• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: jag körde stenhårt på att fortsätta som vanligt så länge det kändes bra och i början hade jag ju verkligen inga krämpor heller. Jag var ju ute och joggade 8km i v8-9 fortfarande. Och åkte skidor (om du kommer ihåg). Såhär i efterhand kan jag väl säga att sista skidåkningen i Åre (då var jag i v18-19 tror jag) kanske inte var optimal för kroppen - hade rätt ont i ryggen efter det. Men va fasen, det gick ju över. Det mesta jag har haft har varit övergående! Och nu mår jag kanon!

• Vänner-fan

Jaha, hade det räckt med två gurglingar hade det ju verkligen inte kunnat vara nån fara! Nja, saltvattnet vet jag inte hur mkt det hjälper egentligen. Hon förklarade precis varför det inte var bra, men jag var inte tillräckligt på hugget för att lyssna så noga. Det var nåt med att viss del når barnet och man skulle överväga dess fördelar med dess nackdelar.

Gällande cykling så cyklade jag så sent som i förrgår (vanlig cykel alltså). Mycket skönare än att gå! Fast ramlar man kan det ju gå riktigt illa och sin tyngdpunkt har man ju inte full koll på längre... Men jag har inte haft några foglossningsproblem etc. alls. Tror också att man känner precis vad som är bra och inte. Spinning gick jag på tills för en och en halv månad sen. Det gjorde så attans ont i baken bara, kanske pga den ökade tyngden.

Nej, nu måste jag göra mig i ordning för lunchen. Jag har blivit så dålig på att passa tider nu när jag är hemma och har så få tider att passa och det skulle kännas jättedumt att låta de som måste tillbaka till jobbet få vänta.

• Lapinette

Vänner-fan, det var inte illa! Önskar också att jag ska må bra och kunna leva hyfsat normalt den dagen (och OM) jag blir gravid. Man ska nog bara vara observant och "lyssna" på sin kropp. Den talar ju om om det är något som den inte gillar.

• BrudSommar2006

Äntligen har vi kommit oss för med att utnyttja presentkortet på middag på Lejontornet och har lyckats boka bort tills i morgon kväll. Det blir väl till att ta taxi antar jag. Presentkortet gäller deras avsmakningsmeny med vinpaket men menyn är det en massa kötträtter i och något vinpaket är ju inte aktuellt men det gick att räkna om och använda värdet till vad som helst i menyn tydligen. Så om jag svälter hela dagen kan jag kanske använda min del av vinpaketet till fem efterrätter... Eller kanske inte!

• Lapinette

BrudSommar - vad trevligt!! Ha en suverän middag. Själva hamnade vi ute efter vårt spinningpass igår. Kändes allmänt konstigt att äta god mat och dricka vatten men snart är det dags för ÄL och i nästa vecka ska vi fira med VIN!

Förresten fick ett mail från din släkting och hon undrade hur det gick på mitt läkarbesök. Kunde inte låta bli att tala om att min läkare ansåg att det var kört för IVF via landstinget för min del. Då kanske hon förstår att det troligen snart är kört för deras del med. Hon är ju trots allt bara 3 månader yngre än mig och nu i sommar blir det svårt att få till en massa läkarbesök. Hon tyckte det var dyrt med ÄL-tester men det är ju attans billigt om man jämför med att betala en IVF.

• Liten med Mindre

Så gott Brudsommar! :) Du kanske kan få en doggy-bag för desserterna, om ni nu ändå har betalt för en massa mat (eller någon annan har betalt - men ändå).

Ska på middag till en kompis imorgon. Har sagt att magen bråkar och att jag försöker undvika sött och alkohol. Tror att de går på det - har ju haft magbekymmer ett tag. :D

• Lapinette

Liten - vad skönt att ha något att skylla på. Jag skulle nog kunna säga igen att vi försöker utan alkohol för att få till det. Den tror jag att kompisarna skulle gå på då de vet att vi har vita veckor just nu.

• Liten med Mindre

Hihi - undrar om hormonerna är de som "ställer till det", eller om det är att jag blivit vuxen och åt på bra restaurang. Har just ätit kokt torskfilé med äggsås för första gången i mitt vuxna liv, och tyckte det var gott.

Nu blir mannen glad. (Men ska det ätas hemma får han minsann laga till det - och inte på fryst block.)

• BrudSommar2006

Ja men det var ingen dum idé med en doggy bag! Jag minns en gång, det var nog rätt många år sedan nu, så skulle vi till Clas på hörnet och äta allihop i samband med min kusins födelsedag och så blev farmor mätt redan efter förrätten och fick sin varmrätt med sig hem, till hundarna som hon sade. Kommer inte ihåg om hundarna verkligen fick maten eller inte men jag minns hur fruktansvärt pinsamt jag tyckte att det var!

Svar på tråden När märker man av det?