• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Oj, nu såg jag att det inte var det du frågade. Det var alltså dagen som var fel...
    Nja, det där med dina dagar kommer att flyttas fram och tillbaka några gånger med varje UL, så jag bryr mig inte så mkt om det. De ser ju på storleken på bebisen vilken vecka+dag du är i, de struntar fullständigt i när du faktiskt hade sex men det är ju ändå det som räknas...

• mugglesfan

Min teori är att de tänker såhär:
    om bebisen är 25 mm så är du i vecka 10+3
    är bebisen 26 mm så är du i vecka 10+4
    (ja i princip alltså, jag vet ju inte hur mkt de växer per dag)

Men säg att en del bebisar växer lite fortare vissa veckor, ngn mm hit och dit kan det ju skilja (tror jag iaf). Då kan det säkert bli sådana avvikelser som en dag hit el dit.
    Säg att din bebis växt lite fortare än normalbebisen, då blev du ju plötsligt gravid innan det var biologiskt möjligt (enl deras räkning alltså)

• Moppy

Jag är bara lite nyfiken om ÄL testerna stämmer, min gyn mätte samma dvs 8+1 en måndag för ett par veckor sedan, vilket stämde med det BM mätte idag.
    Anyway, detta tyder väl ännu mer på att man bör köra på dagarna innan ÄL testerna visar böj....för man verkar ju kunna bli gravid då också :D

• mugglesfan

jag är helt säker på att jag bara gjorde en slutparantes på slutet, ingen gubbe. Och där är ju inte ens ngn punkt... jag fattar inte när det dyker upp gubbar och inte (är för korkad för det uppenbarligen)

• Liten med Mindre

Frejis - Lycka till med att knipa om ägget. Kan ni inte göra en rusning till Uppsala imorgon ifall det böjer till sig?

Hjortron - jag skulle låta bli apiforce och annat mysko, om cykeln ändå fungerar bra. Däremot kan det ju vara dags att boka in undersökningar för er båda eftersom det ju tar sin tid att få komma.

Jag hann ju göra tester och undersökning, mannen tog prover veckan innan plusset kom. :D Så idag var han överlycklig att få ringa och avboka läkarbesöket.

Fick lite mer bekymmer. Chefen verkar vilja lägga en massa administrativt jobb på mig, pga att han avskedat den kille som gjort det hittills. Inget jag vill göra. Dessutom känns det dumt att ta på sig mer, när jag kommer behöva en ersättare till jul.MEN - jag vill ju inte avslöja det just nu!!! Eller vore det sjysstast - och ett bra sätt att slippa ta på sig mer?

Vet att det är mitt beslut - men hur hade ni tänkt? Måste nog ta upp det med mannen ikväll. (Tror i och för sig inte att det blir problem att tala om för chefen att det är barn på gång, han får väl tystnadsplikt som alla andra.)

• Moppy

Tack för din förklaring Muggles :D

Cicci - välkommen tillbaka!

Lapinette - Norén var han vi träffade också. Han känns bra och rutinerad tycker jag!

• Liten med Mindre

Trevlig kväll! Nu ska jag hem och få vara mysig igen. :D

• mugglesfan

jo det är klart - det kan ju vara ältestet som felar också...
    Själv tycker jag bara att det är konstigt att ett UL säger en viss vecka och ett annat UL plötsligt flyttar fram el bak några dagar. Det är ju inte som att man kan ändra på när man hade sex...

• mugglesfan

Liten: jag hade avvaktat med att berätta för chefen. Kan du skylla på att du inte har ngn kapacitet över? El att uppgifterna inte motsvarar din kompetens (alltså att din kompetens är högre självklart)?

• mugglesfan

Cicci: förresten, hörde ett rykte på stan att du hade köpt coola mammajeans! Hann inte fråga det innan Dubairesan - var köpte du dem? Jag tycker det är svårt att hitta just coola...

Svar på tråden När märker man av det?