• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Hjortron

Förhoppningsvis tar hon mig på allvar och låser in henne en gång för alla! Vem vet, hon kanske själv är i samma situation? Irriterande kärringar verkar det ju finnas gott om

• Moppy

Hej hej girls!
    Är nu tillbaka från KUB/NUPP!! Så skönt, fick bra resultat 1/20000. Negativ som jag är lagd, trodde jag helt klart att jag skulle hamna i riskzonen eller att de skulle titta och säga "jaha här finns inget som lever". Men, den var så fin, så fin, låg och sov tills vi buffade på den med UL stången, då den hoppade till och gjorde lite piruetter därinne.

Känns skönt att kunna ticka NUPPen, även om man självklart ändå inte helt kan ticka av alla risker som fortfarande ligger framför en.

Nu ska vi berätta för päronen i helgen, och sedan för kompisar efter hand. :)

• Hjortron

Grattis Moppy! Jättefina värden ju Får alla som vill göra dom proverna och kostar dom något?

• Vänner-fan

Lappis och Hjortron,

Moppy, Grattis till de fina siffrorna!!

• Moppy

En konstig sak (kanske ni mer erfarna gravida kan förklara) är att jag idag är i 11+1. Om jag räknar tillbaka till ÄL tiderna, så fick jag utslag på måndag precis för 9 veckor sedan. Men enligt BMs mätning så borde jag blivit befruktad dagen innan ÄL testerna gav utslag, dvs på söndagen. Skumt... eller man kanske inte kan räkna så?

• mugglesfan

Grattis Moppy!!! En stor milsten avklarad! Piggelin har sitt KUB imorgon och jag tror hon kommer vara otroligt glad när det är över (jag är helt säker på att det blir bra resultat men man är ju alltid orolig innan). Vad kul att se den röra sig också! Vad fort det har gått den här tiden - jag kommer ihåg när du precis hade plussat!

• mugglesfan

Moppy: fostret är precis 2v yngre än dina gravidveckor så det stämmer utmärkt! Du är i gravidvecka 12 (11+1) men fostret är bara 9v gammalt... Skum räkning jag vet.

• Moppy

Hjortron: alla som vill får göra proverna, men är man under 35 år får man tjata lite för att få remiss och göra det gratis. Jag fick snacka med en galen läkare en halvtimme och övertyga honom att jag ville göra testerna och förstod innebörden etc.

Om inte det går så kan man göra det privat, t ex på Mama Mia i Stockholm tror jag.

• Frejis

Cissi - tackar så mycket för stödet! :) Äntligen får jag leta efter ägget, nackdelen är bara att det blir dyrt!
    Nåja, alltid skoj att kissa på stickan när man är testoman ;)

Hjortron - kul att se dig här igen!

Moppy - jättestort grattis till de fina värden! Det måste kännas roligt att kunna berätta om graviditeten för alla :)

Dags för ett möte i bostadsföreningen, får se hur jag mår när vi går därefter. Förmodligen arg som ett bi ;)

• Moppy

muggles, jo det förstår jag, men jag borde vara 11+0 idag eftersom jag fick utdlag på ÄL testerna sent måndag kväll för precis 9 v sedan?! 11+1 borde ju betyda att jag blev gravid på söndagen, dvs dagen innan ÄL utslaget..?

Svar på tråden När märker man av det?