• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

En av tjejerna på min vattengympa ska föda i juni och hon har inte gått ngn profylaxkurs utan den enda förberedelsen hon gör är vattengympan. Oj! tänkte jag. Jag känner att jag behöver förbereda mig till max, sådan är jag. Jag läser det mesta jag kommer över och funderar en hel del. Och jag vill absolut pröva om profylax kan hjälpa mig. Iofs är vattengympa för gravida med avslappning mm bättre än inget men jag gör det mest för att jag tycker det är skönt - ser det inte osm en direkt förberedelse för förlossningen. Hade jag bara gjort vattengympan hade jag känt mig oförberedd. Men det är jag det - vissa tycker säkert att det är hysteriskt att gå på allt...

• Vänner-fan

Album från fotografen och videofilmen från kyrkan har vi fått, så det jag håller på med nu är kort som alla gäster har tagit. Det är bara så lustigt att i stort sett alla tar kort på exakt samma sak och vissa saker har alla missat fast vi fått foton från 15 olika kameror. Men i slutändan finns det nog så det räcker till att dokumentera dagen Och jag blev glad när jag lyckades hitta ett bröllopsalbum som jag gillade stilen på, det kändes inte helt självklart. Det verkar vara så för de flesta att man ligger efter med detta. Det är många som suckar och ber mig göra deras album också när jag säger vad mitt nuvarande projekt är...

• Bröllopstokiig

Hej Muggles!!!

Tackade dig tidigare i tråden för omtänksamt sms!
    Min mammas argument till mig var att varför lida när du inte behöver, ungefär så.... hon sa att det gär så satans ont att man ska ta den bedövningen man kan få, enligt henne.
    Men all respekt för dem som inte vill det, jätte duktigt.
    Jag kommer besöka förlossningsavdelningen innan och testa om jag tål lustgas, antar att jag gör det, men inte kul om man börjar med att kräkas av den när man kommer in.
    Kommer be dem sätte epidral med en gång, så att det inte blir för sent, eftersom det är en läkare som kommer och gör det. I semester tider, då jag föder, så vill jag vara säker på att jag hinner få det så han eller hon inte är iväg och tar hand om andra patienter när jag väl behöver det....

Profylaxen är säkert jätte bra, men 4/5 kompisar sa att barnmorskorna hjälper en så bra och att de är så proffsiga så man fixar det ändå, så svårt är det inte att andas (fick jag höra).... Sen sparar vi ett par tusen kronor med

• Frejis

Sitter här och läser era funderingar kring förlossningen, och det känns faktiskt att jag på något sätt är med på detta. Inte så svårt att leva mig in i detta, konstigt nog. Har ni känt min smygande närvaro här i tråden idag? ;) *med ett leende*

Cissi - kul att du haft det bra i Dubai. Oj, vad jag längtar efter riktig sommarvärme (över 30 plusgrader) och våra två och en halv veckor i Grekland. Det ska bli superskönt, om så där tre månader ;)

Liten - hoppas att du får användning av boken. Den såg på något sätt lockande ut i bokhyllan där jag köpte den :) och jag gillade titeln "På smällen" som inte kändes alltför melodramatisk och tårdrypande :)
    Du får fortsätta beskriva alla symptom - jag hoppas som sagt att dina tester för lite lycka med sig. Särskilt gravtest ;)

Lapinette - helt ok att känna sig deppig över att det inte funkar. Jag försöker komma iväg och träna när jag mår på det sätt som du beskriver, även om jag inte vill. Det brukar bli bättre efter att kroppen fått lite motion + musik.

• Frejis

Har förresten inte hittat ägget ännu. I helgen kändes det som ägglossning, men det var falskt - kroppen eller psyket luras som vanligt. Nu har vi iaf mjukstartat med lite kravlöst s*exande, efter ett litet samtal med maken insåg jag att jag började få prestationskrav inför det här med barn, insemination, ivf... bläh, allt kändes bara pyton, i synnerhet allt som har med barntillverkning att göra. Nu är det bättre, iaf tillfälligt. Ska försöka släppa själva prestationen, dvs att s*ex måste resultera i en bebis två veckor senare.

• Frejis

Hm, får kanske skaffa hund i stället. Har varit sugen på en liten vovve, men vi är hemma så lite. Får njuta av tillfälliga blöta pussar som jag får av förbipasserande jyckar i stället :)

• Hjortron

Hej tjejer!

Har inte orkat skriva på ett tag. Vi är mitt uppe i en budgivning som skenat iväg rejält (i Västerås mått mätt) Budgivningen har hållit på i över en vecka men det blir nog klart imorgon skulle jag tro. Vi har iallafall klart med vårt lånelöfte så vi vet när vi ska dra i handbromsen Vi tror nog att det är kört tyvärr.

BIM på söndag tror jag och jag symptomar som vanligt..tycker nog att nedre magregionerna ömmar/svider lite och humöret är på topp Fick ett riktigt raseriutbrott på mannen igår och det hör väl kanske inte till vanligheterna.

Jag satt och räknade nu och kom på att vi är på försök 11 (!!) nu Det betyder att det är läge att ringa BM och boka in oss på utredning snart. Lapinette och vem var det mer är ju igång med det nu och jag ska självklart följa det med spänning. Känns skönt att det faktiskt finns saker att göra när kroppen strejkar.

Jag har funderat på att pröva apriforce nästa månad men är samtidigt lite rädd för vad det kan göra med cykeln. Jag är ju faktiskt väldigt jämn 28-29 dagar och ÄL-testen ger utslag mitt i.

• mugglesfan

Cicci: jo jag såg! Jag läser allt här idag, har tråkigt Jag gissade att du kanske inte hade mobilen med dig el ngt annat problem när det inte kom ngt svar - ingen fara! Kände bara att jag var tvungen att messa när jag läste vad som hänt med Liten - visste att du skulle bli glad

Ah, jo det är klart, varför lida - det är sant. Jag vill inte heller vara en "överduktig" föderska som ska klara sig med så lite smärtlindring som möjligt - inte alls mitt mål. Men jag läste som sagt att epidural kan verka avstannande på värkarna och sedan går väl effekten över efter 2h (el har jag fattat fel?), så då kanske man iaf inte har hjälp av den ändå när det gör som mest ont. Näe, jag vet inte, jag får nog läsa på mer känner jag... Men ngn hjältinna är jag absolut inte ute efter att bli!

Frejis: hej på dig! tyckte väl att det svävade en frejis-ande över tangentbordet idag...

• Lapinette

Frejis - ska iväg och träna ikväll men jag vet inte om det hjälper. Vet att jag inte borde känna mig nere då allt hittills ser positivt ut men gör det ändå. Vet inte varför?

• Hjortron

Grattis Lapinette till resultatet på simmartestet. Än sak att pricka av från listan med andra ord.

Svar på tråden När märker man av det?