• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

cicci, ett annat tips är att köpa en flaska gott vin och köpa olika mörka choklader till. Lättast om du går till en saluhall som har choklad och då brukar de även kunna rekomnedera bra viner till.
    Det brukar vara uppskattat och roligare att ge bort lite "mer" än bara en flaska.
    Tror det finns alternativ från 200:- uppåt

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tänkte vara borta drygt ett år faktiskt så att jag blir borta över två somrar, inte så kul att börja jobba igen i juni. Sedan ska maken ta sina två månader och ta hand om inskolningen på dagis i september/oktober. Om vi får dagisplats vill säga, det gäller väl att ställa sig i kö snarast gissar jag, känns nervöst!

• Lapinette

Spännande och jag hade absolut gjort samma sak. En av orsakerna till varför jag vill ha ett maj-barn.

• Moppy

Appropå mammaledighet, som det känns nu, så skulle jag kunna tänka mig att vara hemma nov-aug året efter, dvs över 2 somrar. Jag tänker byta jobb nu på mammaledigheten ändå, och jag vill inte känna mig stressad över det, det första året, så då kanske det blir lagom att söka under våren och sedan börja jobba efter sommaren. Vet inte om det kommer att gå dock, jag kanske kommer att klättra på väggarna efter ett halvår...

Vi får se, känns för tidigt att planera för mycket redan.

• Frejis

Brudsommar - det är verkligen inte så mycket tid som du har kvar till förlossningen. Hoppas att du inte behöver gå över tiden. Maj är annars perfekt för att få barn - man slipper snö och smuts och förhoppningsvis en massa förkylningar.
    Jag är förundrar över alla som kan så mycket om föräldraledigheten. Har inte förstått så mycket om det här med hur många dagar man kan ta ut och när och har ännu inte haft någon anledning att sätta mig in i det. Men kanske snart...
    Hade ont i magen igår och känner av den även idag. Pumpen hjälpte inte så mycket, kände mig mest orkeslöst, men försökte lyfta duktigt på alla vikter.
    Koko, du har ju redan väntat en vecka - jag känner mig otålig redan nu fast det bara har gått tre dagar. Vill gärna veta att det inte blev någonting och kunna fortsätta vidare med det hela. Ja, tålamod är verkligen inte min starka sida.

• Lapinette

Oj Frejis, hoppas det är positiv magvärk.

• _koko_

Frejis - men vi har ju "bim" ungefär samtidigt, förstår du hur länge jag har väntat då?!! ;)

BS - Härligt att det äntligen är dags att gå hem för dig! Bara rå om dig själv - ligga i soffan och äta praliner tyckte jag var en utmärkt idé! :) Kanske ta några proomenader också för att förbereda dig för maratonloppet du har framför dig. ;)

• Moppy

Koko - har du fått några sannolikheter från din läkare? Dvs som Frejis har fått 10% per gång?

Shit tvad jag är trött, trodde att man skulle slippa tröttheten nu i v 12, men nej den har bara blivit värre. I går kväll somnade jag kl 8 och sov hela natten och nu är jag så trött att jag skulle kunna däcka på skrivbordet. Tur att jag ska ut till kund snart, det brukar pigga upp en ;)

BS - åhh jag vill också ligga på sofflocket och käka prallisar. Njut nu så mkt du kan av din lediga tid... Skönt att det är så nära nu!

• _koko_

moppy - Nä, det har vi inte. Andra som varit på samma klinik har fått det, men det tolkar jag bara som att de andra är nervöst lagda och att vi var coola och inte behövde höra sånt. :D

• BrudSommar2006

Frejis, försäkringskassan är ingen lek, vi höll på och ändrade datum fram och tillbaka på deras hemsida hur länge som helst innan vi lyckades göra av med exakt rätt antal dagar beroende på hur många dagar per vecka man tar ut!

Koko, det här med promenader går det sämre och sämre med tyvärr nu med bäckenbottenuppluckringen jag fått, det var knepigt nog redan innan med sammandragningarna jag fick av att försöka gå, men nu är det nästan för smärtsamt att gå alls. Får nog låta bli pralinerna nu när jag tänker efter... Fast man kanske inte hinner lägga på sig så jättemycket på ett par veckor tänker optimisten!

Svar på tråden När märker man av det?