• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Kat77

Hej alla,
    Ja när känner man egentligen av det?? Vi slarvade lite både 2 o 3 dagar efter min äl, hur stor är risken??
    Lite orolig och pirrig på samma gång är jag, men får väl vänta och se om jag får mens nästa vecka...

• BrudSommar2006

Lapinette, det var bra att du talade om för släktingen hur det ligger till, jag hoppas att de sätter fart med ÄL-tester och allt nu! Det är ju som sagt väldigt lite pengar jämfört med IVF... Har för mig att de funderade på fästing-vaccin men att då fick man inte bli gravid på en månad efter varje spruta som ska tas med tre månaders mellanrum och att hon då funderade på att skippa vaccineringen tills vidare så det lät ju positivt, som att de verkligen skulle försöka nu.

Kokt torsk med äggsås förresten, urk!

• BrudSommar2006

Kat77, tror att vi har kommit fram till att det gör man tyvärr inte! Känner av det alltså. Det är bara att vänta och se dessvärre.

• Lapinette

Brudsommar - fick precis ett mail från henne där och hon skrev att de hoppar över vaccinet!

• viktualia

Smygläsarkommentar: I dagens tidningar står det dessutom att fästigvaccinet är SLUT i hela Europa....

• Lapinette

Ahhh...så man kan ändå inte få något! Bra för det är bättre de stannar i sängen.

• Liten med Mindre

Men - jag frågade när jag tog min TBE-spruta i mars, om det kunde vara farligt, utifall att jag nu var gravid (var där precis efter ÄL).

Läkaren sa att eftersom jag inte hade testat positivt så var det ingen fara. Men när man väl visste så skulle man ju inte vaccinera sig

• Liten med Mindre

Nu har det ju tack och lov hunnit gå en månad ändå...

• mugglesfan

Kat77: jag tror vi kommit fram till att det tar bäst före ÄL så du har nog haft en himla tur om det tog efter ÄL. Men som sagt, så mkt känner man ändå inte. Och det man känner är mkt likt PMS...

Kokt torsk med äggsås - MUMS! Inlägg i debatten

• mugglesfan

När ÄLar du Lappis? Är det bara du som ÄLar nu? Och vart har Page tagit vägen? Hade inte hon BIM snart?

Svar på tråden När märker man av det?