• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

cicci - koko räcker upp handen! Jag tycker faktiskt om att träna (danspass och liknande som inte känns som träning), men är för lat helt enkelt.

Har inte ens lyckats motivera mig att kolla upp nåt funkpass ännu lappis...

• Lapinette

Jag väntar.....faktum är att jag är lite kinkig beroende på vem som har passet. Om du kan tänka dig dance step så finns det ett jätteroligt pass på måndagar kl 18:30 på Hötorget. Det är som att dansa bara att man har en bräda där också.

• Bröllopstokiig

Ha ha ha
    Jag gillaDE att dansa innan, men tom det är jobbigt nu. Jag älskar att gå ut, men jag är den som aldrig är på dansgolvet, mig hittar man i baren, full o glad och sen vaknar jag med träningsvärk i munnen i stället, för jag babblar så mycket. Sen inte att förglömma, en helvetisk andedräkt, en jätte jätte äcklig andedräkt för jag antaligen har rökt ett paket cigg och gått o lagt mig med sminket på (om jag har ngt kvar efter en runda på stan) och sen har jag skitit i att borsta tänderna - så klart!
    Typiskt mig...

• mugglesfan

Apropå träning, funderar på att testa vattengympa på Fysiken idag, dvs ej gravidgympa

vink vink till Liten (men du har nog redan stuckit)

Uj, min motivation är nog på Teneriffa (har inte åkt så långt som till Barbados denna gång men drinkar sippar den definitivt), kan det vara pre-vacation-relax som infinner sig (sticker ju imorgon vid lunch)

• mugglesfan

Cicci: känner igen mig i den beskrivningen. Har tom somnat med linserna någon gång - INTE skönt när man inte har dygnet-runt-linser - de sitter som klistrade i ögonen när man vaknar.

Haha, när jag var ung och vacker (numera är jag bara 'och' ) så dansade jag järnet på dansgolvet. Ofta fick jag för mig att det skulle dansas limbo också (herregud vad töntigt) - varvid man vaknade med träningsvärk i ryggen nästa morgon.

• mugglesfan

Apropå att prata mycket - min man brukar fråga om jag har "slut på ord" när jag varit och träffat mina tjejkompisar. Det är ett så bra uttryck...

• Lapinette

Kan man få slut på ord??!!

• _koko_

lappis - ska fundera lite. ;)

cicci - Åh, vad jag känner igen det!! Inga vackra minnen direkt... :D

Jag älskade att dansa på nattklubbar när jag var yngre, men tyckte alltid att det var för mycket folk... Jag vill ha PLATS när jag dansar. Sen gillade jag inte att killar kom fram och skulle ragga på dansgolvet heller... Jag var nog rätt "svår"...

• _koko_

Nu föredrar jag hemmafester eller att snacka skit i en bar eller på en pub hela kvällen i stället. Så gammal är jag. :D

• mugglesfan

ja eller en gourmetmiddag (gärna lagad av mannen) + en flaska GOTT rött vin i goda vänners lag - då är man verkligen medelålders!

Svar på tråden När märker man av det?