• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Det blev hemlagade hamburgare med hemgjord guacamole - men inte på balkongen tyvärr... iskallt....

Snart dags att avgöra vad det ska bli för smarrig lördagskvällsmiddag... *mys*

• Victory

Imorse kom tanten! Äntligen, är på dag 40. Nu kan vi äntligen se framåt mot nästa ÄL, för det är då vi SKA PLUSSA!!! Har bara bestämt det! Nu har jag ju beställt CB digitala ÄL-test också så det kan ju bara inte gå fel! (Uj, vad besviken jag kommer att bli om det inte funkar, med så högt ställda förväntningar...)

Men det är klart, tantbesök är ju alltid en besvikelse, så även den här gången. Dessutom jobbar maken kväll. Två bra anledningar att få trösta sig med lite god mat och vin!!!

• start september

Håller med Vänner, det märks att Sweet är borta!

BF+3, Vänner, spännande! Hoppas att du hinner piggna till lite innan det är dags.

Grattis Vårbrud till plusset! Du och Liten kan ju jämföra symptom precis!

Victory - vad bra att tanten kom! Full fatr mot nästa gång, det låter bra! Med vår i luften kan det ju inte annat än underlätta!

Lapinette och Vickan - stort tax för bra recept. Jag försöker äta mer fisk och har alltid lax i frysen, men har fastnat i samma recept. Det lät jättegott! Vi gillar också det provencalska stilen med mer kött/fisk och mycket grönsaker.

Ikväll ska jag få dricka vin . Nu är jag äntligen kvitt de smärtstillande tabletterna jag tog för min elaka öronvärk, och jag är mycket piggare. Jag äter ju pencillin fortfarande, men lite vin tänker jag faktiskt unna mig. Den här sorten ska inte vara farlig att kombinera och nu är ju inne på dag 15 av mina totalt 20 dagar så nog katten ska jag kunna få vin igen.

Annars har jag med ÄL-test konstaterat att jag fick böj exakt 28 dagar efter förra böjen. Der betyder forthoppningsvis att cykeln är mer stabil att jag vågat hoppas på. Det som gör mig lite missmodig är att jag kring ÄL haft ont i äggisarna och då ska man betänka att jag stått på kraftig smärtlinding för örat. Även den förra ÄL kände jag ju av en del. Innan jag fick X:et kände jag aldrig något alls.

Kanske är det helt normalt, eller också tyder på att något är svullet eller inte som det ska. Inte så kul. Jag ringde gyn, men de sa mest att ÄL-värk kan komma och gå och att jag inte skulle tänka mer på det utan så småningom försöka och se hur det går. Lätt att säga, mindre lätt att få höra.

Ja, ja solen skiner och mina öron är bättre så det är kanske ölika bra att gå ut och tänka på något annat.

• Victory

Jaa, lätt för dom att säga! "Det är inget att oroa sig för" Grrr! Men det är det säkert inte heller, det är bara så jädrans svårt att låta bli!

• vårbrud2008

Nu kommer illamåendet krypande lite då och då , när man minst anar det, men mår inte så dåligt som förra gången.
    Känner mig även lite snurrig och matt, men hungrig för det mesta, men det hör ju till. Man borde ju vara van eller???????

• nenne78

what the.... Vilka roliga överraskningar man hittar när man måste läsa ikapp! Ingen nämnd och ingen glömd: GRATTIS alla plussare!!!!!!!!!!

ÅÅÅÅHHH!!!!!!!! Vad roligt för er skull!!!

Här skippade vi dykardräkten igår men eftersom jag tappat räkningen men borde ha mens om någon dag så känns det som en säker (konstigt ord) period. Ingen träff rätt upp i krysset - höll jag på att skriva och gjorde det också men inser ju att där blir det inga barn gjorda vilket som. Har alltså ännu inte vågat mig på det stora grodyngelsracet efter vårt uppehåll, nytt jobb och bunkring av kådisar. Men snart så...snart...

Shit pommes frites vad roligt och fantastiskt kul att få se att det blir fler och fler på plussidan. Och jag håller tummarna för koko också: nu läl!!! (som Edsbyn-klacken ropar innan hörna i bandy)

• Victory

Vårbrud: Måste vara jobbigt med illamåendet, men det är ju faktiskt bara ett bevis på att det tagit!! Hoppas verkligen att det går vägen det här gången!

Nenne: Klart ni ska köra! Vi 78:or måste ju hålla ihop!!

Själv sitter jag här lite smålullig (har dränkt mina tant-sorger både i mousserande och i rött! ) Mår riktigt bra just nu!

• mugglesfan

Grattis Vårbrud!

Enkelt laxrecept (älskar lax!): lägg färsk spenat i en ugnsform. Lägg laxen (helst färsk hel köpt i bit, annars tinade portionsbitar från frysen) ovanpå. Salta och peppra fisken. Riv rikligt med parmesanost och strö över laxen. Häll matlagningsgrädde/mellangrädde över spenaten, runt laxen. In i ugnen på 200 grader 20 min (titta i laxen för att se om den är färdig, den ska inte vara rosa inuti). Servera med pressad potatis och fräsch sallad. Enkelt och supergott!

Vänner: tänkte på dig idag och undrade om ngt hänt men uppenbarligen inte...

Lappinette: du är inte alls ensam kvar som inte plussat men de andra verkar vara lite frånvarande just nu; Page, Pirr, Frejis, sweet. Och Victory fast hon är ju inte frånvarande...

Förra lördagen åt vi marinerad fläskfilé och en sallad på babyspenat, grön sparris, avocado, päron, valnötter mm. (Vi skulle haft chevre i också men glömde köpa i affären) Dressing med citronolivolja, vitvinsvinäger mm. Mums! Idag blev det oxfilé med underbara söta färskpotatisar och chevregratinerade primörer (sparris, rädisor, babymorötter). Sås på chevre och matlagn.grädde. Supergott, enkelt, vårigt!

Märks det att mat är en passion?! Men det är mannen som lagar här hemma... Själv är jag mest uppröjningsassistens (han är lätt kaotisk i köket - kreativ kock typ) och den som gör sallad. Det var han som "fångade" mig med laxreceptet ovan (första dejten)...

• Lapinette

muggles - ska absolut prova ert laxrecept. För oss blev det efter att ha rivit all tapet i vardagsrummet en ganska så snabb middag med fläskfilé, rostad potatis (som min man kallar det) och sallad med fetaost och oliver. Nu ska vi dö i soffan och se en dvd.

Kan säga att förutom att ha rivit tapeten har även bokhyllan med dess innehåll flyttat till detta rum (vårt extra rum). Pust! Nu blir det typ 2 veckor i kaos men sen ska vardagsrummet vara klart...ja, förutom att jag vill köpa en ny soffa och ny bokhylla då men det är inte lika smärtsamt .

• Frejis

Liten med Mindre - tack för en trevlig kväll i fredags! Tyckte att maten var god (så hungrig som man var efter träningspasset :), men det var ibland svårt att höra vad ni sade på andra sidan bordet. Kul att träffas och hoppas att det blir fler gånger!
    Tack även för alla tester - hoppas att de för lite plussivitet över till mig!

Muggles - jag blev hungrig när jag läste beskrivningen av dina recept även om jag inte är hungrig alls... Var på en kinesisk restaurang på Söder igår och åt en av deras specialmenyer - förfärligt mycket mat och jättegott! Nu känner jag mig lite tjock, men detta tillstånd är självförvållat ;) ska iväg till Hagaparken idag för att gå av mig lite.

Ska pröva ditt laxrecept Muggles. Vi äter fisk ett par gånger i veckan - brukar köpa färsk fisk på vår lilla Konsum, tycker att det är jättegott med fisk. Själv marinerar jag laxen med någon fisk marinad eller "dränker" den i hollandaise-sås och steker i ugnen i 45-60 min.

Lapinette - jag har hittils varit mest infertil ;) även om våra försök inte hela tiden har varit försök så fungerar det uppenbarligen inte. Eller så handlar det om dålig timing, eller någonting annat. Ägglossning borde vara på gång nu och förhoppningsvis visar ÄL-test utslag imorgon, dag 14 i menscykeln. När ÄL-ar du Lappis?

Vårbrud - grattis till plusset :) Kul att det är så många som har plussat nästan samtidigt. Jag tror som sagt att ännu fler pluss kommer i maj.

Svar på tråden När märker man av det?