• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Vänner-fan

Liten och Muggles,
    Ja, jag tänkte precis det. Varför köa om man vet att man får plats? Men om man inte alltid får det förstår jag att man behöver stå i kö. Det där med att folk går på innan andra går av har jag hört förut, men jag känner faktiskt inte igen det och då åker jag ändå mycket kollektivt. På en buss går man ju på fram och av i mitten eller bak, hur kan det då bli så? Då måste ju någon ha gjort fel, eller? Inte heller på vagnarna har jag märkt att det är så, om det inte är ett gäng ungdomar som gör en grej av att tränga sig på. Däremot är Göteborgare inte snälla i biltrafiken. Det är inte särskilt bra skyltat här och kommer man på att man ligger i fel fil och det är rusningstrafik är det inte alls säkert att man tillåts byta om man inte är tillräckligt modig, för då verkar folk tro att man bara försöker tränga sig före. Vävning vet man inte heller vad det är, men det gör man i Sthlm har jag förstått. Ingen lätt stad att lära sig köra bil i mao! Jag blev tokig på maken när jag började köra här om han sagt fel fil till mig. Och här slutar det scenariot ofta i att man hamnar på den sidan av älven som man inte hade tänkt sig...

• pirr!

Förstod det som att detta skulle göras av min gyn efter att blodproven var tagna.. Hmm! Det verkar vara lite olika ordning beroende på var man bor.
    Hon sa också att remiss skulle gå till fertilitetsklinik oavsett vad proverna visade- för säkerhets skull. Kändes bra och inte bara bli lämnad även om de proverna som görs i detta skede inte visar något.
    Hon nämnde dock inget om att mitt sekret skulle testas på hans spermier- låter ju vettigt att göra det.. Får nog fråga nästa gång.!

• Moppy

på andrologen gjorde de allt under en cykel om man ville, dva först blodprover 3 dagar efter mens, sedan kontraströntgen, sedan följde man cykeln med VUL och sedan när ÄL kom så gjorde man sekretprov. Väldigt snabbt och smidigt. Nu kom vi aldrig så långt att vi gjorde allt detta, men det var så de beskrev processen för oss. Verkade bra tyckte jag att få allt undanstökat under 1 cykel för att slippa dra på processen, så att säga...

• Lapinette

Min gyn pratade inte heller om test av simmare i sekret så det var nytt för mig också. Jag var ju hos min gyn i torsdags och han skulle då skicka mig vidare för kontraströntgen på Sophiahemmet. De ska kontakt mig...när vet jag inte?

• Moppy

Då får du säkert ett brev från dem med tid Lappis! Då har du ju allt på G, så det är skönt.

Förresten - min make hade också normala simmare, men inga supersimmare. Och det tog ändå, så det behöver du inte tänka på.... Det krävs ju bara 1 för att befruktas, inte 10 milj... ;)

• _koko_

Vad tråkigt att så många behöver hjälp, men vad fantastiskt att det finns hjälp att få!!

Moppy - vill gärna älta prog-symptom med dig. :) Än så länge tror jag mest att jag känner av äggstockarna sen äggplocket, men längre framöver kommer det nog vara andra symptom.

Testdag för mig är fö 21/5, dvs exakt två veckor kvar.

Lappis - vad mycket grejjer de ska testa!! På gott och ont kan jag tänka. Bra att de undersöker allt, men samtidigt kan jag förstå om det känns som att tiden bara går...

Kan rapportera att fruLlan är ok, ingen behöver vara orolig. :)

Cicci - Hohooo... :) Såg du några brinnande hotell i Dubai??

• Vänner-fan

Jag glömde ju svara BS om brevet inför förlossningen. Min Bm har bara refererat till mitt egna brev som jag skrivit i punktform. Jag har skrivit att vi gått profylaxen och att vi vill ha stöd i den tekniken, beskrivit hur jag är normalt sett (har ju ingen aning om hur jag reagerar i en ny situation som denna) och att jag vill se hur länge jag klarar mig med icke-medicinsk smärtlindring men att jag nog vill testa och få hjälp med att använda lustgasen. Att jag vill ha tätt samarbete med BM i utdrivningsskedet, att jag är rädd för att spricka, att de ska säga till direkt om nåt är fel, att de helst inte ska prata när jag har värkar (får svårare att koncentrera mig då), att de inte ska säga hur lång tid det är kvar, men att jag vill veta om och när det går framåt. Att jag inte har allergier och att jag vill att de kollar att jag är beredd innan de klämmer på magen efteråt så jag kan lättandas.
    Hoppas det var till nån hjälp.

• Vänner-fan

Ytterligare något OT:
    Hur har det gått med försäljningen av era brudklänningar Muggles och Mindre (var det väl?)? Any luck? Har ju bara sett Muggles och den var ju jättefin och ett riktigt kap med tanke på det låga priset du ville ha för den.

• Liten med Mindre

Eftermiddags koman - känner mig för mätt för att äta eller dricka, men något måste jag ha i mig. Verkligen lustigt hur kroppen bär sig åt:
    *endera svettas jag eller fryser, sällan normaltemperatur
    *endera vrålhungrig eller jättemätt, lätt känning av halsbränna efter allt vatten jag skvalpar i mig också.
    *endera sömnig eller totalt klarvaken
    *endera mys-glad, eller superdeppig/ledsen

De hade en bra titel på kapitlet i boken jag läser, passar in på mig känns det som:

"En hormondjävuls liv och lustar" :D

Fast så illa hoppas jag förstås inte att jag är...

• Bröllopstokiig

HALLOJ DARLINGS!!!

Hemma igen från underbara och varam Dubai!!

STORT GRATTIS IGEN MINDRE!!!!!!!!!!

Tack för sms Mugglan, det var omtänksamt, jag hade fått ett tidigare av Mindre själv o låg i vid poolen med tårarna rinnandes, så himla gulligt och så fantastiskt roligt!

Jag försökte messa tillbaka till dig Muggels, men min telefon har varit helt sinnesjuk och jag har inte fått iväg dem, antar att mitt svenska abonemang inte gillade UAE omställning, hur som, ville baraq säga det ifall du undrade varför jag inte svarade... så gick det ej...

Allt är bra med mig och lille bebisen växer och mår fint verkar det som... den har klarat 40 graders värme bra! H*n villade inte att "mamma" gick på nattklubb, så jag fick gå därifrån... basen var lite väl hög och fostervattenet gjorde väl det värre därinne när det kommer till volym
    Jag har bara slappat vid poolen på beachcluben och min make har roat sig med Golf och Tennis mm mm

Vecka 31 nu! BM på onsdag och nu ska jag börja gå varannan vecka. 9 veckor till BF!
    På fredag eftermiddag ska jag på min vatten gympa för gravida, ska bli spännande att se om det kan vara något att ha!

Koko - härligt med guldäggen!

Grattis vårbrud som plussade med!

Svar på tråden När märker man av det?