• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Oms

Brudsommar - KS är jättebra! har flera arbetskamrater som har fött barn där de senaste 3 åren och de verkar super!

själv tillhör jag Danderyds sjh och är även garanterad en plats på STHLM BB om jag vill ha den (bor på Gärdet), vi får se hur vi gör.

• Moppy

Åhh Vänner, jag ryser över hela kroppen. LYCKA TILL!!

Koko - känner inte igen dina symptom från proggen. Enl min gyn så sa han att han inte trodde att proggen gav så mycket symptom. Hur mycket får du nu igen? Jag tog ju bara en sån där "propp" per kväll. Jag har för mig om du surfar på FL så kan du hitta länkar till sidor från FASS och liknande med biverkningar.

• Moppy

Cicci förresten - precis som Muggles skrev så är jag nyfiken på dina coola mammajeans. Jag har börjat växa lite (inte magen men har gått upp lite i vikt) och tänkte kolla på nya jeans. KAn man använda dem även innan man fått mage?

• Liten med Mindre

Moppy - är lite nyfiken på när och var saker händer med kroppen. Vet att det är olika från person till person, men ändå. :? Hur har du känt? (Förstår ju av inlägget ovan att det börjat hända saker...)

• BrudSommar2006

Skönt att höra att KS ska vara bra, eftersom jag är uppväxt i Täby så känner jag mig mer hemma på Danderyd. Men det är bra att det är så nära för oss i fall att man blir hemskickad eller så. Under förutsättning att man inte blir skickad hur långt som helst bort på grund av platsbrist förstås...

• BrudSommar2006

Vad jag räknar timmarna och dagarna den här veckan! Jag har absolut tröttnat på att sitta på jobbet, jag vill bara gå hem! Nåväl, idag tänkte jag gå tidigt och sedan är det bara tre dagar kvar, på något sätt ska man väl klara av dem också.

• _koko_

Moppy - tack! Har läst på fass tidigare och hittar inte mina biverkningar där heller. Har känt mig lite konstig sen i lördags, det är som att det "snurrar till" i huvudet ibland, svårt att förklara. Men jag hoppas som sagt att det inte är någon förkylning iaf.

Jag tar en på morgonen och en på kvällen i två veckor. Gillar inte "kesot" som kommer ur en, men vad gör man inte för att den lill* ska stanna... :p

• Moppy

Liten: Alltså, jag är en smalis från början som dock alltid ätit som en häst och ändå varit smal. 178 och vägde under 60 kg. Nu när jag skrev in mig v 11 så hade jag gått upp till 62.5. Tror det beror både på hormonomställningen men också att jag mått lite illa och ätit lite mer för att hålla det i schack. Sedan tror jag också att om man är smal från början så går man ofta upp lite extra ibörjan (så har det varit med mina vänner men jag vet ju att tex Cicci är ett undantag...), jag var superhungrig ibörjan och gick till och med upp på natten och åt.

Nu i v12 är jag supersvullen om maggen på kvällarna men ganska platt på morgonen, så magen har inte växt så mycket. MEn däremot pga att jag gått upp ngra kilon så stramar kläderna, särskilt mina tighta jeans. Dessutom har jag ju bakåtvänd livmoder och enligt min gyn kommer magen senare då, får väl se om det stämmer....

Andra symptom är att mitt hår har börjat växa som ett yrväder, har nya hårstrån som står rätt upp ur benan. Ser helt galet ut. Så har jag fått en massa finnar också. Ser just nu ut som en yvig prickig korv, haha ...

• Moppy

Men du Koko - yrsel är ett gravsymptom. Jag känner klart igen det där att det snurrar till...

Jag tog en sån där keso om dagen, men jag hade väl lite mer progesteron ikroppen ocså eftersom jag tog dem vid en normal cykel...

• _koko_

Appappappappapp, moppy, shhhh!!!! ;) :D
    Känner mig optimistisk än så länge, får väl se när jag börjar närma mig testdag.

Ja, hur mycket prog man får verkar variera mycket även för oss som gör ivf. Min läkare sa att man inte vet om alla ens behöver ta det, men för säkerhets skull skriver man ut det till alla. Och jag vågar ju knappast låta bli!! Kommer vara nojjig den dagen jag tagit sista - tänk om jag inte börjat producera tillräckligt själv ännu... (fast läkaren lovade att man har det :))

Svar på tråden När märker man av det?