• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Tack Moppy. Tja - får väl se hur kroppen reagerar. Just nu inte så mycket. Brösten sväller lite ut åt sidorna - det känns som att de är i vägen mer. :D I övrigt är jag ju van att vara uppblåst, och har känt mig smalare än på länge den senaste veckan.

• Liten med Mindre

Hoppas alla former av mindre trevliga symtom väntar till nästa vecka, om de nu ska komma. Det skulle vara skönt att få semestra i London vid hyfsad vigör.

Håller på att jobba på att få se "We will rock you". Känner mig övertygad om att musiken kommer vara suverän - i alla fall om det är Norrköpings-killen som spelar. *längtar*

Hoppas att musikal och klubb inte har riktigt samma gräsliga volym som globen-konserten.

• mugglesfan

Oms: grattis till dig (även om jag redan såg det i den andra tråden i förra veckan fast då skrev jag aldrig ngt)

Moppy: det där med att gå upp tidigt stämmer på mig. I v 12 hade jag redan gått upp 2-3 kg, nu i v25 är det 7kg. Men jag har ju inte mått illa och därför inte behövt småäta. Min mage blev däremot svullen och uppblåst ganska tidigt, fick börja med gummiband istället för att knäppa översta knappen i jeansen typ redan i v 9 tror jag. Men min riktiga mage har kommit rätt sent och är fortfarande rätt liten (flera som sagt det till mig). Förmodligen pga att jag tränade rätt mkt innan och hade mkt magmuskler (tom BM påpekade det när hon kände på magen )och jag fick också höra att min livmoder var bakåtvänd.

Jag förstår inte var alla 7kg sitter? Mina kompisar säger att jag bara har mage, midjan har inte ens försvunnit helt än. Klart brösten har växt en hel storlek och så är jag slappare på insidan låren men ändå...

Liten: jag kände inte ngt förrän rätt sent. Jo humörsvängningar/deppighet redan i v8-9 (el först psykbrytet v5 faktiskt). Och brösten gjorde som ondast då också men det gick över efter v 12 har jag för mig. Men magen kom nog inte förrän runt v18 på mig. Och jag mår så jäkla bra! Förutom lätta känningar i ryggen men det kan jag ta.

• mugglesfan

koko: jag tänkte direkt på gravsymptom men vågade inget skriva men nu är ju "skadan" redan skedd Men eg spelar det ingen roll vad du tror, kroppen gör som den vill. Fäster det inte, så var det förmodligen ngt fel på embryot, att det inte utvecklades korrekt el så. Så du kan nog inte hindra det med tanken som tur är

• Snart så....

HEEEEEEEEEEEJ

åhhh vad länge sen jag var inne här, har haft flytt och annat att hinna med.

Vad har hänt här då? orkar inte läsa igenom allt

Själv har flytten gått jättebra, kändes lite knäppt att bara få säga till alla vad de skulle göra och inte få bära något.
    Så underbart att bo i nytt, nära till vatten mm.

Var till BM förra veckan och allt var prima. Lite lågt blodtryck 100/60 och blodvärdet var 130. Knäppt men ska äta järntabletter iallafall hmmm...
    Har inte de flesta här inne blivit hårda i magen av dessa? För mig är det tvärtom skumt nog, de har verkligen satt igång magen
    Annars är Kick´n helt vild som vanligt, nu känner man tydligt hur h*n ligger i magen.
    Igår stod fötterna ut på höger sida såg helt galet ut :D
    Är det bara min mage som blivit helt luden/fjunig??

• mugglesfan

Oj, nu regnar det så ordentligt ute att 3 bilar står och larmar på parkeringen

• Snart så....

Oms; GRATTIS!!! Roligt :D :D Hahahah så ni började tidigare än jag trodde :D

Moppy; jorå känner igen det där med håret hahahahah ser helt muppigt ut vissa dagar

Koko: åhhhhhh spännande, det är ett riktigt gravtecken med yrsel :)

• mugglesfan

Snartis: jag har inte blivit så hård som jag trodde men jag dricker alltid ett glas med C-vitaminbrus till mina tabletter och förmodligen hjälper den extra vätskan till. Glömde tabletterna 2 dagar och DÅ blev jag hård i magen, förmodligen för att jag då också fick i mig mindre vätska. Jag käkar Hemofer, fast min BM var tveksam till dem för det är tydligen mindre järn i dem än andra sorter... Får se nästa vecka om de hjälper el inte.

Jag vet inte om min mage blivit mer luden, däremot har jag fått en "linea nigra", men jag har nog läst ngnstans att ökad hårväxt är vanligt (growingpeople igen? ).

Tror inte du missat så mkt? Vårbrud har plussat men det kanske du såg? Koko är ju med embryo men det vet du ju och att Oms har plussat vet du säkert också (du hänger väl i andra tråden med? )

• Snart så....

just ja, första bristningarna har kommit för mig :(
    och INTE på magen utan på brösten
    illröda strimmor som verkligen inte ser så snyggt ut men vad ska man göra????
    fast kanske inte så konstigt, så ont och så mkt som de har växt hmmmmm

• Snart så....

Muggles, har tyvärr inte varit inne och läst på evigheter på andra tråden men så här att omsan plussat.
    kokos historia hann jag läsa innan flytten förra veckan :)

Ahhh just ja den randen har jag oxå fått, shit det har hänt massor med min kropp sista tiden om jag verkligen tänker efter.

Svar på tråden När märker man av det?