• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Vänner: glad to be of service! Jag har använt det mkt när jag inte haft "tid att vara sjuk" - för mig har det funkat super.

• Moppy

Här är det lugnt idag. Var är de gamla stammisarna nu för tiden? Frullan, Snartis, ho ho?

Antar att Cissi kommer hem först efter helgen...

• Liten med Mindre

FruLlan jobbar för mycket och Snartis flyttar väl in från och med idag. Hoppas hon tar det jättelugnt i flyttkarusellen!

Jag jobbar nog för lite. :D

• Lapinette

Just tillbaka efter mitt läkarbesök. Hittills inget fel på kaninen. Hormonerna som man testade i blodprovet såg helt ok ut. Mitt besök handlade mest om att jag ställde 1000 frågor. De flesta visste jag ju redan svaren på efter all info ni har gett mig men det var skönt att sitta där och spela totalt okunnig.

Nästa steg svar på makens spermier på måndag och sedan invänta att Sophiahemmet ringer mig för att boka tid för kontraströntgen.

Att få IVF betald är kört för vår del. Min läkare sa att kön är 1,5 - 2 år och i den ställs man inte förrän man genomgått alla tester. Innan vi är klara med allt som kan testas lär det vara höst och då är det 1,5 år tills min 39 års dag. Det är bara att köra direkt på IVF på Sophiahemmet. Fördelen med det är att vi då inte behöver vänta så länge samt att vi har ända tills min 43 års dag. Nackdelen är ju att vi får betala men det kan det ju vara värt.

• Liten med Mindre

Gick i alla fall just en promenad. före lunch frös jag rejält - men med den härliga solen är temperaturen plötsligt för hög istället.

Promenaden fick i alla fall fart på nypen i magen. Känner mig lite lugnad när jag faktiskt känner dem, så att jag inte har inbillat mig att jag är gravid. Förstår nu plötsligt varför Cicci så gärna ville känna något. :D

Frejis - om du är förkyld kanske vi inte ska träna? Eller kanske köra lite lugn Core? Eller gå en promenad? Det måste finnas något vackert ställe i stan förutom Djurgården att promenera på. Eller så skjuter vi på det om du känner att du hellre vill ligga hemma och vila upp dig så att du blir frisk!

• Liten med Mindre

Lapinette - vad skönt att du mådde prima! Kanske lite nesligt att det inte fanns något mirakelpiller dock.

Bara att vänta på nästa besök alltså. Eller hinner ni jaga lite ägg under tiden? :?

• Frejis

Lapinette - det var ju bra nyheter, det här med att de inte hittade några fel på dig. Hoppas att makens provsvar också kommer att bli bra. Jag tror att allting kommer att ordna sig för er och att det snart blir en bebis! :) Det går ju att bli gravid på egen hand även om man har försökt i ett år.

Liten - Jag tränar jättegärna :) känner av spår av den stilla tillvaron i nacken och axlarna, aj! I princip är det bara snuvan och ofrivilliga hostattacker (vid fel tillfällen så klart ;) som är kvar av förkylningen och det är mycket möjligt att jag springer iväg till SATS redan idag.
    Ska vi ta en fika/ngn matbit imorgon kväll? eller skjuta på det?

• Lapinette

Liten - min läkare satt där och sa att jag vet att man hoppas på att hitta ett litet, litet fel som man sedan kan åtgärda med ett piller....MEN det är tyvärr inte så lätt.

Han är så lugn och metodisk så jag fick en teckning över livmodern och hur själva kontraströntgen går till. Jag hoppas jag får en tid om en månad. Den ska ju göras mellan mens och ÄL. Ska även hämta ut antibiotika som jag ska äta i samband med den (infektionsrisken).

• Liten med Mindre

Frejis - jag tycker att vi ses och tränar imorgon. Bestäm du om det blir vasagatan eller core på Zenit.

Jag är säkert i behov av mat efteråt. Ska höra med maken bara så han inte känner sig ensam av att vara själv två kvällar irad. Eller så får han följa med om han törs. :D

• Frejis

Liten - då bestämmer jag: Vasagatan! :) trevlig bastu har de också.

Det vore kul om din man vågade följa med oss. Tala med honom så kan jag nämna det för min make som förmodligen skulle komma om din man kom. Annars säger han att han inte vill störa tjejer som känner sig tvungna att byta samtalsämnen och underhålla honom om han är med.

Hoppas att mina utläggningar inte blev alltför röriga!

Svar på tråden När märker man av det?