• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Sweet - krya på dig ordentligt. Ta med nässpray och halstabletter till flygresan. Attans vilken otur att bli förkyld nu.

Och nej, kunde inte rulla hem bokstavligen. Är plattare än på länge om magen. Undrar om det är bristen på sötsaker, några dagar med laktosfri mjölk (fast både grädde, gräddsås och ost), eller Mindre som gör slut på allt jag stoppar i mig? :?

Blev faktiskt förvånad att jag såg så tunn ut när maken skulle börja med magbilder igår. :D Han är sååå söt!

• Liten med Mindre

Fortsätter monologen tills någon annan vaknar.

Lapinette - jättelycka till idag. Hoppas att du kan få ditt lilla piller som sätter fart på systemet.

Frejis - vet inte hur trött jag är imorgon (konsert ikväll), men skulle du vilja träna lite imorgon? Vi kan ju bada bastu eller nåt annat skoj efter, istället för klor-poolen. :D

• Liten med Mindre

Ett till bekymmer - cyklingen.

Cykelchefen sitter ju och lägger sommar- och höstscheman redan, och jag har sagt att jag kan köra pass i augusti och även till hösten.

Borde jag kanske tala om redan nu att jag i bästa fall vill vara "mamma"-ledig från augusti? Kommer ju vara i v17 då om inget otäckt händer.

Helst skulle jag ju vilja vara tyst om det ett tag till, men får jag en massa pass är det ju svårt med vikarie i semestertider.

Jobbigt att besluta.

• Storasystern

Liten, jobbigt med alla beslut. Vet precis hur det är. Min chef vill diskutera "framtiden" när jag kommer hem. D.v.s. disputationen som just nu är planerad till december... Hur ska man slingra sig från det i 3 veckor???

Hormoner är ap-jobbiga! Jag har inte gråtit något än, men jag kan ju säga att det är fan inte kul att sitta här första månaden som gravid. Gissa om man skulle behöva lite stöd från maken???
    Men för att svara på din fråga Liten, det svänger som tusan hela tiden. JObbigt! :(

• Storasystern

Alltså, det är tre veckor från det att jag kommer hem till att v.12 är passerad...
    Lite otydlig märker jag... :)

• Victory

Nu har jag också vaknat (nåja, det var ju några timmar sedan faktiskt). Men idag tänker jag faktiskt JOBBA så ni lär ju inte se så mycket av mig. Ville bara säga att jag mår bättre idag, kanske inte på topp men definitivt bättre. ÄL-testerna är beställda och jag känner hopp inför framtiden! Ha en bra dag allihop!

• Liten med Mindre

Jag är glad att jag inte är i din sits syster! Ibland känns det så skrämmande - det där att allt kommer att bli annorlunda om det här går vägen. Aldrig mer bara jag. Någon i min mage (!) är beroende av mig i massor med år framöver. Jag ska bli rejält vuxen?!?

Lite så var det runt bröllopet och namnbyte. Aldrig mer bara jag, inte ens "gamla" jag fanns kvar. Nu känns det ju hur bra som helst när det sjunkit in.

Tror innerst inne att jag är lite rädd för förändringar, även om jag hatar när inget händer. Schizo - jag? :?

Får väl se hur jag hanterar cykelchefen. Kanske lika bra att säga som det är.

• Storasystern

Förändringar är skitjobbigt!!!
    Men man får gilla läget och bli vuxen nu! :)

• Storasystern

Hejja Victory!!! Skönt att du mår bättre idag! :)

• Liten med Mindre

Lycka till med jobbandet Victory. Jag ska försöka göra dig sällskap - på mitt håll.

(Fast idag tycks jag vara ensam på rummet. Jobbigt för motivationen.)

Svar på tråden När märker man av det?