• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Lapinette,
    en annan sak med, som jag tänkte att vi har gemensamt - det där med att inte kunna hålla tyst utan vara som en öppen bok - minns att du nämnt det några ggr.
    "Öppen bok" är mitt andranamn

• Lapinette

Jag vill se Babel. De hade den på planet ned till SA men jag bara orkade inte koncentera mig på vad de sa. Det hördes så dåligt. Trist men den filmen står helt klart på min önskelista.

Piggelin - maken är jättebesviken. Jag grät inte när han friade. Jag sa då till honom att jag säkerligen skulle gråta på bröllop...men nej, jag var nära men tårarna trillade inte. Har faktiskt aldrig gråtit på något bröllop och normalt brukar inte mina vänner gråta heller men på vårt var det många som satt och snyftade. Vet inte varför, kanske blev det mer känslomässigt när cermonin var så lång, på 2 språk?!

• Lapinette

Shit, vill chatta med er men nu lockar något så roligt som TVÄTTSTUGAN. Bye girls!

• mugglesfan

Har fö precis betalat medlemsavgiften till De tankspriddas riksförbund
    Det står tex att "många människor skulle vilja vara medlemmar men har glömt att vi finns" och "glöm inte att betala" Medlemskapet gäller för resten av året och några år till. i det ingår ett nyhetsbrev i den mån vi kommer ihåg att skicka ut det. Höhö, precis min humor (torr som fnöske jag veeet...)

• mugglesfan

Piggelin, vår gemensamma vän hade fö tvättstugan idag fniss! Always on a Sunday...

Jag grät förresten när jag blev friad till - jag blev bara så glad! Jag blev helt förvånad för jag brukar inte reagera så känslomässigt. Våra tyska bordsgrannar som precis rest sig upp för att gå hajade liksom till och förstod nog vad som hände tror jag (detta var på en uterestaurang på Sardinien), men det gjorde inget. Just då sket jag i allt annat utom mannen på andra sidan bordet och den lilla blå sammetsasken som låg där

• mugglesfan

Nä hörru - var det signalen att "logga ut"?

Jag är sååå sugen på att jobba imorgon - NOT! Men om 4,5 dagar är vi i Dublin - yes!

• Lapinette

Sen måste du, Piggelin, skriva ned alla Dublintips på vår andra tråd. Själv har jag ytterligare en helg i Stockholm sen börjar vi med vårt resande igen. Först Köpenhamn och 1 årig bröllopsdag, sen Paris och därefter bröllop i Österrike.

• Bettan6

Jag undrar om ni känner när ni har äggglossning och hur det känns. Nuss tagit ut min p-stav. Första cykeln var 20 dagar. Nu hardet gått 28. Brösten ömmar som bara den. När kan man hoppas att man är gravid?

• viktualia

Piggelin1 - den där hemliga gratismailen är vansinnigt seg... men ditt mail kommer säkert fram nån gång och jag lovar att svara snabbt då... hihi

• Vänner-fan

Jaså, det blev lite fart här idag till slut! Kul!

Tänkte bara flika in att mitt onda "höftböjarmuskelproblem" har fått ett mycket välkänt namn nu: FOGLOSSNING! Kan inte säga annat än att jag är VÄLDIGT glad att det dröjde till v41 innan jag fick det. Det begränsar ju helt klart vad man kan göra och så. "Hmmm. Kan det vara 10 steg till soffan? Och då måste jag i så fall resa mig upp först och sen avsluta med att sätta mig ner för att komma dit. Nej, jag sitter nog hellre kvar där jag sitter. Typ."

För övrigt är jag också en riktigt blödig typ. Även i vanliga fall. Att gråta på bröllop och begravningar är ju givet, men jag har även gråtit på alla dop jag varit på! Utom det där jag själv bar in barnet. Försökte ha tankarna på helt andra saker och det funkade. Men jag tycker det är väldigt pinsamt, för det är aldrig någon annan som gråter på dop.

Bettan6,
    Jag tror aldrig jag har känt av mina ägglossningar, men har märkt de på de ökade flytningarna man får då. När du kan hoppas att du är gravid är ju väldigt svårt att säga. Din cykel har nog inte ställt in sig sen du tog ut p-staven, för 20 dagar låter ju väl kort. Normalt sett kan man testa sig den dagen mensen skulle kommit (och ev. 2-3 dagar innan det också, men då är det inte lika säkert). För många här så har brösten ömmat innan mens också, så det är inget säkert tecken på graviditet.

Svar på tråden När märker man av det?