• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Frejis - förstår att det känns prestationsbaserat. För oss har det hittills varit skoj men det är kanske därför jag är låg just nu för att nu börjar alla tester och på något sätt så blir det mer inriktat på just prestation.

Hjortron - då får vi hoppas att det tagit på försök 11. Det gjorde ju det för Liten. Själv är vi nu inne på försök 12. Så funkar det inte för er denna gång kontakta läkare och börja kolla om det är något som är på tok.

• Lapinette

Själv fick jag ju vänta i 1,5 månad på att få komma till min läkare och maken 1 månad för sitt besök på Sophiahemmet. Kanske kortare tid i V-ås men boka tid så kör vi nästan samtidigt alla tester.

• Frejis

Fortsätter visa mig som en mer synlig gestalt :)

Lapinette - Dina förväntningar på läkarbesöket idag stämde kanske inte överens med det som ni fick höra. Fortsatt utredning känns kanske som en snårig stig och det finns inga konkreta svar, inga fel, inga tillstånd som kan botas med ett mirakelpiller. Jag hade iaf hellre tagit det lilla felet än det fortsatta "allt är bra, fortsätt att försöka" så utreder vi under tiden. Ungefär så... Men träning är bra, det rensar huvudet. Brukar gilla träningsverk dagen efter om jag nu lyckas få det :)

• Bröllopstokiig

Muggles, jag är inte så lpåläst än, läser och läser och tar in det jag vill ta in Men som sagt, jag ska ta all smärtlindring jag kan. Epidralen ska jag ta när jag känner att man är öppen ca 6 cm, det gör ondast i öppnings skedet som jag har förstått det, sen när krystvärkarna kommer, då är det bara att tuta och köra... men som sagt, jag ska läsa på lite om hur det värkar och sitta ner med min kära mamma o gå igenom lite mer under Krisit Himmelfärdshelgen.
    Jag är inte heller någon fröken "duktig" så jag kommer ta det jag känner att jag vill ha... kanske inte vill ha något alls väl där!! (in my dreams)

• Frejis

Får se om jag får utslag på ÄL-test imorgon, vilket skulle innebära insemination på onsdag, den enda dag i veckan när vi inte kan. Det skulle vara så typiskt :(
    *snälla snälla äggis kan du mogna lite sakta, när du ändå är sen*

• Bröllopstokiig

Frejis! Hej tjejen!!!!
    Shit, första gången man ska hålla tummarna att ÄL inte kommer när den ska då??
    Hoppas det blir dax på torsdag då!

• mugglesfan

Hjortron: uj, trist när budgivningen skenar iväg över ens egna tillgångar. Har själv varit mitt i en budgivning och det tar på ens krafter. Nu köpte vi till slut nybygge och då slapp vi budgivning, en av fördelarna. Vad är apriforce - aldrig hört talas om? Annars låter en jämn cykel som en stor fördel (och lagom lång verkar du ha också).

Alltså, jag är så otroligt tacksam för att det tog efter - bara, som jag ser det nu - 5 gånger för oss. Det är ju otroligt få som förblir helt barnlösa men det är ju väldigt tärande när det drar ut på tiden för länge... Man önskar man kunde svinga ngt trollspö för att få det att hända för er som fortfarande väntar!

• Hjortron

Lapinette- Kommer kärringen den här gången också så ringer jag 112 på stört!

• Vänner-fan

Duktig är man när man föder barn på vilket sätt man än gör det på tycker jag. Men jag vill göra det på mitt sätt och jag vill vara så närvarande det bara går. Och det finns ju risker med epidural, annars skulle ju alla som hann ta den göra det. Jag har hört jättegott om den och jag har också hört negativa saker och min grundkänsla blir att den inte är nåt självklart val för mig utan nåt jag gärna slipper om det går. Det hela beror ju på om man kan slappna av eller inte. Kan man inte det, så är det bedövning som gäller enl. de på profylaxen, för annars kommer förlossningen få svårt att fortskrida.

Bah, första gallringen resulterade i att jag har 313 foton kvar, måste bort med 2/3 till! Suck!

• Lapinette

Undrar vad damen i växeln på Alarmcentralen kommer att säga när du ringer och skriker "tanten har kommit"!!!!

Svar på tråden När märker man av det?