• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: förstår om du känner dig lite nere. Inget litet piller som fixar mao. Men kämpa på, det är värt att kolla allt, inkl passage, sekret mm. Går du parallellt hos din gyn och får kontraströntgen där då?

• mugglesfan

Lappis: glömde skriva - vad bra att det iaf inte var ngt fel på simmarna! Det var väl det som var svårast att fixa?

• mugglesfan

Undrar hur det går för frullan - jobbar hon ihjäl sig eller? Hon har inte ens kommit in för snabbupdate på senaste veckan...

• Vänner-fan

Lappis, hoppas de kommer upptäcka att ni är kompatibla! Och som du skriver så är ju inga problem upptäckta ännu. Håller tummarna att allt ska gå bra!

BS, Kan ju trösta dig med att ni bara verkar få gå 2 veckor över tiden i Sthlm. Här får man ju gå 3 innan man blir igångsatt!! (Om allt ser normalt ut och bebisen verkar må bra). Men jag har gott hopp om att jag ska slippa gå så mycket som 2 veckor över. Som sagt, 90 % får ju tydligen inom 10 dagar efter BF och än så länge har ju allt följt alla normer. Och jag tror att du kommer må bättre när du slutar jobba. De flesta jag vet har blivit av med en hel del krämpor bara av att få lugn och ro och vila, så jag håller tummarna för det!

Muggles, Eftersom det står att lite motion är bravid foglossning, så tänkte jag att det skulle bli en lagom strapats att ta mig dit själv och sen få skjuts hem. Annars hade maken kunnat både hämta och lämna mig. Men det kändes så onödigt när jag hade hela dagen på mig att ta mig dit och han har det jättestressigt på jobbet och de är uppstressade där över att han snart kommer försvinna i 10 dagar. Fast det var rätt jobbigt, men nu har jag varit där iaf. Brydde mig aldrig om att sätta mig ner på vagnen/bussen dock. Bättre att stå upp hela tiden, så man inte behöver resa sig sen. Och när jag råkade tappa biljetten på golvet var det en snäll dam som plockade upp den åt mig. Såklart. Alla är ju så snälla här i Götet. Gillar min BM bättre nu för övrigt, hon är nog helt ok trots allt. Gjorde ett väldigt osäkert intryck först, men det är bättre nu.

Lunchdax!

• Liten med Mindre

Lite orolig blir man ju över sådan "jobb-frånvaro". Hoppas att det inte är något allvarligare.

Dags att andas lite frisk luft tror jag - känner mig som ett djur i bur på jobbet. När det finns viktigare saker att göra, som att läsa bebisböcker och boa in sig, så måste jag sitta här och bli ignorerad av alla. :(

(Fast horoskopet i City imorse sa åt mig att svälja förtretet under dagen för att inte röra till saker för mycket. Sväljer och sväljer och sväljer...)

• BrudSommar2006

Muggles, vi hade i det närmaste bestämt oss för en Stokke säng, alltså hela konceptet från liten till tonåring, det skulle visst gå på runt 8 000 kr har jag för mig med de olika insatserna och madrasserna. Sedan fick vi en vagga så det tog bort behovet av storlek nummer ett. Sedan insåg vi att det kan vara fiffigt att kunna ligga bredvid barnet när det ska somna när det är lite äldre i fall att (fast hoppas man slipper) och då försvann behovet av den större modellen också eftersom man inte får plats i den ovala konstruktioner där man måste behålla ytterkanterna. Kvar blev själva spjälsängen och då gav vi upp och skaffar en vanlig i stället, då var det inte värt alla extra tusenlapparna längre kändes det som. Men som sagt, vi var väldigt frestade och det blev nästan av att vi skaffade en.

Lappinette, så bra att ni kommer igång med alla undersökningar, ni kommer bara att ångra er annars. Det kanske är lika bra att gå parallellt hos din gyn och få kontraströntgen gjord, fler besök på kortare tid men det kanske går framåt fortare då? Det är ju bra också att de inte hittat några fel än, speciellt att mannens simmare var bra, det är väl det som är det enda som verkar helt omöjligt att åtgärda annars?

• Liten med Mindre

Skönt att det gick bra för dig Vänner-fan.

Tyvärr har jag mest negativa erfarenheter av Göteborgare i lokaltrafiken. Alla fullkomligt trängde sig på vid varje hållplats, utan att ens försöka släppa av de som stod på trappsteget för att kliva av. :? Mysko människor!

• Liten med Mindre

Eller drog jag alla över en kamm nu? :?

• BrudSommar2006

Vänner, det ska vara omvårdnadsmöte hos BM nästa gång jag ska dit, på fredag, då ska vi diskutera allt som hon ska skriva i kommentarerna inför förlossningen, också mina egna kommentarer. Har du haft ett sånt? Jag vet inte vad jag vill säga, jag har inte skrivit förlossingsbrev heller eftersom jag inte vet i förväg hur jag vill ha det.

Liten, trist på jobbet men tur att du kan börja nedräkningen till du inte behöver vara där på ett tag nu då! Bara åtta månader kvar, eller vad det nu blir.

• mugglesfan

Liten: jodå så är det här. När man kommer till Stockholm så inser man att folk har bildat kö för att gå på bussen - det händer inte här! Jag blir också irriterad på alla som ska på innan jag har gått av - så logistiskt vansinnigt liksom. Men när det gäller annan hjälpsamhet och att tex fråga om vägen och sånt - då är göteborgare bra!

Ah, då förstår jag Vänner. Det verkade som lagom motion. Jo jag har också läst att lite motion är bra så jag fortsätter med min vattengympa och långa promenader fast jag alltid får lite känningar natten efter en sådan ansträngning. Jag har ju inte alls kunnat motionera i samma utsträckning som du med vanliga gympapass och så sedan 4:e månaden, lite synd.

Igår morse vaknade jag förresten och kände hur magen putade ut. Låg och kände på bebisen - det var faktiskt så att jag kunde lista ut åt vilket håll den låg. Man kände att "det här är nog huvudet och här är det tjockare, det måste vara rumpan och benen". Häftigt

Svar på tråden När märker man av det?