• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Vårbrud, grattis! Ha, det var väl det vi trodde! Tur att du redan testat och inte höll oss på sträckbänken över helgen!

Ha en riktigt trevlig helg alla nu, dags att gå hem tror jag!

• Lapinette

Moppy - min make har just quiche och så mexikanskt på sin matsedel men han är även superbra på omelett, steka kött, göra sallad och värma pytt i panna. Skämt å sido så hjälper han gärna till i köket men ofta så skickar jag ut honom så jag får skylla mig själv.

• Moppy

ja jag brukar be maken göra sallad och dressing, samt skala potatisen. och så hjälper han till att städa upp i köket efteråt. så det blir team work ändå även om jag sköter det mesta runt grytorna!

men det finns ingen så tacksam som min man när jag har tagit mig samman och lagat något hemlagat. eftersom jag inte gör det så ofta så blir han så GLAD när det väl inträffar. (oavsett hur det smakar) :D

• Lapinette

Hmmmm...undrar vad man ska äta ikväll?

• Moppy

Ja jag tänker detsamma. Jag borde äta fisk, eftersom jag äter det så sällan och min BM bannade mig för detta. Men jag är inte så sugen... Om du har ngt piffigt middagstips är det välkommet!

• Lapinette

Moppy - gällande fiskrecept se ovan. Vi har ätit vår fisk för veckan så jag tror det blir kött ikväll även om maken tog en stor köttbit igår kväll när vi åt ute. Tror dock inte det är något problem för honom att äta kött 2 dagar i rad...han älskar kött.

• viktualia

Lapinette - bra fråga... själv röstar jag för att min söta make gör hemgjorda hamburgare, köper nåt najs öl och dukar på balkongen tills jag kommer hem....

.... dream on.... (att det är färdigt när jag kommer hem alltså... resten kan jag nog övertala honom till att fixa..)

• Lapinette

Vickan - låter supertrevligt! Både med balkongen, ölen och hemmagjorda hamburgare. Själva har vi ju fortfarande vita veckor!!!! Maken föreslog att vi skulle fira med skaldjursplateau och Chablis i nästa vecka på Wasahof när det är över.

• Lapinette

By the way...när maken ska bjuda på mat så blir det alltid på restaurang.

• vårbrud2008

Tack alla!
    Ja, nu får vi verkligen hoppas att det går vägen denna gång.

Moppy
    Vi körde på varannan, var tredje dag veckan innan ägglossning och veckan efter så jag kan inte säga när det tog exakt.

Liten med mindre
    Vet egentligen inte om symtomen kommer fortare för varje gång man blir gravid.
    Första gången tror jag inte att jag tänkte så mycket, andra gången mådde jag jättedåligt direkt och nu är jag mest hungrig fast illamåendet kommer med jämna mellanrum redan. Har aldrig spytt.
    Med barn nummer 1 var vi överrens om att nu är det dags att börja försöka och det tog ett halvår innan det tog. Barn nummer två tänkte vi på mitt jobb, att det hade varit perfekt att gå på mammaledighet på sommaren, så då måste vi prova att försöka nu. Nu tänkte vi inte alls.....

När jag var gravid första gången åt jag bara fisk, tålde inte alls kött inte ens osen. Men fisk är gott!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?