• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Frejis - jag kollar med maken. Han tränar inte på SATS längre, men äter gör han fortfarande. :)

Ska vara lite rättvis och säga att han tränar på annat håll istället.

• Moppy

Lappis - vad skönt ändå att det inte var ngt fel på hormoner etc. Det känns som så grundläggande fel som kanske hade varit svårt att göra ngt åt!

Var det på Andrologen du var? Vad tyckte du?

• Moppy

Liten - jag kände inte så mycket heller de första veckorna. Illamående och trötthet kom först v 7 för mig. Så vänta du bara.... :)

• Lapinette

Jag var hos min gynekolog men var på Sophia och tog själva blodprovet. Det är även dit jag ska gå för min kontraströntgen samt att på måndag ska vi dit för att få makens simmarresultat.

• Lapinette

Men så fort jag får tid på Sophia ska jag även boka in ett nytt besök hos min gynekolog för att diskutera hur vi sedan går vidare.

• sweetstreet

Lappis!

Vad bra att du är frisk!!!!!!! :)
    Och jätteskönt att läkaren var bra. Jag tycker det är superviktigt. Särskilt när det gäller sådana här saker som ju känns rätt "känsliga".

Vet du ung hur länge du måste vänta på röntgen?
    Är det "bara" tills din cykel är "i läge" eller är det även väntetid pga kö?

• Liten med Mindre

Moppy - vecka 7 fungerar för mig. Ska till London nästa vecka (6), och hoppas må bra då.

Vecka 7 blir väl däremot en prövning, jobbkonferens med middag på tisdag, och ev middag med jobbtjejerna på onsdagen. Törs vi ens gissa hur många falkögon det finns där??? :D

Får hoppas att de går på tricket om att det fortfarande är min mage som bråkar. Kanske ska nämna ulcerös proktit - så vill de inte nosa vidare.

• Lapinette

Sweet - har ingen aning om det är kö till röntgen eller när jag kan få en tid. Glömde fråga min läkare om detta. Vet bara att jag kommer att bli kallad dit för ett besök. Min läkare är bra det är därför det tyvärr är så svårt att få en tid hos honom. Min mamma gick för hans pappa när hon väntade mig!

• mugglesfan

Lappis: vad bra att de inte hittat ngt fel! Gött att ni snart har resultat på simmarprovet och sedan kontraströntgen på G. Visst är det ändå skönt att kolla upp allt? Då behöver man iaf inte fundera på det...

Liten: att du kan jobba alls - när jag hade plussat satt jag bara och surfade på gravidsidor de första dagarna, fullkompligt omöjligt att göra ngt vettigt då. Hade inte koncentrationen med mig alls...

Svar på tråden När märker man av det?