• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BS: om man är vig får man lägga upp foten på det andra låret men annars är det nog svårt

Själv hade jag mest ont i fogarna bak. Om man tittar på den här bilden så ser man ganska exakt varför: www.growingpeople.se/templates_GP/GP_page.asp
    Bäckenfogarna bak - precis där hade jag ont (och får ibland fortfarande). Men jag tror det är vanligt att få ont i ljumskarna när barnet ligger och trycker ner mot bäckenet i slutet av graviditeten.

Lappis: lycka till!

• mugglesfan

De vanligaste, mest karakteristiska tecknen på foglossning är:

* smärta i korsryggen med utstrålning mot skinkorna, ibland ner på baksidan av låren
    * smärta över blygdbenet och ner i ljumskar och lår
    * smärta vid belastande, asymmetriska benrörelser som snabb promenad eller gång i trappor
    * smärta vid andra aktiviteter som promenad, långvarigt stående eller när man reser sig upp från sittande

• Liten med Mindre

Vänner-fan hur går det? :? Drömde i natt att du fick en son, som skulle heta Robert. Och att Snartis ringde runt till alla för att berätta. Fattade inte varför inte tråden användes istället. :D

Mysko drömmar... Behöver jag berätta att jag surfade BT innan jag gick och la mig? :?

För övrigt mår jag prima, utom att jag inte vill jobba. Får tacka Frejis för en trevlig fredagkväll - och supertack för den skoj boken! Nu vet jag att det är hormonernas fel att mitt huvud ekar tomt och motivationen tagit semester. Skönt att ha en förklaring - men undrar om det ska fortsätta 35 veckor till???

Lycka till i dag Lapinette!

• Liten med Mindre

Storasystern - snart hemma! Så underbart skönt! Hoppas att du slipper åka tillbaka nu, till det eländiga labbet.

Brudsommar - nedräkning! Så spännande att vara så nära. Och skönt att få gå hem och vila sen!

• BrudSommar2006

Muggles, det var en bra länk som vanligt, jag borde läsa mer på growinpeople! Då är det nog foglossning jag har i alla fall, ljumskarna fanns ju med som exempel där.

På den gamla goda tiden var det ju inga problem med att lägga upp ena foten på andra låret men nu går det inte utan att ta tag i foten och den når jag inte längre!

Det står att man inte ska sitta långa stunder med benen i kors men det är ju nästan enda sättet att sitta i en soffa alls känns det som. Tur att det inte är så långt kvar.

Lycka till nu Lapinette, men du har väl hunnit gå redan.

• Vänner-fan

Näpp, fortfarande ingen bebis och definitivt ingen Robert, Liten!!

Jag har nu läst att 70% går över det datum de fått med första barnet. 90 % får det inom 10 dagar efter BF. Nån annanstans (i "Du ska bli pappa", kanske?) läste jag att snittet i Sverige är att gå 8 dagar över med första barnet. Idag är det BF+5.

Det positiva för mig med att få foglossning är väl att jag börjar se fram emot att barnet verkligen ska komma. Innan har det inte spelat mig så stor roll att dagarna gått, jag har ju bara njutit av en jätteskön semester. Men meningen är ju att man SKA tröttna på grav. och vilja få igång förlossningen. Och min inställning har börjat ändrats efter igår kan jag ju säga...

Muggles,
    Jag läste också att man inte ska stå på ett ben. Det var så mycket som stämde så när jag väl började läsa om det fattade jag direkt att det var det jag hade. Att det var skönare att cykla än att gå förra veckan t.ex. För det började redan då med att det strålade ner smärta längs benen. Sen är jag ju väldigt glad att jag verkligen har tränat så mycket som jag har gjort. Det stod att det var jättebra med stryketräning (innan man har fått ont alltså) och alla yoga-övningar jag gjort utom en (framåtfällning sittandes ner) var bra. Tänk om jag fått en BM som inte förespråkat träning! Men ska jag vara ärlig hade jag nog bytt BM då.

Tyvärr tror jag också att det är foglossning du har BS. Jag har också mest bara ont fram vid ljumskarna/höftböjarna. Fy, stackars de som får detta riktigt tidigt, som Piggelins kompis. Som jag är nu går det ju omöjligt att jobba.

Ska till BM igen idag. Det blir en strapats! Gå 50-100m till vagnen (SPÅRvagnen alltså för er icke-göteborgare), gå några meter, gå på bussen, gå av bussen och vagga in på MVC. Hem får jag skjuts av maken.

• _koko_

Vet inte om du läser det här snartis, men min telefon är kaputt, ska dock vara ok igen snart. Ditt sms har dock gått fram och svaret är såklart JA! :) Hör av mig när jag kan!

• vårbrud2008

Lapinette
    Lycka till idag!

Själv var jag på barnkalas igår med familjen och fick en överraskning. Där var ett ungt par som var höggravida som jag inte visste om, har inte träffat dem sen i julas. Hon är bara strax över 20 år, har precis läst in högstadiet och inget jobb. Kanske inte dem som man trodde skulle vänta barn. Jag trodde mer på hans storebror, men det visade sig att de (storebrorn) har försökt i 1 års tid att få ett syskon men det vill sig inte. Hon har visst även en del cellförändringar att kämpa med. Någon som vet mer om det ?????

Det som gjorde mig ledsen igår i alla fall var dels hennes stora mage och dels att de har BF till den 18 juli vilket vi också hade från början. Det högg liksom till i hjärtat på en och det kändes.
    Visst är jag gravid igen men det är ändå inte samma sak eftersom jag kunde haft ett barn i sommar jag också.

Pratade även med mormor i familjen en hel del eftersom hon haft 2 tidiga MF och ett sent men sen fått 3 friska barn. Det var skönt att få höra hennes historia också.

• Liten med Mindre

Nu har det hänt IGEN!!!

Jag försöker i alla fall att jobba - men varendaste möte jag bokat in är det någon som strular till. Nu är det självaste VD som stuckit från ett möte han accepterat. Jag HATAR att behöva boka om möten för att andra strular!

Och hur lätt är det att hantera sånt här när tårarna svämmar över i ögonen hela tiden??? :[

• Liten med Mindre

Vårbrud - jobbigt att råka ut för sånt där. Men det verkar ju skönt att mormor fanns att prata med. Vet faktiskt inte alls hur det förhåller sig på den fronten i min familj. Får prata med mamma när vi berättat om tillökningen.

Vänner-fan, så det blev ingen Robert inatt? :? Skönt - då kanske jag kan anta att alla mina andra knasiga drömmar inte är sanndrömmar de heller.

Och, jag kan väl chatta vidare här - det är ju i alla fall ingen som vill jobba med mig idag... :(

Svar på tråden När märker man av det?