• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Koko - hur mkt progesteron ska du ta förresten?

• Moppy

Lappis - jag tyckte om dina recept! Ni verkar så duktiga på att laga mat här i tråden. Jag kör mest take away och halvfärdiga rätter inköpta på Ömalm hallen. Är så trött på kvällarna.... Inget bra desperate housewife ämne alltså :D

• Liten med Mindre

Vårbrud - GRATTIS!! Så skoj att du är på gång igen. :):):)

Du ska se att det går bra den här gången. Det måste vi tro på! Säger som lapinette - du måste lova att komma in och vädra oro och sånt, och inte sitta och fundera för länge!

• Lapinette

Moppy - jag är absolut ingen mästare i köket så det blir bara sånt som är lätt att tillaga samt att jag gärna undviker allt för feta såser även om lite creme fraiche slinker ned lite här och där.

• Liten med Mindre

Lapinette - med tanke på alla smarrig mat ni tycks laga så är det nog inte kosten som gör att det kärvar i alla fall.

Tror på den vita månaden nu!

Recepten är noterade. :D

• Moppy

Lagar ni mycket fransk mat Lappis? Jag älskar fransk mat....

• Liten med Mindre

Oj, Moppy - du måste bli ruinerad! ;) Vi köpte crepes och annat från Melanders fisk, på presentkort tack och lov. Ruskigt dyrt för fyllda pannkakor.

Fast å andra sidan kostar det ju ungefär samma sak på restaurang, men med sämre kvalitet.

Men 300 kr för en fiskgratäng för 2 kändes liite dyrt, när jag måste värma själv.

*gniden förortsbo kniper ihop plånboken*

:D :D

• Moppy

Vårbrud förresten, du får gärna dela med dig av hur ni fick till det, dvs körde ni innan ÄL, hur mycket, ställningar, eller andra tips... Det hör till vid plus :D

• Lapinette

Moppy - hur mår du? Har graviditen varit lindrig än så länge?

Liten - vågar inte ens tänka på hur det kommer att kännas runt BIM (om 2 veckor). Börjar bli sååå trött på alla förväntningar man har. Just den helgen firar vi vår 1 åriga bröllopsdag. Skulle vara typiskt om hon kom och förstörde just den kvällen för oss . Japp, här sitter den stora pessimisten (min make nickar instämmande).

• Moppy

Liten - det finns faktiskt husmanskost i Ömalmshallen där en rätt kostar 70-80 kr. Om jag skulle laga mat själv för 2 pers skulle ingredienserna gå på lika mkt, så så länge vi bara är 2, så tror jag det går på ett ut. Men jag håller med, när man ska köpa fisk och skaldjur etc på Melanders eller bättre kött typ oxfilé eller lamm så går det på en hel del...

Svar på tråden När märker man av det?