• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Lycka till i massor Frejis! Ni förtjänar så väl att få till det nu!

• Lapinette

Izzie - vad trist att du känner dig deppig? Det är det ju många som gör som blir gravida och rent generellt så är det ju en stor förändring i livet vilket självfallet gör att man blir fundersam. Har du dessutom krångligt arbetsmässigt så tar det ju enormt på krafterna. Ska du ta något av de nya jobben som erbjudits?

Sweet - vad härligt ni verkar ha det. Började läsa din blogg och har nu lagt den bland mina favoriter. Tänk om du är gravid!!! Ni slarvade ju en gång...det kanske tog?!! Spännande!!!

Var "alla" på SATS Odenplan igår? Frejis jag borde ju då ha sett dig. Stod i kö och väntade på biljetter till funken vid 17:30 när alla pumpare gick förbi. Och Liten, jag spanade ut mot dörren massor för att se om jag såg dig men icke. Hade väl imma för linserna? Hamnade i alla fall kvar jättelänge efter klassen pratandes med en tjej som precis slängt sin p-piller karta (3 månader innan bröllopet). Vi hade självfallet MASSOR att prata om och tillråga på allt så sticker hon till Provence på fredag så nu ska jag maila en mass resetips till henne.

• Lapinette

Frejis - lycka till i eftermiddag. Attans, vad det händer saker här på tråden.

Kan tillägga att jag har kört spinning för Liten flera gånger och vet att hon har stenkoll.

• BrudSommar2006

Tre dagar kvar att jobba! I eftermiddag har vi dessutom möte och på fredag förmiddag ska jag till BM så egentligen är det bara två dagar kvar här vid skrivbordet, usch vad långsamt det går! Det ska bli skönt att komma härifrån faktiskt, det har blivit sådan osämja på administrationen här och alla verkar ilskna på varandra, jag är inte indragen men de kommer in till mig och sitter och gråter om vartannat, rena lekskolan.

Moppy, de där resårbitarna till byxor finns på Babyland, de finns på nätet också men då måste jag hem och leta på adressen. Jag har inga själv men de ska vara bra.

Ska bli spännande att höra från Vänner hur det har gått men de kommer väl inte hem på ett par dagar och sedan beror det väl på hur de mår och hur allt har gått.

Frejis, lycka till nu, kul att allt är på gång.

Koko fortsätter vi ju hålla tummarna för.

Sweet, det låter som att ni har en fantastisk semester, kul med en blogg också!

• Liten med Mindre

Vad du är söt Lappis! Tack!

Det var faktiskt en tjej som kom fram och tyckte det var intressant att jag med mig "höftproblem" satt hela klassen - det var något hon som opererat höften skulle tänka på att göra med. :D Så lite nytta var det. Och ingen kommenterade efteråt att det tyckte det var jobbigt när jag inte följde med och stod.

Jag kikade bara in som hastigast hos er, ville inte bli "upptäckt" och störa rytmen. Och så längtade jag hem. Det var väl i sluttampen för er, som mest komplicerad då gissar jag. :)

• BrudSommar2006

Liten, maken försöker säga till mig också att inte vara så negativ, i vårt fall gäller det förlossningen, och han har ju så klart rätt men inte blir man gladare för det! Fast nu var det ett tag sedan, nu är jag mest hysteriskt nervös men känner inga direkta negativa vibbar från mig själv just för tillfället.

Ska inte mannen passa på att få provsvaren i alla fall, även om han kunnat avboka tiden, det kan ju vara bra att veta inför eventuella framtida försök?

Hjortron, vi håller tummarna för att de andra budgivarna hoppar av nu då!

Victory, det här låter positivt, nu verkar ni ju faktiskt vara på gång ordentligt!

• Lapinette

Liten - dansen är helt ny så vi var superkoncentrerade. Min väninna som är en riktigt bra dansare var arg som ett bi när vi körde de sista gångerna för att hon inte fick till det. Själv har jag slutat att få prestationsångest och gör detta för att det är skoj inte för att bli en bättre dansare. Bara att inse, min höjdpunkt var typ för 15 år sedan.

Om du inte körde så tidiga klasser (eller som krockar med min funk) så skulle jag hänga på och spinna någon gång.

• Lapinette

Sorry, jag är helt OT igen. Igår inredning, idag träning.

• BrudSommar2006

Izzie, trist att du inte får bli frisk. Jag verkar ha fått uruselt immunförsvar nu under graviditeten för jag vet inte hur många förkylningar jag tagit mig igenom. Försök ring och boka tid hos BM i alla fall, det brukar vara så långa väntetider och över sommaren verkar de dra ner på verksamheten ordentligt under semestrarna.

• BrudSommar2006

Jag vill ju som sagt också kunna diskutera inredning hemma! Fast träning känns väldigt avlägset när jag hasar fram här med min foglossning. Man står väl ut nu så länge man är gravid men det jag är orolig för är att jag har läst att det inte försvinner på en gång efteråt, det kan ta lång tid tydligen. Jag vill ju kunna röra mig i sommar och ta barnvagnspromenader!

Svar på tråden När märker man av det?