• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Muggles - jag lyssnade till en nybliven mamma på tunnelbanan en gång. Hon berättade hur hon med handen på magen hade kunnat känna hur en viss del av bebisen "stack ut" - och när hon sen höll i sin nyfödda bebis så fick hon plötsligt samma del i handen. Det visade sig vara rumpan. Hon tyckte det var så coolt att känna igen den från inuti magen. :)

Det där med köande till bussar har jag nyligen fått klart för mig är ett stockholmsfenomen. Kanske viktigt här när du inte alltid får plats på bussen, samt när all betalning sker längst fram.

• pirr!

Hihi. Detdär med kollektivtrafik-hyfs är något som titt som tätt gör mig galen. Jag är ju stockholmare i grund och botten (25 år) och inflyttad göteborgare (sedan 4 år tillbaka)så jag vänjer mig nog aldrig vid anarkin på göteborgs spårvagnar..

Lappis- känner med dig! Du ska se att de trivs bra ihop- sekretet och simmarna!
    vi är ju lite i samma fas nu. Maken skall lämna simmarprov nästa vecka och jag skall lämna blodprov dag 3 och 10 och göra kontraströntgen för framkomligheten. Man vill ju veta, men är samtidigt så nervös för att något skall vara fel (eller inte..)

Häng i bara! Vädret kan definitivt öka på deppkänslorna!

• Lapinette

Vet, borde vara glad över att allt ser bra ut hittills. Känner mig dock superhängig och nere idag men något bättre efter att ha pratat med mina kollegor. Den ena hade just problem med sitt sekret, de dödade alla små simmare och hon tyckte självfallet att jag absolut skulle testa sekretet. Detta var det sista dem testade vilket gjorde att de gått igenom hela karusellen innan de upptäckte vad som var fel.

• pirr!

Förresten - fick full böj på månadens första ÄL-sticka (man börjar lära sig när man skall testa även med oregelbunden cykel)men känner inget större hopp om att denna gången blir då vi lyckas. Suck! Känner mig rätt loj liksom.

• Lapinette

pirr! - har du även fått tid för kontraströntgen? Min gyn vill ju att detta ska vara nästa steg medan Sophia tar det som typ 3:e eller 4:e.

• mugglesfan

Lappis: vad hände sedan med din kollega - var det med sekretet ngt de kunde fixa? Hur gör man då - ivf eller?

• Lapinette

pirr - förstår känslan. Var själv ganska så likgiltlig för några månader sen. Nu känner jag mig mest desperat. Inte alls någon härlig känsla!

• Lapinette

muggles - då är det insemination som gäller. Min kollega går i pension till nyår och är barnlös. På den tiden fanns inte insemination eller IVF.

• Lapinette

Och sorry, är det IVF som gäller...jag menar simmarna måste ju direkt till ägget i sådana fall. Det här är verkligen en hel vetenskap. För ett år sen visste jag inte ens om när jag hade ÄL.

• Moppy

Lappis - jag var ju på Andrologen och kollade mig innan det "tog" för oss och då fick vi remiss till kontraströntgen med en gång. Dvs jag kunde få den efter nästa ggr jag fått mens. Vem pratade ni med där? Ring och prata med syster Antonsson (tror jag hon hette), hon var jättegullig och fixade allt snabbt. Säg att ni vill röntgen nu direkt också. Finns ju ingen mening att vänta en cykel till på det!

Svar på tråden När märker man av det?