Förlååt att jag bara drog, men jag vände bara hemma och alternativet var att ni inte hade fått veta nåt alls förrän nu... Och det hade väl inte varit bättre?? :D
Nu ska jag berätta. Först historien som frejis efterfrågade:
1. Besök kliniken och planera in spray, sprutor och preliminärt äggplock.
2. Hämta ut alla mediciner. För mig som redan hade frikort blev det gratis. :D
3. Börja med nässprayen. Den svider och smakar inte gott. Men vad gör man inte.
4. Svettningar och obegripliga psykbryt på sambon.
5. När jag sprayat i 2 veckor började jag med sprutorna (normalt tar man ett blodprov för att kolla att man verkligen är nedreglerad innan man får börja spruta, men vi visste ju att jag redan var nedreglerad). Sprutorna gör ont om man träffar ett blodkärl, annars känns de inte.
6. Efter 7 sprutor var det dags för vul och blodprov för att kolla om äggblåsor var på g och planera in äl-sprutan.
7. ÄL-sprutan är lite tjockare än de andra sprutorna, men den kändes inte heller.
8. 36 timmar efter äl-sprutan var det äggplock och spermaprov-lämning. Kom dit, fick ett rum att byta om i, fick lugnande och alvedon. Blev skitsvajig! :D Fick sen jag lagt mig i gynstolen mer bedövning intravenöst. Det började göra lite ont precis på slutet, men inte värre än att jag kunde hantera det. Somnade nästan i gynstolen. Sov i vårt "rum" efteråt i nästan 2 timmar. Fick sedan tid för återförande (som jag då var säker på att vi skulle få avboka).
9. Väääääntan tills de ringer och berättar hur det gått.
10. Mera vääääntan tills det var dags för återförande. Fick se vårt fina embryo förstorat på en tv och även när sköterskan sög upp det i "pipetten" för att sedan lämna den till läkaren. Han förde in den i min livmoder och sen var det klart! Ingen som helst smärta.
11. Mera vääääntan till vår testdag. Se det som att jag hade ägglossning i tisdags. :) Testdagen avslöjar jag framöver. :D
Så nu får jag äntligen vara med i symptom-träsket igen! :D :D :D
Mitt problem är dock att jag tar extra progesteron nu eftersom mina äggstockar kanske inte fattar att de ska producera det själva, och det kan också ge symptom...
Äh, nu postar jag det här och skriver vidare sen.