• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Lapinette - du får följa med på torsdag nästa vecka. Då är det röd dag och inget jobb. Fast å andra sidan kanske ni åker bort förstås.

Säger till om det kommer andra pass, fast jag tänker nog inte vikariera så mycket nu - känns dumt när jag inte själv kör "fullt ut".

• Lapinette

Jag är hemma nästa torsdag! Kör du klockan 17:00? Åker inte bort förrän på fredagen då vi ska till Köpenhamn och fira min födelsedag samt 1-årig bröllopsdag .

• _koko_

God morgon i tråden!

izzie - tråkigt att du inte får bli frisk! :(

sweet - kul att du kikar in, trots semestern! Mensen kan ju fått lite spel pga semestern, men tänk vad fascinerande om du skulle vara på smällen! En kompis fick inte bli gravid pga cellförändringar som de skulle åtgärda - vad tror ni hände??

Lappis - jag skulle vilja följa med på nåt funkpass nån gång, låter jättekul!! Men vänta nu, är det tisdagar du brukar gå? Då kan inte jag... :[
    Tyckte förresten det lät väldigt oroväckande det du skrev om handläggningstid för bygglov... Jag frågade dock vår kommun, så jag hoppas att det stämmer...

Annars vill jag bara kika in och sprida lite glädje över er. Jag bara myser och tycker att livet är väldigt härligt just nu. :)
    Det ser ut som sju svåra år hemma, men det gör inget. Det regnar - vad skönt! Glömde att ta på mig en varm tröja i morse - äsch, jag får väl försöka hitta en ny på lunchen... :)

Kraaaaaaam!

• Lapinette

Vad härligt att se att Koko är på så gott humör!! Det finns funkpass varje dag i veckan så om du vill kan vi gå någon annan dag. Just tisdagar är något enklare men också mer fysiskt krävande än många av de andra klasserna.

Oroa dig inte för bygglovet. Detta var i kommunen där min chef bor. Har för mig att du bodde söderut eller har jag fel?

• viktualia

Koko bor norrut... säger detektiven Vickan som råkar ha noterat i vilken kommun koko bor.

Bygglovshandläggning - det beror väldigt på när på året man lämnar in handlingarna. Alla kommer på att det är dags att bygga nåt nytt i mars, april, maj och kommer stormande till kommunen med sina projekt. Och det gör att bygglovshandläggarnas värsta arbetsbelastning är just nu.

Bygglov måste kontrolleras mot gällande planer, i vissa fall måste ytterligare utredningar göras - tex kolla med grannarna, undersöka markförhållanden eller andra spännande detaljer.

Alltså kan det ta tid och visst kan man hoppas att det går fort - men bakom alla bygglov ska det finnas en hyfsat demokratisk process....

/Vickan
    utbildad samhällsplanerare

• mugglesfan

Jag har inte fått ngt sms än från Vänner men om det är hon själv - och inte hennes man - som ska skicka det så kan det ju dröja några dagar. Nu borde hon iaf vara "klar"

koko: mys på - det låter jättehärligt!!!

• BrudSommar2006

Koko, vad kul med någon här i tråden som är på fantastiskt gott humör! Själv inser jag att jag allt för ofta går in här bara för att klaga över min tillvaro, det verkar inte hjälpa hur många gånger jag lovar att jag ska sluta med det!! Fast vore jag på ruskigt bra humör skulle jag naturligtvis meddela det också. Just nu är jag nog på hyfsat gott humör faktiskt eftersom våren är på gång och jag jobbar min sista vecka. Ett litet irritationsmoment inträffade i morse när jag kom hit och hittade veckans fakturor i jordens oordning bara några dagar efter att jag lämnat över ansvaret. Borde hinna reda ut det innan jag slutar i alla fall men tjejen som tagit över verkar inte ha någon vidare koll dessvärre, suck.

• _koko_

Vickan har rätt som vanligt. :D

Men vi har iaf skickat med godkännande från grannarna och ritningarna ska det inte vara något fel på (jag har ju ritat dem!! :D), så jag hoppas att det itne ska behöva dra ut på tiden pga formella fel...

• _koko_

Lappis - Ska kolla schemana och se om jag hittar något som kan passa mig...

Tänkte att det kunde behövas lite plussitivitet i tråden. :)
    Undrar vad jag ska äta för gott till lunch idag... Sushi kanske?! Mmmmm...

• Lapinette

koko - min chef har tillåtelse från grannar och allt annat som kan vara bra att ha men i hans kommun (norr om Sthlm) sa de att handläggningstiden är 3-4 månader. Han var jättebesviken. Hoppas ni inte bor där!

Vickan - snacka om koll. Har du koll på vart vi allihop bor och heter i vanliga fall?

Förresten - ingen Page så långt ögat kan nå. Var är hon?

Svar på tråden När märker man av det?