Näpp, fortfarande ingen bebis och definitivt ingen Robert, Liten!!
Jag har nu läst att 70% går över det datum de fått med första barnet. 90 % får det inom 10 dagar efter BF. Nån annanstans (i "Du ska bli pappa", kanske?) läste jag att snittet i Sverige är att gå 8 dagar över med första barnet. Idag är det BF+5.
Det positiva för mig med att få foglossning är väl att jag börjar se fram emot att barnet verkligen ska komma. Innan har det inte spelat mig så stor roll att dagarna gått, jag har ju bara njutit av en jätteskön semester. Men meningen är ju att man SKA tröttna på grav. och vilja få igång förlossningen. Och min inställning har börjat ändrats efter igår kan jag ju säga...
Muggles,
Jag läste också att man inte ska stå på ett ben. Det var så mycket som stämde så när jag väl började läsa om det fattade jag direkt att det var det jag hade. Att det var skönare att cykla än att gå förra veckan t.ex. För det började redan då med att det strålade ner smärta längs benen. Sen är jag ju väldigt glad att jag verkligen har tränat så mycket som jag har gjort. Det stod att det var jättebra med stryketräning (innan man har fått ont alltså) och alla yoga-övningar jag gjort utom en (framåtfällning sittandes ner) var bra. Tänk om jag fått en BM som inte förespråkat träning! Men ska jag vara ärlig hade jag nog bytt BM då.
Tyvärr tror jag också att det är foglossning du har BS. Jag har också mest bara ont fram vid ljumskarna/höftböjarna. Fy, stackars de som får detta riktigt tidigt, som Piggelins kompis. Som jag är nu går det ju omöjligt att jobba.
Ska till BM igen idag. Det blir en strapats! Gå 50-100m till vagnen (SPÅRvagnen alltså för er icke-göteborgare), gå några meter, gå på bussen, gå av bussen och vagga in på MVC. Hem får jag skjuts av maken.