• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Vill bara göra ett inlägg i kollektivtrafik-debatten:
    I Japan köar man till allt! I tunnelbanan stannar tågen _alltid_ på exakt samma ställe, så på perrongen är det skyltat var varje dörrpar kommer att befinna sig när tågen har stannat. Och på varje sådan plats står japanerna i en ordentlig kö. Det ni! :)

Lappis - förstår att allt känns helvete. Lider med dig. :(

Muggles - visst hade du köpt en pappa-bok till din man? Var den bra? Titel? Jag behöver sätta något i händerna på min man när jag kommer hem så att han fattar någongång att han ska bli Pappa i vinter!!! *irriterad på trögfattad man*

Frejis - håller tummarna för att ägget håller sig till på torsdag!!! Och hoppas att allt går jättebra! :)

Imorgon åker jag äntligen hem igen!!! HUrra!!!!

• mugglesfan

Viktualia: will do!

Syrran: jo jag köpte (och även Cicci, Piggelin mfl) "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall (Sundvall?). Rekommenderas! Humoristisk bok - har läst den själv också - som inte är så himla allvarlig men med många tips. Men han fattar nog inte förrän ni gör ert första UL - då brukar det gå in hos killarna Känner igen den där nedräkningen tills man får åka hem så väl!!!

• Liten med Mindre

Storasystern - snart snart snart! Jag är ju otåligt att få komma hem efter bara en dag på jobbet. Förstår inte hur du håller dig vid dina sinnes... ;)

Hjortron - precis efter/under ÄL när det tog, blev det ett par dyyyra jeans. Tighta. Fast förhoppningsvis så låga att de funkar ett tag till om inte vikten sätter sig på rumpa och lår. :D Å andra sidan gör sig toppen jag köpte samtidigt, bättre med lite större bröst. Snart sitter den nog ursnyggt.

Och angående chefen så kommer jag vänta så länge det går, helst efter semestern. Det var ju inte så att hans utspel under mötet igår var oplanerat direkt. Det var fler som reagerade över det när jag berättade.

Känner verkligen att jag inte kan ta mer saker (även om det är ont om aktivitet just nu). Vägrar vara ansvarig för att hålla efter folk på ännu fler områden!

• Liten med Mindre

Appropå böcker - till våra föräldrar har vi beställt "Barnbarnsboken", som blir ett smidigt sätt att avslöja nyheten. :D Den har faktiskt rekommenderats av någon sån där nanny på Aftonbladet också, hoppas att den är bra. Ska nog be att få låna och läsa själv med.

Men - nu är det fika dags. Magen är knäpp idag, och därmed jättehungrig!

• Storasystern

Tack Muggles! Det finns en site som verkar länkad till boken på nåt sätt. www.farsa.nu/ Jag ska försöka prata lite med den tröga mannen när jag äntligen kommer hem igen och se om han kan vara lite support kanske... *lite butter* :(

Liten, förstod på Frejis att du hade boken "på smällen". Den köpte jag också och tycker att den är riktigt bra. Många olika personer som berättar om sina erfarenheter, känns lite kul. Vad tycker du om den?

• Lapinette

Syrran - kan du tänka dig hur ordningssam och plikttrogen jag är, blandning mellan svensk och japan!!! Försöker blanda upp detta med att bli lite slarvigare med att hänga med italienska och franska män . Förut menar jag...nu är det ju endast fransman.

• BrudSommar2006

God morgon! Satt i intervju med eventuell vikarie i nästan två timmar igår, först med avdelningschefen och sedan med personalchefen men jag tyckte inte att det var rätt profil alls, får väl se vad de bestämmer sig för, jag går ju på fredag hur som!

Hjortron, hur går det med budgivningen? Vi har ju letat hus i ett år nu och varit med i ett antal budgivningar, tyvärr verkar det ju inte spela någon roll om vi vinner budgivningen eller inte, vi får ju aldrig huset i alla fall, morr. Hur mycket har er budgivning gått upp med då? Vi har börjat inse att man alltid ska räkna med att den går upp över en miljon, ibland närmare två här.

På tal om ryggbedövning så tar den inte slut efter ett par timmar, eller det kanske den gör men man har ju slangen kvar i ryggen så det är bara att fylla på hela tiden efter behov. Däremot blir det ju ganska många slangar men det har jag ju redan beklagat mig över, vanligt dropp i ena armen, värkstimulerande dropp i andra (som tydligen gör ont varje gång de fyller på) eftersom värkarna avtar med bedövningen och så en krok som mäter barnets hjärtfrekvens så det blir sladd mellan benen också. Det känns ju lite krångligt varje gång man blir upptvingad för att kissa med alla dessa slangar. Skulle helst slippa.

Är det någon som har koll på när de kan lägga bedövningen, alltså hur tidigt? Cissi skulle visst vänta till 6 cm, jag tror att man får ruggigt ont redan vid 3 - 4 cm. Vid 6 cm är det ju bara ett par cm kvar till där värktopparna är som starkast vad jag förstår. Men jag tror att det är bra om man klarar att vänta till 6 cm för då minskar väl risken att värkarna avtar och kanske man då till och med känner att man klarar sig utan om man fått in rutin på lustgasen.

Cissi, hur kommer det sig att ni får gå på besök på förlossningen, jag har förstått det som att alla förlossningar i Stockholm är stängda för besök på grund av smittorisken? Vi fick ju vara i föreläsningssal på vår information men det hade ju varit bra att få chans att testa lustgasen innan i lugn och ro. Är det för att ni är med i den där testgruppen?

• Liten med Mindre

Storasystern - jag tycker den är kalasbra. Ligger och fnissar när jag läser, och fångar upp en massa bra tips och information under tiden. Känner igen mig i en del saker, blir lite förberedd på hur andra kan vara. :D

Tipsade mannen om att han borde bläddra lite i den när jag är klar - för att få lite pejl på sitt hormonmonster. Han hanterar mig förvisso med bravur hittills.

Cicci - hoho! - hur var vattenjympan? Eller var det så skoj att du ligger kvar och plaskar än? ;)

• Storasystern

Lappis, jag tror att du behöver slarva till dig lite i så fall!!! ;) ;)

Svar på tråden När märker man av det?