• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Jag tror vi måste fixa lite quality time tillsammans. Göra det lite mysigt och bara vara!

• Moppy

Victory - det låter som en bra idé, kvalitetstid och bara rå om varandra. Hade ni inte skaffat heminsemineringsspruta också? Det kanske ni kan testa en dag och så försöka få till det en dag. Förstår att det är jobbigt, men det bästa är nog att inte tänka för mycket på det... Skönt att ni ska vara lediga nu!

Page - trist med tanten. Hade också alltid ont runt ÄL, och fick ibland bita ihop lite för att ha sex de rätta dagarna. Men samtidigt ska man ju absolut inte ha sex om det inte känns ok ändå.

• pirr!

Frejis, Lappis och Koko!
    Hur går det för er? vill också bara trycka på FF-knappen till efter helgen då BIM är..
    Känner ni något? Jag har fortfarande lite ömma bröst som jag inbillar mig blivit fylligare men jag vet inte..

Härligt att läsa din berättelse Vännerfan! Stort GRATTIS och njut av varandra!!!

• Victory

Moppy: Ja, det blir skönt att få vara lite ledig. Dessvärre jobbar maken t.o.m. fredag. Och sen ska vi renovera lör-sön. Men någon liten mysstund ska vi väl få till! Och det känns bra att ha sprutan i beredskap om det inte skulle funka! Vi ska nog försöka varannan dag, först "vanliga" sättet och sen sprutan som reservplan. Sen har jag ju mina CB-test också, så vad kan egentligen gå fel!?? Oj, anar jag lite positivism plötsligt...

• pirr!

Page! Trist med tant... Se det som den sista på länge

Victory- före ÄL-depp känner jag igen. Ibland blir prestationskraven så höga när man vet att det är bara några dagar som gäller.. Hoppas att lusten och glädjen kommer tillbaka -BUMS!

Fick just höra att ännu en av mina vänner väntar barn- även hon och hennes man lyckades på första försöket! Gör ju inte att man blir muntrare direkt, även om jag är glad för hennes skull.. Ja, ni vet ju hur det är!
    börjar kännas som att man skyddat sig i alla år helt i onödan!

• Victory

pirr! - Ja, det är precis så jag känner, prestationsångest för att man bara har någon enstaka dag på sig att pricka rätt, och jag vet ju av erfarenhet att det är svårt att motivera maken om han inte känner för det!

Oj, oj! Förstår hur du känner för vännen, man försöker vara glad för deras skull men de egna känslorna tar liksom över...

• Victory

Jag känner mig lite uppgiven, som att jag inte orkar känna efter eller bry mig om äl-symptom och så. Typ, om det sticker till i sidan tänker jag att det är säkert bara tarmarna, istället för att analysera sönder minsta lilla känsla (som jag gjorde förut). Men det kanske bara är bra, så att jag slappnar av och det bara blir som det blir! (Vi får väl se hur cool jag är inför BIM-symptomen... )

• BrudSommar2006

Har precis tagit bilen en sväng för att köpa frukt, jordgubbar, vindruvor och bananer, mums! Nu är det dags för lunch också, känns skönt att vara tillbaka hemma igen när det ändå bara ösregnar, tror inte att jag behöver ge mig ut mer nu på hela veckan om jag inte känner för det! Jisses, det regnar ju så att man inte ser ut genom fönstren! Nu blir det väl till att jobba med den trista översättningen efter lunch, suck.

Passade på att komplettera bebisgarderoben med några plagg, annars har vi ju så det räcker men det har inte matchat riktigt liksom, ja, då menar jag inte färgmässigt, utan vi har en massa toppar, bodysar och tröjor men inga byxor eller undertröjor t ex. Insåg snabbt varför, affärerna är fulla av söta saker men det är mer ont om praktiska saker i basfärger som vitt som passar till allt. Nåja, nu har jag nog hittat det vi behöver tror jag och har börjat packa BB-väskan och lagt fram de bebiskläder vi ska ha med oss dit.

Page, jag hade också ont och mådde dåligt vid ÄL, det är liksom ödets ironi att när böjen väl kommer så mår man som sämst men måste ändå få till det. Första ÄL efter att jag slutat med pillerna så körde jag inte med stickor och då trodde jag att jag hade influensa vid ÄL, jag visste ju inte alls hur det skulle kännas, månaden efter när jag körde med stickor så insåg jag att det var ÄL jag hade haft...

Annars sitter jag mest och är nervös inför förlossningen, jag vet ju att ut kommer hon och det kommer att lösa sig på ena eller andra sättet men det hjälper liksom inte riktigt...

Victory, ge inte upp nu när ni har laddat så med hjälpmedel den här månaden!

Mysigt med shopping i London, minns inte när jag var där senast. Eller faktiskt, jag har inte varit tillbaka dit sedan jag bodde där senast och det var ju en himla massa år sedan nu. Det har känts som att det är så många andra ställen jag inte sett än så har inte prioriterat återbesök där.

Håller på och tvättar bebiskläder nu, allt ska visst tvättas i oparfymerat tvätt- och mjukmedel innan man törs använda det så en hel del tvättande har det ju blivit med kläder, lakan, filtar och allt. Borde dock bli klar med det sista i dag och så in med allt i byrån sedan!

Nej, nu ska jag gå och värma lite lunch tror jag.

• Liten med Mindre

Vad mysigt att få pyssla och fixa Brudsommar. Och att inte gå ut på resten av veckan känns rätt lockande.

Vill inte riktigt komma igång med jobbet. Varje litet problem gör att jag sätter igång med något annat istället. Surfar till exempel. vem kan tänka på jobb när det händer så mycket annat i kroppen och huvudet.

• BrudSommar2006

Ja, koncentrationen har inte varit den bästa på jobbet på länge, det var egentligen bara de sista veckorna när jag insåg att ju förr jag blir klar med allt ju förr kommer jag härifrån som jag lade på ett kol för att rensa skrivbordet. Som det visade sig så var det tur eftersom det tog flera veckor att bli av med allt så att det kändes bra att gå hem.

Varje gång jag ger mig ut någonstans så stirrar alla på jättemagen och undrar när det är dags. Det är både roligt och jobbigt på samma gång men som tur är har jag inte råkat ut för någon som ska klappa på magen i alla fall!

Det är fortfarande lite knepigt att få maken att känna hur hon sparkar, hon slutar fortfarande oftast när man lägger handen på magen, även fast han ibland har suttit länge och väntat. Nu är det ju i det närmaste för sent också, inte mycket tid kvar att känna sparkar på förhoppningsvis! Fast några har han ju känt så jag tror att han är nöjd i alla fall.

Svar på tråden När märker man av det?