• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Ingen tant i sikte och illamåendet började igår varvat med aptit och sugen på kaffe.

Vi får hoppas att det går vägen denna gången och ska testa mig om någon dag.

• Liten med Mindre

Åh, vårbrud - hoppas sååå! Nu blir jag jättenyfiken!

Vet de vad som gick fel förra gången? Du hade ju gått rätt länge om jag minns rätt. Skulle ju vara skönt om du slapp oroa dig för samma sak igen.

• Storasystern

Vårbrud - det låter lovande minsann! :)
    När ska du testa???

• mugglesfan

Victory: skönt att det känns bättre nu; ni har en plan och ÄL-testerna är beställda. Fortsätt ös här annars! Sedan tycker jag inte alls att dina problem är mindre än tex kokos el Septembers, bara annorlunda. Jag tycker inte att du behöver känna att dina problem är jättesmå för det tycker inte jag, du har all rätt att vara ledsen.

Liten (börjar vänja mig nu ): i v5 - som du är i nu - hade jag ett psykbryt allan och sedan i v8-10 var jag ganska låg och deprimerad. Så det är helt normalt skulle jag säga, du är absolut inte ensam. Jag fortsätter länka till olika sidor : www.growingpeople.se/templates_GP/GP_page.asp

Sweet: du gör helt rätt som stannar hemma och kurerar dig istf att jobba. Förkylningen kanske är en reaktion på att du slappnar av nu inför semestern, du jobbade ju i en månad i sträck - tror du inte att sådant straffar sig? Det verkar som om dina Southern lika gärna kan vänta tills du är tillbaka...

Pirr: bra att era undersökningar också kommit igång! Det är ju lite skumt med din långa cykel - ev är det ngt lite piller som behövs? Det känns som att undersökningar har lett till mycket positivt för många här i tråden...

• Lapinette

Hann aldrig in här igår då maken hade sin dator till att kolla på fransk TV. Debatten mellan Royal och Sarkozy som sig bör är några dagar innan valet (söndag).

Åhhh vad jag önskar att jag kunde hänga med på den plussitiva vågen här just nu. Så många som plussade i april!

Som sagt, om 2,5 timmar är jag hos min doktor. Har ingen aning om vad jag ska få göra och förväntar mig inga under eller svar idag men ändå är jag nog lite spänd ändå.

• Liten med Mindre

Tack Muggles för att du är så klok. :) Jag har läst den där sidan, men behöver nog läsa den varje gång jag känner mig nere, för att veta att det är ok.

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Sonen hade bara en fungerande njure, men det var inte dödsorsaken eftersom man kan leva med en njure, hjärtat hade bara stannat. Det är vanligare än man tror.
    Jag gick 18 veckor innan det hände.
    Min läkare sa att det finns ingen anledning att orora sig till nästa gång eftersom vi redan har en frisk son men jag är supernojig och väldigt nervös just nu. Orkar nog inte gå igenom samma sak en gång till om det skulle vara så.

Storasystern
    Ska testa mig till helgen då jag nästan gått en vecka över tiden.

• Lapinette

vårbrud2008 - usch vad jobbigt!!! Dock verkar det ju högst troligt att du är gravid igen. Håller tummarna!

• Storasystern

Vårbrud - du ska hålla oss på sträckbänken ända till helgen???!!! ;)
    Bara du rapporterar så är jag nöjd! :)

• BrudSommar2006

Igår hade jag så ont att jag var helt övertygad om att det skulle bli min sista dag på jobbet, det kändes liksom inte värt det att försöka ta sig hit en dag till. Fast idag har jag inte riktigt lika ont längre så nu jobbar jag väl på. Jag fick i alla fall hur mycket som helst gjort igår eftersom jag kände att det är nu eller aldrig och har faktiskt lyckats rensa riktigt bra. Så idag ska jag sätta in i pärmar och i övrigt bara påbörja en sak i taget och se vad jag hinner med. Känns rätt bra faktiskt.

Liten, apropå att humöret svänger, i går skulle jag läsa nyheterna på nätet som jag gör varje morgon men den första artikeln jag fick syn på var stackars lille George som räddat fem barn från två pittbulls men själv dött på kuppen och jag blev så gråtfärdig att jag blev tvungen att stänga ner och det blev inga fler nyheter lästa igår...

I helgen satt vi och såg på en gammal DVD med The Queen (drottningen av England handlar det om) och det var en hjort som skadeskjutits av en turist och som de sedan fått följa länge för att skjuta och jag känner mig fortfarande deppig när jag tänker på det, jag började storgråta. Mannen har föreslagit att han ska börja se alla filmer först och ta bort dem som han inte tror att jag kommer klara av att se längre...

Svar på tråden När märker man av det?