• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

För mig är det ok om inte allt görs under 1 månad. Jag vill ju fortfarande att det ska fungera på normalt vis.

Moppy - vi var hos en herre som heter Norén på Andrologen.

• Liten med Mindre

Vänner - tyvärr ingen som vill köpa klänning. Det ringde en kille och kollade priset första kvällen. Sen tyst. :( Nåja, den få väl flytta in i källaren så småningom.

Och vi fick aldrig tid att lägga ut balklänningarna jag ville bli av med - det kom ett plus i vägen. :D

Får ta tag i det i veckan kanske.

• Bröllopstokiig

Kokosen, jag såg inte det brinnade hotellet, men jag sa till maken i går att nu kommer det kanske regn och dåligt väder, för det var inte så blått på himlen precis, det var stora mörka moln. På flygplatsen sen i går fick vi sms om att det brann i vissa lyxigare och nybyggda delar i Dubai... då fattade jag att det var brandrök jag sett och inte regn moln....

smsade dig kokos!

• BrudSommar2006

Vänner, tack för tipsen om förlossningsbrev, men jag vet inte jag, jag vet liksom inte hur jag vill ha det. För mig är det tidigt eller inte alls vad det gäller ryggbedövning så att kolla hur länge jag klarar mig på profylaxandning och lustgas är tyvärr inte ett alternativ. Jag vill inte heller spricka men det vill väl ingen. Usch, vad svårt!

• Liten med Mindre

Cicci - kul att du är tillbaka i god form! :) Det blev en riktig hälsoresa då, när Pick'n inte tålde nattklubbandet.

:D

Gissar att det kändes skönt att resa bort en sväng så här mot slutet? Funderar redan på om vi kan klämma in någon weekendresa eller nåt i höst.

• Vänner-fan

BS,
    Men skriv precis hur du känner då, att du inte riktigt vet, så vet de iaf att du har tänkt till. Jag känner att det känns bra att lämna ifrån sig ett brev iaf, för jag kan verkligen inte ansvara för hur jag kommer bete mig när jag väl är där och vet de hur jag är i vanliga fall så känns det bättre för mig. Skulle jag t.ex. vara otrevlig, vilket man har all rätt att vara i den sitsen och det har de full förståelse för, så känns det ändå bättre för mig att ha gett en liten vink om hur jag tänkte från början. Äh, svårt att förklara. Förhoppningsvis kan din BM hjälpa dig att skriva nåt. Jag bara skrev rakt av de saker som jag funderat mest på och hur jag ser på de idag. Gällande att jag är rädd att spricka så skrev jag också att jag har olja med mig, för det är nåt som det känns som väldigt lätt att glömma bort annars. Vet du hur du vill bli peppad kan du ju skriva det. Jag är osäker på det, så därför skrev jag inget. Det allra mest peppande för mig är om nån säger "Det där kommer du aldrig klara!", men det är ju rätt så tabu att säga så när man föder barn och får jag för mig att jag håller med är det ju inte så bra. Men annars har jag alltid lyckats bra just när nån sagt så för jag har blivit så arg och verkligen "velat visa dem". T.ex. är det orsaken till att jag slängde mig ut ur ett flygplan på väldigt hög höjd i Australien... Men som sagt, innerst inne visste jag att jag vågade och när det gäller att föda barn är jag bara typ 99 % säker på att jag kan.

• Berner

Du anar inte vad du kan av naturen!
    Barnet ska ut och det vet kroppen.
    Instingtivt gör man det man bör göra med hjälp av de helt suveräna barnmorskorna som har mer erfarenhet än någon annan yrkeskår tom läkarna.
    Lycka till ni som snart är där!

• Vänner-fan

Liten,
    Vad synd att du inte får klänningen såld. Jag sålde ju min tidigare i våras och mina hetaste tips är att lägga in en väldigt detaljerad annons med alla dina mått, klackhöjd osv, alla klänningens detaljer, om den går att lägga in/ut och så bra bilder där helst du har klänningen på dig (bättre än en fotomodell tror jag, folk ser lättare sig själva i den i rätt sammanhang). Och givetvis vilket ungefärligt pris du tänkt dig. Något som följer med i köpet kan också verka lockande. Jag hade säkert BT:s längsta annons, men jag fick sålt den fort och sålde även makens frock-coat nyligen. Men man måste väl ha mycket tur också. Två hörde av sig på min annons och egentligen bara en på hans. Fast det räckte ju och allt man behövde veta stod ju i annonserna, så folk behövde inte komma och prova om de inte redan innan var rätt säkra på att kläderna skulle passa. Hoppas annars att det går bättre med balklänningarna!

• Vänner-fan

Berner,
    tack för lyckönskningen!

• Vänner-fan

Var är alla? Eller är de jag som är för ivrig? Jag sitter och betygssätter alla våra kort från bröllopet (över 1000st...) och går in här med jämna mellanrum för att jag måste pausa... Vilket häst-jobb känns det som. Men målet är att få iväg en beställning ikväll. Efter att jag minskat ner antalet till typ 10%. Har köpt ett bröllopsalbum att sätta de i, men att få den klart innan den lill* kommer hinner jag nog inte. Men det vore väldigt skönt att iaf ha all "hård-vara

Svar på tråden När märker man av det?