• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Liten med Mindre -

Enkelt Laxrecept:

Oliv och pestofylld kyckling
    4 pers

1 laxfilébit per person
    en liten burk vitlöksfyllda oliver
    1 msk pesto
    ca 70 g knaperstekt bacon
    2 msk kesella
    2 msk hackad persilja

Mixa oliverna med pesto, persilja och kesella. Tillsätt knaperstekt bacon i tärningar eller mindre bitar. Skär en djup skåra utmed laxfiléerna. Lägg filéerna på ett ugnsfast fat/i en form. Lägg fyllning i skåran. Grädda i ugnen 200 grader i ca 20 minuter, kontrollera att laxen är genomstekt. Servera med pasta och grönsaker!

• viktualia

oooooooooooops!

det skulle ju stå "Oliv och pestofylld lax"

och inget annat.....

• Liten med Mindre

Vickan - fågel fisk eller mitt imellan? :)

• viktualia

Fniss fniss...

faktiskt så kan man ganska ofta byta lax mot kyckling i den där typen av recept...

så jag svarar: mittemellan...

eller varför inte Surf and Turf...

• Lapinette

200 grader japp!

Om man vill göra det jätteenkelt kan man faktiskt bara ha pesto på laxen och så in i ugnen. Då tycker jag det passar bäst med ris till.

Ett annat laxrecept som är mycket gott är när man serverar den med en sås som är gjord på dill, creme fraiche och sherry. Den är supergod! Alkoholen lär ju vara borttagen då efter värmning så det borde ju vara ok.

Ytterligare ett tips är annars att röra ihop smör, pressad lime, hackade nötter och lite sweetchili. Sedan bre det på laxen och in i ugnen. Till detta föredrar jag en potatissallad med oliver, ruccola och små tomater i halvor.

• vårbrud2008

"viskar"

Jag har plussat.......:)

• Lapinette

Jag glömde ju det viktigaste i sherry såsen ska det vara mögelost. Så värm upp mögelost med creme fraichen, ha sedan i sherry och massor av nyklippt dill. Supergott till laxen, I promise!

• Lapinette

Ahhhh vårbrud!!! Sånt kan man inte viska om GRATTIS!!! Förstår att du både är glad och bekymrad. Lova att komma in här och skriva av dig när det känns jobbigt!

• Lapinette

Här skriver jag recept när andra plussar! Snacka om att jag är helt ute och cyklar på denna tråd...men så har jag ju inte "fått till det" än så jag hoppas ni andra ursäktar mina utsvävningar.

• Moppy

Vårbrud - GRATTIS!!! Så kul!

Koko - om du vill älta progesteron symptom kan du hojta till, jag fick ju det också efter ÄL till BIM. Vet ju egentligen inte vad som var prog symptom vs gravsymptom men ont i bröna var ju ett symptom, liksom "träningsvärk" i magen.

Svar på tråden När märker man av det?