• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Maken höll på att köra av vägen när jag talade om vad jag ätit. :D Fast han tänkte sig nog hem och hitta ett recept som jag kan tänka mig att äta hemma också.

Kan behövas med tanke på vår klena fiskkonsumtion.

Finns det någon som vill dela med sig av något hyfsat enkelt och gott fiskrecept? Som inte inkluderar lax. (Tyvärr - fast jag har nog fått dispans att laga lax hemma under närmsta 9 månaderna. :) )

• Liten med Mindre

På tal om fisk - frågade kompisen i London om hon hade några "svenska cravings" som jag ska köpa med mig till nästa vecka. Jo, hon kom på några - smågodis och makrill i tomatsås! :? :?

Makrill, ok, nyrökt - men inte i burk med tomatsås.

(Visst ska det väl vara ok att stoppa en konservburk i bagaget när jag flyger?)

• Kat77

Ååå det låter lugnande, tack för svaren :)

• Lapinette

Liten - helt ok om du stoppar den i resväskan men som handbagage är det no, no till allt som innehåller vätskor. Min bror kunde inte flyga med kräftor. Kräftorna var ok i sig men inte spaden de låg i. Fast makrill borde ju inte innehålla så mycket det kanske är ok.

Har en del fina och lätta fiskrecept. Ett är med vit fisk, torsk eller rödspätta går bra. Först så steker man paprikor i 3 färger, purjolök, zucchini i stekpannan. Sen läggs de i en form, fisken på. Peppra, salta och skär sen cocktailtomater i halvor som läggs ovanpå fisken tillsammans med svarta oliver. Till det serverar vi pressad potatis. Enkelt, nyttigt och gott. Säg till om du får äta lax för där har jag fler lätta och goda recept.

Muggles - vi är ju inte så många kvar här på tråden som inte har lyckats än så jag antar att jag är ensam om ÄL denna helg. Eftersom min tant kan dra ut med 3-4 dagar så räknar jag med ÄL lördag t o m tisdag. Har börjat "träna", som maken brukar kalla det för, i onsdags och sen blir det varannan dag.

Apropå maken min och alla uttryck han lärt sig här på tråden så satt vi ute igår på restaurang och mitt i allt hör vi båda två ordet ägglossningstest. Ett ord som han vet mycket väl vad det är trots sin knappa svenska.

• Lapinette

Glömde skriva att fisken ska in i ugnen i ca 15-20 minuter.

• Lapinette

Jag igen - ska väl tillägga att det satt 3 tjejer vid bordet bredvid i typ 30 års åldern. Maken frågade direkt om jag "kände" dem..precis som alla som försöker att få barn i Stockholm skriver här!

• BrudSommar2006

Ja flera dagar efter ÄL ska man nog ha tur om det tar sig men man vet ju aldrig säkert.

Makrill i tomatsås, mums, det har jag inte ätit på flera år, men vad gott det låter. På frukostmackan i morgon kanske, återigen mums!

Lapinette, jag håller med, inte ut och jaga vaccin när de ska hålla sig i sängen!

• Liten med Mindre

Hittade en till svengelsk sajt med massor med information/inspiration för blivande gravida och gravida. Vet inte om ni kikat där redan.

Nä - vaddå - jag har inte tråkigt på jobbet! ;)

• Liten med Mindre

Tack Vickan och Lappis!

Lappis - ugn någonstans runt 225?

Släng gärna in lite laxrecept också när ni har tid och lust - har ju fått särskilt gravidtillstånd att laga och äta sånt hemma. Gärna rätter som inte osar för mycket, maken gillar varken smaken eller lukten. :D

Svar på tråden När märker man av det?