God morgon! Satt i intervju med eventuell vikarie i nästan två timmar igår, först med avdelningschefen och sedan med personalchefen men jag tyckte inte att det var rätt profil alls, får väl se vad de bestämmer sig för, jag går ju på fredag hur som!
Hjortron, hur går det med budgivningen? Vi har ju letat hus i ett år nu och varit med i ett antal budgivningar, tyvärr verkar det ju inte spela någon roll om vi vinner budgivningen eller inte, vi får ju aldrig huset i alla fall, morr. Hur mycket har er budgivning gått upp med då? Vi har börjat inse att man alltid ska räkna med att den går upp över en miljon, ibland närmare två här.
På tal om ryggbedövning så tar den inte slut efter ett par timmar, eller det kanske den gör men man har ju slangen kvar i ryggen så det är bara att fylla på hela tiden efter behov. Däremot blir det ju ganska många slangar men det har jag ju redan beklagat mig över, vanligt dropp i ena armen, värkstimulerande dropp i andra (som tydligen gör ont varje gång de fyller på) eftersom värkarna avtar med bedövningen och så en krok som mäter barnets hjärtfrekvens så det blir sladd mellan benen också. Det känns ju lite krångligt varje gång man blir upptvingad för att kissa med alla dessa slangar. Skulle helst slippa.
Är det någon som har koll på när de kan lägga bedövningen, alltså hur tidigt? Cissi skulle visst vänta till 6 cm, jag tror att man får ruggigt ont redan vid 3 - 4 cm. Vid 6 cm är det ju bara ett par cm kvar till där värktopparna är som starkast vad jag förstår. Men jag tror att det är bra om man klarar att vänta till 6 cm för då minskar väl risken att värkarna avtar och kanske man då till och med känner att man klarar sig utan om man fått in rutin på lustgasen.
Cissi, hur kommer det sig att ni får gå på besök på förlossningen, jag har förstått det som att alla förlossningar i Stockholm är stängda för besök på grund av smittorisken? Vi fick ju vara i föreläsningssal på vår information men det hade ju varit bra att få chans att testa lustgasen innan i lugn och ro. Är det för att ni är med i den där testgruppen?