav utdelning eller?
    :?

Nu tar jag lunch - har väntat länge nog. *rusar*

Svar på tråden När märker man av det?