• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Det har blivit lite bättre med mardrömmarna för min del på sista tiden, det kanske man inte törs säga, då kommer de väl tillbaka! Fast jag sover inte speciellt bra, det är svårt att hitta en bekväm ställning och så är det det här med varma fötter. Kör med Oriflames och Yves Rochers kylande gelé fortfarande, det är bättre än inget men effekten avtar rätt fort, och så öppet fönster. Det kanske inte är så konstigt att jag är snuvig, jag känner inte att det är kallt, men maken ligger under täcket och huttrar stackarn!

• Lapinette

Härligt koko!!! Håller nu tummarna för att det går hela vägen. Hoppas, hoppas!!! Och tack för tipset om Uppsala, 44 000 för 3 försök låter riktigt bra. Ska kolla upp vilka alternativ vi har.

• Liten med Mindre

Brudsommar - min naprapat säljer någon kylgelé som heter ICE power - kanske kan det vara något? (Vet ju förstås inte om den är gravid-godkänd)

www.icepower.net/familj.htm

Annars - kan du inte stoppa en plastpåseinklädd kylklamp, eller sån där kylpåse som man stoppat i frysen under fötterna?

• mugglesfan

Åhå, att man inte skulle gurgla med Jodopax när jag är gravid visste jag inte (undrar varför?). Men som sagt, långvarigt bruk är det ju inte frågan om. Högst ett par gånger samma dag som man känner av halsen, sedan brukar halsontet försvinna och då behöver man ju inte gurgla mer. Nåja, saltlösning funkar kanske lika bra?

BS: oj, vad jobbigt att inte kunna andas!

Liten: här är en länk jag sparat:
    www.sats.com/sv/traning/grupp/grupptraning_i_sal_sv/grupptraning_i_sal_klasser_sv/traning_under_och_efter_graviditet.htm
    Det står bara om cykling att "sitt ner så finns ingen risk att du förlorar balansen". Du jobbade väl på Sats va? Men det kanske kan vara en extra påfrestning på bäckenet att cykla stående?

• Liten med Mindre

kylpåse = typ sån värme/kylpackning som fanns på länken ovan.

• Liten med Mindre

Muggles - jag har läst den sidan och flera andra om gravidträning. På alla sidor nämner de att man bör sitta vid spinnng, och i allmänhet inte ha en puls över 150. Kanske borde jag sluta instruera redan nu?

Men jag har ställt frågan även till min naprapat - och kommer att gå efter hans rekommendation. Har ju lite bäckenbekymmer från början.

• mugglesfan

Liten: Du kanske ska investera i en pulsmätare (el du kanske redan har en)? Min man fick en löparklocka med pulsmätare, den var inte så dyr. Den kan larma när man går över en viss puls. Om du har bäckenbekymmer från början så får du nog ta det varligt. Jag hade ju inte det men träning gav mig helt klart bäckenbekymmer (gick över när jag slutade träna). Fast cykling ska ju vara skonsamt och en av de former de rekommenderar för gravida, så det kanske går bra... Men du kommer att känna så fort det inte känns bra, det gjorde iaf jag.

• Lapinette

De sägs ju att man ska försöka leva som tidigare bara man mår bra, när man är gravid alltså. Vore ju trist om du inte kan fortsätta träna Liten men självfallet ska man ta det lugnare.

• Liten med Mindre

Muggles - jag har en pulsklocka. Fast den börjar visst bli lite till åren - klarar inte riktigt av signalerna under spinningpasset. Kanske skulle köpa en ny? Eller sno makens? Han cyklar ju inte inomhus, och ute funkar nog min klocka.

Som sagt - det är väl bara att vänta och se hur det går. Ska vara snäll mot kroppen. :)

Sitter och pysslar lite med vår än så länge hemliga blogg. Ska försöka skriva lite dagbok där. Skoj!

• mugglesfan

Liten: kul med blogg! Jag hade en idé om att skriva (vanlig) dagbok tex över alla symptom ohc hur det kändes varje vecka men kom aldrig till skott. Märkte dock när jag letade fram gamla länkar hur mkt man glömt så lite synd är det. Och vi har bara tagit en magbild (blev inte särskilt bra) - vi är nog inte så ambitiösa...

Svar på tråden När märker man av det?