• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Victory,

låter bra att du känner dig bättre nu. Men jag tycker fortfarande att det inte låter helt bra att ni har svårt att prata om det här. Eller att ni inte riktigt förstår varandra.
    Har du verkigen talat om för din man hur deprimerad du blir av detta? Och att din fixering blir värre och värre för varje "misslyckat" försök? SJälv tycker jag att detta vore orsak nog att söka hjälp, men det är ju JAG det.

Om ni nu ändå kommit fram till att prova en månad till tycker jag att ni ska göra så. Då har ni iallafall en "plan". Fungerar det denna månad så är det super! Annars så söker ni hjälp.
    Låter väldigt bra tycker jag :)

Hoppas att ÄL-testerna visar böj snat också!

:)

• viktualia

Victory - kanske kan söka hjälp vara ett sätt att få prata om problemen med nån som hört utläggningar av den typen förut. Kanske kan det göra dig lugnare?

*sköt om dig*

• sweetstreet

pirr,

när jag gjorde kontraströntgen såg man att min livmodervägg var "förtjockad". Äggledarna såg finfina ut vilket var bra för enl läkaren är det svårare att fixa. Men eftesom livmoderväggen är lite för tjock så ville han "ta bort" en del av den. Gissar att det blir någon form av skrapning men är inte säker. Ska tillbaks och träffa läkaren efter att vi kommer tillbaks från semestern. Då får jag nog veta mer.

• _koko_

pirr! - sambon har bekräftat det komplicerade i att träffa burken, så sidliggandes är inget dåligt tips!! :D

Victory - BRA att du fixar äl-stickor nu, låt det kosta, och sen får mannen faktiskt helt enkelt ställa upp! :) Om inte vi lyckas med ivfen nu ska jag investera i en massa CB-stickor så vi får stenkoll på nästa äl. Mycket kan ju ha hänt nu efter operationen och alla hormoner.

Sov gott allihop nu, och heja lappis i morgon! :)

• Izzie

Herregud, nu har jag ägnat flera timmar till att läsa ikapp. vilken aktivitet! :)

Grattis Koko till dina två finfina ägg! Hoppas att de utvecklas som de ska och att det blir en liten bebis till slut!

Syrran - Det är inte långt kvar nu! Håll ut, snart är du hemma igen. Kram!

Sweet - Ha en underbar semester! Hoppas att din förkylning snabbt går över. Det finns väl en hel del dunderpiller i USA som du kan ta för att kurera dig? Krya på dig hursomhelst, och njuuut av semestern!

Liten - Vänta du bara med brösten... Jag kände heller inte av dem första veckan (efter plusset), men sen... My God. De gör SÅÅÅ ont. Har aldrig varit med om liknande. Som knivar. Har ganska stor byst oxå som rör sig i lite lätt otakt med kroppen. ONT! Hoppas att du slipper förstås. Illamåendet börjar oxå komma tillbaka efter att ha varit borta i 1,5-2 veckor, men nu är det tydligen dags igen. Funkar precis som du säger Moppy - man måste käka lite hela tiden ;)

Victory - Ni gör ju så klart som ni själva vill, men jag tror verkligen att ni skulle tjäna på att boka en tid. Jag blir rädd att ni sliter för mycket på varandra. Att du kommer hem och går raka vägen till sängen och gråter för att du är så missnöjd med situationen gör mig ont att höra. Ta kontakt med sjukvården nu, det tar ändå ett tag innan ni kan komma. Då hinner ni testa en månad i väntan på tiden. Kanske släpper pressen då och det går bra så du får ringa och avboka? Skickar stor kram till dig!

Nä nu måste jag hoppa i säng. Imorgon väntar ett 13 timmars arbetspass :(

Sov så gott mina vänner!

• Izzie

Just det, glömde önska Lappis lycka till! Tittar in imorgon för att se hur det gått för dig! kram

• sweetstreet

Tittar in lite igen.

Sov i 3 timmar när jag kom hem från jobbet. Skönt, men huvudet känns såklart som om det är värsta snorbehållaren jst nu :( :( :(

Jaja, kanske lyckas man kurera sig mer under morgondagen.

Ville egentligen bara sticka in näsan för att önska Lappis lycka till imorgon! :)

Jag kommer titta in imorgon med för att se hur det gått.

• Storasystern

Sweetan - vilken värdelös tajming att bli förkyld just när du ska på semester! Skit vilken otur!!! Hoppas verkligen att du blir bättre omgående! Krya på dig!

Liten, jag håller med Izzie, jag märkte inte heller av brösten precis i början, men nu har de ömmat i tre veckor och de har dessutom vuxit en storlek. Otroligt opraktiskt. Du kan ju gissa hur lätt det är att köpa BH i 75D i Japan.... Jag vet fasiken inte ens var jag skulle börja.. :(

Lappis, precis så är det! De bara håller med (Japanerna alltså) och sen gör de ändå något annat... *suck*
    Ska verkligen bli skönt att komma hem. Jo, jag ska säga till min chef på skarpen hur det ligger till här och hur saker sköts. Även om jag inte kommer att åka tillbaka *hoppas, hoppas* så kanske någon annan från vårt lab hemma måste åka hit...
    Lappis - håller tummarna för dig idag! Hoppas att lösningen är ett magiskt piller och så är allt klart sen! :)

• Liten med Mindre

Hej Pirr!
    Tack för gratulationerna! :)

För att du ska slippa leta igenom hela förra tråden, så länkar jag in första "rapporten", från Pappa_2008, så får du bläddra dig framåt.

brollopstorget.se/Forum-1-13/m2075955-935.html

Korrigerar ordningen:
    Liten har blivit med Mindre. :D

• Liten med Mindre

Storasystern och Izzie - då kanske jag ska varna maken för att det är färdigkramat snart? Jag har nog inte haft ont i brösten sen i julas när de lurades och jag trodde jag var gravid (de svällde och gjorde ohyggligt ont). Det blir intressant. Tur att jag redan då köpte på mig en bh modell större, som jag inte fått använda än. :D

Storasystern - jag var med en kompis som försökte hitta bh i Singapore. Kan tänka mig att det är ungefär som Japan. Minimala storlekar och "frigolit"-stoppning i alla. Sen fanns det några tältmodeller där vi fick leta.

Så, nästa fråga till er gravida - är det bara jag som pendlar mellan lyckorus och hulkande gråt på kvällarna? Vi kan sitta och prata/fantisera och vara jättelyckliga, och sen plöstligt känns allt jätteotäckt/främmande/skrämmande och jag blir jätteledsen. :( Lite jobbigt.

Jag vet ju att det är en omvälvande händelse, och mycket hormoner i omlopp, men det känns så trist ändå. Ungefär som att jag satt och grät i 2 dar efter bröllopet - fast jag var jättelycklig. Knäppt! (Grät ju tack och lov inte så mycket på bröllopsdagen. :D )

Får väl acceptera att jag är en gråtis som hanterar känslor genom att gråta över dem ett tag - glada som ledsna känslor. :? Knepigt!

Svar på tråden När märker man av det?