• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Där blev det en paus - lååångt tfn-prat med en kompis i Kungliga Hufvudstaden.

Lite mer på temat gråta, så slog det mig att jag inte heller grät när mannen friade. Jag har för mig att jag berättade om frieriet i vår resetråd, Lapinette? Däremot kunde jag knappt sova sen på natten (dels pga frieriet, dels pga den fantastiska & MÄKTIGA middagen på det suveräna guest house't vi bodde på, ute på den sydafrikanska vischan). Var rätt trött dagen efter & otroligt rörd - så DÅ kom tårarna flera ggr om istället a´ la "Jag är så LYCKLIG!"...!

• Piggelin1

STORT igenkännande fniss, Vänner! Jag har gråtit på i princip alla mina syskonbarns dop! Senast var i höstas då min yngsta brorsdotter döptes i Älvsborgs kyrka (visst heter den så, ligger ut mot Långedrag till) & jag var till på köpet fadder & stod där framme. Lätt pinsamt, men jag kunde verkligen inte hjälpa det. Iofs, i mitt fall tror jag att det beror lite på att jag miste min äldste bror för 8½ år sen & på varje syskonbarnsdop sen dess, så blir det liksom så tydligt att ett nytt liv har kommit till världen & tyvärr är brorsan inte med upplever detta. Eller förresten, nu på senare år är det nog mera av symboliken, det kommer ett nytt litet syskonbarn, som ett teckan på att livet går vidare.
    Ojdå, här blev det verkligen en utsvävning, hoppas att det är OK att jag vädrar funderingarna

• Piggelin1

Lapinette - har dåligt samvete för att jag inte varit inne på restråden på länge nu, men lovar att rapportera alla Dublin-tips där!

Filmen - Babel - vilken är nu det? Ringer ingen klocka alls just nu.
    För egen del så hyrde vi Farväl Falkenberg i fredags kväll - valde mellan den & "Efter Bröllopet" & tänkte att den förstnämnda blir bra, mer lättsmält än Efter Bröllopet & dessutom inspelat inte långt ifrån där jag växte upp - lite extra kul sådär. Filmen var väl OK, men ngn feel-good-film var det definitivt inte & det hände liksom ingenting i filmen alls. Läste recensionerna då när den hade premiär i höstas/vintras, men mindes inte så mkt mer än att den skulle vara jättebra. Jaja, nu har jag iaf sett den!

Vänner, låter jobbigt med foglossning, men precis som du skrev - vad gott att det kommer först nu. Har flera kompisar som åkt på det TIDIGT i graviditeten & de har haft det tufft.

• Piggelin1

Vickan,
    den som väntar på ngt gott
    Ser fram emot svar från dig!

• Storasystern

Här händer det grejer även på helgerna! :)
    Kul kul!

Jag jobbar näst sista dagen i Japan idag och längtar till på onsdag när jag äntligen får åka hem! HUrra!!!! :) :) :) :)

Jag har också åkt på en släng av illamående, mest mitt på dagen och klarar inte att ha något som trycker på magen - så jag fick klippa bort resåren på mina strumpbyxor för att må bättre! :)

Muggles, lax-receptet lät grymt gott! Ska nog prova det när jag kommer hem! Mannen älskar lax,så han är nog inte svårövertalad!
    Allt detta prat om mat gör mig tok-hungrig!!! Jag är så sjukt trött på japansk snabbmat så ni fattar inte. Jag vill ha stoooora köttbitar och potatis!!! Å mörkt bröd med ost eller leverpastej. MMmmmm... Tror att jag skaäta min middag på Heathrow - för visst måste man väl kunna få en stek där??? :)

• Storasystern

Vänner-fan - foglossning är visst inte att leka med har jag förstått! Vilken himla tur att du itne fick det förrän nu, när det ändå är dags vilken sekund som helst!!! :) Tur i oturen liksom! :)

• mugglesfan

Hej Vänner: apropå att stå på ett ben och torka sig efter duschen - INTE att rekommendera när man har foglossning. Har fått alla dessa tips då jag hade känningar för ngn månad sedan. Du ska helst sitta ner och torka fötterna, det avlastar bäckenet.
    Uj, det låter inte kul att ha så ont - vilken tur att det kom såhär sent! (Mina känningar var mkt lindrigare.) Nu kan det inte vara mer än några dagar kvar... AM fick ju 9 dagar sent. Själv har jag ställt in mig på 10 dgr - 2 veckor sent redan nu

Har ingen lust alls att jobba idag

Syrran: förstår dig precis - den där nedräkningen tills man får åka hem. Har du varit i Japan en månad nu? Gud vad skönt att komma hem till maken så han får klappa magen!

• Lapinette

Syrran - härligt, snart hemgång!! Mår du bra i övrig?

Här gör vi oss redo för att åka till Sophiahemmet för att få domen om makens simmare.

• BrudSommar2006

God morgon! Tre veckor till BF och sista veckan på jobbet, det känns jätteskönt! Jag hade ju så ont förra veckan så jag var osäker på om jag skulle lyckas ta mig till jobbet den här veckan så i ren panik lyckades jag rensa det mesta då så det borde bli en lugn vecka.

Fast ont har jag fortfarande, undrar om jag också drabbats av foglossning. Fast man har ju hört att man ska få ont i ryggen och i fogarna fram då, jag har ont i ljumskarna. Det går ju bra så länge man sitter ner eller står på båda fötterna men att gå gör ont eftersom man måste flytta vikten från ena benet till det andra. Sitta och torka fötterna förresten, hur i hela friden skulle man överhuvudtaget nå sina fötter om man sitter ner! Jag kan med nöd och näppe torka fötterna om jag lyfter upp ena foten typ på badkarskanten, viker knät utåt och försöker vrida magen så mycket jag kan åt andra hållet...

Svar på tråden När märker man av det?