• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Smarrig hemlagad mat är en av mina största hobbys... hi hi... så det är bara att kasta sig till hålan så är ni välkomna på god mat! Nån som behöver referens? Ring FruLlan innan - hon har smakat min mat.. hi hi!

jag är till och med så seriös att jag har en hemsida med recept plus en blogg där recepten nyligen börjat hagla.... men min anonymitet hindrar mig från att lägga adresserna här...

*skryt skryt*

/Vickan springer fnissande tillbaka till jobbsnurret... VARFÖR måste jag jobba så sent idag???

• Liten med Mindre

Japp - vårbrud - visst mådde du redan illa och kände kaffesug? Kommer symptomen snabbare vid efterföljande barn?

Nyfiken - har ni haft olika taktiker vid era olika barn - eller har ni en standard metod som funkar? :D Eller började det med "blir det så blir det"?

Funderar redan hur tankarna går när det ev börjar närma sig nr 2/3/många

• Liten med Mindre

Vickan - mat är kul - men inte vardagskäket (som just känns som käk). Gissar att det inte blir bättre de närmsta veckorna heller. :D

• Lapinette

Absolut, alla tips är välkomna för oss desperata som fortfarande jagar plusset. Dock verkar det ju som det är högst individuellt!

Moppy - det händer att det blir lite franskt ibland men inte så ofta. Maken gör en väldigt god quiche Lorraine, sen så har vi ju alltid champagne hemma och gåslever men de behöver ju inte tillagas. Gillar annars deras lättare recept med mycket grönsaker till fisk och kött, typiskt Provencale.

• Moppy

Lappis - än så länge har min grav varit helt ok. Jag har ju mått lite illa, framför allt mellan v 7-10, men nu i v 11 börjar det kännas bättre. Jag är fortfarande trött på kvällarna, och orkar inte hitta på så mycket mer än att krascha i TV soffan. Jag har även fått mer finnar på rygg och ansikte och så har jag gått upp 1-2 kg i vikt.

Var förresten hos BM på inskrivning idag. Hon var sååå trevlig, vekligen superavslappnad men ändå kunnig. Jag nämnde att jag träffat den där konstiga läkaren förra veckan och hon suckade och sa att det var en vikarie som inte var riktigt klok. Så det kändes skönt att det inte var jag som inbillde mig att han var knäpp...Det hela tog 1.5 timme och kändes riktigt bra (även om det känns som om man vet allt redan genom denna tråd...)

• Liten med Mindre

Så - nu är dagen äntligen över. Fick väl inte massor gjort. För mig själv funkar det att skylla på Mindre. Men det håller ju inte i längden.

Bättre att dra iväg och gympa med Frejis. Och ikväll slipper vi laga mat - bästa kinakrogen i stada väntar! :) *slurp*

(Får se hur det går - männen var också hungriga och ville med. Gissar att vi inte pratar ÄL och aladåber vid bordet... :D )

• Lapinette

Liten har ni redan börjat fundera på barn nr 2 och 3?!! Själv sa vi tidigare att vi skulle ha 2 barn och eftersom jag är ganska så gammal så skulle det bli direkt efter varandra. Just nu känns det som om vi får vara glada om det överhuvudtaget blir något alls.

• Moppy

Hade med mig maken också, och jag tror det var mer nyttigt för honom att träffa BM än jag. Det blev nog lite mer verkligt för honom att det nu (förhoppningsvis!) är på G. Han kunde även ställa de frågar han hade och så.

• Lapinette

Liten - hälsa till Frejis, har inte sett henne här idag och träna för mig också (har vilodag).

• Moppy

Lappis - jag önskar att min man kunde laga Quiche Lorraine. Det mesta han kan göra är att steka fiskpinnar (som han älskar!) ;)

Svar på tråden När märker man av det?