• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hittade detta på niomanader:
    www.niomanader.se/content.asp
    De bleknar tydligen och blir vita smala och förhoppningsvis osynliga med åren. Högst sannolikhet att drabbas har tydligen de som redan har bristningar sedan innan. Och det hjälper inte att smörja - tji fick man. Jag smörjer magen och låren varje morgon efter duschen. Men jag fortsätter nog ändå för jag har blivit torrare i huden som gravid och dessutom är det skönt att smörja magen.

koko: jättebra att du passar på att känna dig gravid för i praktiken är du ju det nu vad som än händer!

Våra gardiner är faktiskt för långa, tänkte nåla upp dem tills vi har köpt nya. Men det blir nog inga nya gardiner innan vi har fått vår soffa.

Jag saknar Page!!! (täntke på henne i samband med inredning)

Lappis: bra att du känner dig lite bättre. Men vissa dagar är man bara låg, bara att acceptera. Det blir säkert ännu värre den dagen du är gravid... De flesta av oss härinne har ju känt av hormondjävulen.

• mugglesfan

Snart har Piggelin sitt KUB - jag vet att hon är jättenervös att ngt ska vara fel. Håll tummarna tjejer!

• Lapinette

Ja, undrar var Page är??!! Halllåååå!!! Smygläser du?

muggles - ska erkänna att jag nästan enbart sysslat med inredningsfrågor idag. Har ingen motivation till jobb men massor som ska fixas med inredare, snickare, elektriker och annat hemma. Gällande gardinger, jag lämnar dem till mamma!

• Lapinette

Absolut håller jag även en tumme för Piggelin! Kram på dig tjejen...när du väl läser ikapp någon kväll.

Förresten det är ju därför jag jobbar så trögt...har ju inga tummar lediga .

• Oms

Tack Koko - jag "känner" inte dig heller me jag önskar lycka till alla hormonbehvlandlignar och befruktade ägg som ska fastna osv - en gammal granne gick igenom det förut och vi pratade mkt under alla olika försök de prövade på, det var oerhört jobbigt för henne, tyvärr lyckades de inte och adopterade en lite kille istället - men på adroptionsresan till Ryssland DÅ blev de gravida och har nu två små vilda killar:)

• Oms

ang Striae - de är hormonella och man kan itne smörja bort dem tyvärr. dock är det väl aldrig fel att smörja in huden så att den känns len o mjuk:)

jag jobbade m hästar som tonåring och utvecklade rejäla muskler på mkt kort tid och fick då bristningar på mina vader, lår samt överarmar - dessa gick tillbaka och det syns inte mkt av det idag (ej hormonella). sen när jag var gravid m dottern så fick jag på lår och bröst (och på blygdläpparna och ljumsken under förlossningen :o )och dessa var till en början röda men bleknar sen till att bli lite silverglänsande.

de flesta av min vänner har fått bristningar under sina graviditeter - mest vid den första.

• _koko_

Lappis - :p

Oms - sjukt hur livet spelar spratt med en ibland...

muggles - ja, då vet jag ju vad som väntar då... ;) Men men, är det röda strimmor på bröst och rumpa som krävs tar jag emot det med öppna armar!

Saknar osså page...

Undrar hur det går för Vänner nu?!! :)

Och sweetan, som säkert ligger på en solstol med en piña colada i ena handen... Fast just nu kanske de ligger och snusar sött fortfarande. Inte alls avis! ;)

• BrudSommar2006

Det måste vara därför jag jobbar så dåligt också, har inte heller några tummar över! Och hjärnan, eller det lilla som fortfarande fungerar av den i den allmänna graviditetsförvirrinen, är upptagen med att räkna dagar och timmar tills jag får gå hem på fredag eftermiddag och inte behöver komma tillbaka på länge så egentligen är det inte så konstigt att det inte går att jobba alls! Fast jag har inte det minsta lilla dåliga samvete över detta, jag har rensat så duktigt på mitt skrivbord att jag inte har något vettigt/viktigt att ta mig för egentligen. Snart är det fikadags och sedan tänkte jag ge mig härifrån.

• BrudSommar2006

Jag undrar också hur det går för Vänner men det får vi väl inte veta på länge nu.

Vill också pyssla med inredning, det är bara den lilla detaljen med att hitta ett hus först kvar att lösa!

Jag har en och annan bristning sedan tidigare men har inte upptäckt några nya än nu. Jag smörjer förresten alltid in mig efter duschen i alla fall så det är inget jag har behövt börja med nu, inte för att det hjälper mot bristningar. Tycker också att jag blivit torrare än vanligt under graviditeten, speciellt händer och hår. Så här brukar det bara vara mitt i smällkalla vintern annars med risigt hår och fnasiga händer med sprickor.

• Lapinette

Brudsommar - är så glad över vår lägenhet. Funderar faktiskt på om jag verkligen kommer att vilja flytta från stan igen? Det tog mig ca 4-5 månader att bo in mig och känna mig hemma men nu njuter jag som bara den. Så underbart att strosa genom stan med alla människor och speciellt nu när det kryllar av folk som sitter ute. Sen tar vi ju bara cykeln ut från stan typ 10 minuter och kan sitta på någon klippa och mysa. Nej, jag är inte ett dugg sugen på hus ...just nu.

Svar på tråden När märker man av det?