• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nu fick jag en reminder fr Outlook om tjejresa till Dublin om ett dygn!

• Moppy

Tack Mugglan, skönt att höra. Tror också det kommer bli lite mer verkligt och roligt när vi nu kommer berätta för våra föräldrar i helgen. Annars känns det bara som en hemlis mellan mig och maken.

Cicci - ha, ha jag har en sån där Dubai kamel som jag fått av vänner som varit i Dubai. Är det en sån där söt med feta ben? Ska prova att trycka på den och se om den börjar be!

• Frejis

Ja, vad händer nu, efter inseminationen? Fick inget testdatum utan allt går som vanligt fram till BIM. Eftersom jag är testoman och har dessutom två gravtest i skåpet (tack för dem Liten :) kommer jag nog att testa en dag före BIM som väntas 22/5 eller 23/5.

Chansen att det fungerar är inte så stor, ca 10 %. Men nu har jag alla anledningar i världen att känna efter symptom så ni får stå ut med mitt ältande ett par veckor. Det kommer definitivt inte att bli OT ;)

Lappis - du blir verkligen undersökt, vilken seriös utredning! Tror fortfarande att de inte hittar några fel på er.

Mitt blodprov som jag tog på mensens tredje dag var ok förutom ett värde som låg på gränsen, men det hade ingen betydelse. Pust, nu är det biten klar.

Igår tog det hela dagen, inte själva "proceduren" utan allt körande och väntan. Åkte till Uppsala vid tolv och var hemma strax före fem. Tur att jag hade min mamma med eftersom maken stack tillbaka till jobbet efter att ha levererat och lämnat in sitt. Det skulle vara coolt om mormor hade varit med om "tillverkningen av sitt första barnbarn".

Koko, så bra att du är på strålande humör! Jag känner mig också uppåt - får se när det vänder neråt. Men nu är det bara bra :)

September - tänkte bara på att du skrev att du har svårt att inse dina begränsningar. Tror att det har att göra med personligheten och är svårt att förändra; vad man kan göra är att lära sig mer om sig själv, vilket kommer med åldern och tiden. Tänker på att jag t ex har mycket lättare för att hantera mig själv nu än för tio år sedan *lätt att säga när allt är någorlunda ok*

• Frejis

Cissi - kamelen lät kul :) tror nog att bebisen skulle gilla den efter ett tag. Och blir skräckslagen första gången!

• Lapinette

Håller tummarna för dig Frejis. Tänka sig att vi är hela 4 stycken som har BIM under några dagar i maj.

Pirr - 21 maj
    koko - 21 maj
    Lapinette - 19-22 maj
    Frejis - 22-23 maj

Spännande och då mest för dig Frejis och Koko. Jag och Pirr har ju kört en "vanlig" omgång.

• Frejis

Tack för listan Lapinette! Kul att ha allting samlat på en plats. Vi får väl hoppas att det blir fyra plus den veckan :)
    *att tänka positivt är verkligen inte min starka sida*

• Lapinette

Frejis - jag är också otroligt negativ. Det verkar bara bli värre ju längre man försöker. Har redan skrivit in vilka dagar jag troligen behöver besöka Sophiahemmet för alla tester och ÄL är inskrivet ända tills i höst. Förresten har du gjort sekretprov och kontraströntgen?

• Frejis

Lapinette - jag har bara gjort konstraströntgen. Sekretprovet, görs det för att se om simmarna kan ta sig ändå fram till "målet"?

Jag har ju bestämt mig att vi kommer att få göra minst en ivf, men det känns lite hoppfullt iaf. Vem vet :)

• mugglesfan

Frejis: jätteintressant att höra om proceduren! Men varför är det så låg chans som 10%? Sekretprovet är väl för att se att din mans simmare trivs i ditt sekret - det kan visst vara okompatibelt ibland...

• Lapinette

Visst är det så, man testar om simmarna gillar att simma hos mig. De testar även med andra simmare för ibland kan det vara så att mitt sekret är så tjockt att ingen klarar av att simma där. Är så fallet vet man att det bara är IVF som gäller.

Om de inte hittar något gällande dessa två test så skulle man kolla äggen och kanske ge mig hormoner.

Svar på tråden När märker man av det?