• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

I Stockholm försöker solen bryta sig igenom och de har sagt att det ska bli en fin dag. Det har verkligen varit varannandags väder. Ena dagen regn, andra dagen sol.

Frejis - jag har inga sympton alls. Är totalt inställd på att tanten kommer lagom till vår 1-åriga bröllopsdag på söndag.

Frullan - mitt hem har alltid varit min borg så jag undrar hur det blir den dagen man är gravid? Har alltid älskat att mysa omkring hemma och när jag flängt och farit samt bott perioder utomlands så är det en enorm känsla att sätta nyckeln i dörren och kliva in hemma *SUCK*. Det har tagit lite tid att känna likadant i den nya lägenheten nu har känslan infunnit sig. En tröst i röran, vi har det jätterörigt också då vi väntar på att de ska fixa vårt vardagsrum. Har rivit tapeter och flyttat stora möbler. Först sa dem att de skulle börja med renoveringen i förra veckan, nu är det nästa. Jag hoppas det blir så för man vill inte bo i en röra. Sen efter sommaren är det ju dags igen - badrummet.

Victory - lycka till! Försök att inte tänka för mycket fast jag förstår om det är svårt.

• Lapinette

Liten - dricker aldrig mjölk och har det nästan aldrig hemma. Är van eftersom min mamma har laktos. Äter jag för mycket mjölkprodukter blir jag också dålig men en liten dos går bra.

• _koko_

Hello darlings!

Frejis - Kul med symptom!! Tänk om det skulle ta för er nu, vad fantastiskt roligt det vore!!!!!

Fick tag i en sojalatte i morse och var så glad ända till jag smakade på den... Inget fel på mjölken, men kaffet smakade bara bränt. :[ Som tur är har jag hundra kaféer längs vägen till jobbet, så jag får prova nån annan i morgon. :)

Annars är inget annorlunda, jag bara går och väntar... Det slog mig igår att mensen skulle kunna komma nu om det inte har funkat. Det har jag inte ens tänkt tidigare, så nu kommer jag nog springa på toa oftare... Progget kan dock skjuta upp den, så att mensen inte kommer är inget tecken på att det funkat ännu...

FruLlan - Du har ju ett ypperligt tillfälle att skälla på honom, kasta ut honom och sen skylla på hormoner! :D
    Jobbigt med såna energitjuvar... Säg till om jag ska komma och skruva skåp, sånt kan jag. :)

Nä, nu måste jag nog jobba lite...

• BrudSommar2006

God morgon, vad spännande med alla BIMare, det hade jag glömt!

Liten, tog du bilen, det var väl himla bra, du som inte gillar att köra bil vad jag minns men det verkar som att du är botad nu då, det passar ju bra, lagom tills det är dags att shoppa loss på Babyland och senare till mammaledigheten.

Nu ska jag jobba på med den eländiga översättningen under förmiddagen så kanske jag är klar sedan, lyckades göra hälften igår, och kan äntligen använda min semester till att göra ingenting som jag tänkt mig.

• _koko_

Äh, jobba?!! :D

Victory - Tycker det låter som att ni (medvetet eller omedvetet)lägger enorm press på dessa "sex-träffar" och då måste det ju vara jättesvårt att få till det! Men jag hoppas hoppas hoppas att det blir en mysig kväll i stället! Börja med massage kanske? Det tycker iaf jag är ett skönt sätt att släppa på pressen och bli avslappnad. :) Men då pratar vi inte nackmassage, utan med olja och inlevelse. :D

Lappis - Vet precis hur jobbigt det är med hantverkare som skjuter upp och skjuter upp... Som tur är har vi en kompis med egen byggfirma som är outstanding, så när vi kan anlita honom vet vi att jobbet blir gjort och blir bra!

• Snart så....

helluuu brudar,

Har just konstaterat att vi inte kommer få en baby utan en Duracellkanin
    Kick´n höll igång mellan 17-00,30 igår och började kl 7 imorse och håller fortfarande på.....
    Börjar bli lite orolig att detta inte är normalt? Tur att jag ska till BM imorgon så kan jag fråga.

Förstår dig helt Frullan, skulle bli galen av att jobba massor, renovera OCH ha en inneboende samtidigt. Håller med Kokos, få ett utbrott och skyll på hormonerna :D :D

• Lapinette

Snartis - så du menar att jag inte blir den enda kaninen här inne efter augusti?!

koko - vill också ha en egen hantverkare. Våra grannar som flyttade in strax efter oss renoverade sina lägenheter först och de har haft jätteproblem med hantverkarna. Vi gillar dem inte heller då de har en förkärlek att borra typ lördag morgon kl 09.00 eller söndag kväll precis när man ska äta middag. Grrrr....

Hur känns det koko? Några sympton? Som sagt var här finns inget som tyder på graviditet.

• mugglesfan

Hej på er!
    Jobbar hemma idag på förmiddagen, har en hantverkare hemma som monterar vår duschvägg (äntligen!). Han kom i tid imorse!
    Jag är inte van vid hantverkare som kommer i tid. Sist vi hade en hemma (persiennmonterare) så kom han 45 min för sent utan att höra av sig - min man höll på att inte hinna till ett jobbmöte.

Dublin var grymt - vi shoppade loss tutto (jag köpte bla en ny bikini i min nya bröststorlek haha), vi åt gott och tog det lugnt. Satt bla på en deli och åt frukost och tjötade i säkert 1,5h. Ingen stress liksom... OCH vi prövade Rosenhagas tips Afternoon Tea på Shelbourne Hotel - 29 euro/pers Men då ingick te

Spännande med alla BIMare - jag håller alla tummar och tår för er!!! Kul att höra om symptom - känns som att det var ett tag sedan...

Jag måste bara säga ngt avvikande om viktdiskussioner: varför får man inte noja om vikt när man får noja om allt annat? Självklart ska man vara vän med sin kropp och allt det där men ibland lättar det bara man får noja lite över att man har gått upp. Precis som med all annan noja så minskar den om man får ösa ur sig den. Det kan vara en väldigt ovan känsla för någon som är van vid att ha en viss vikt och att träna mycket att känna hur kroppen liksom "tar över" och man så att säga tappar kontrollen. Jag tycker ändå att ingen härinne har osund kroppsinställning (inte vad jag märkt). Själv tycker jag det är lite läskigt att se vågen gå stadigt uppåt (även om jag veet att det är normalt och ska vara så) - det är väl bara en vanesak. Jag vet att jag kommer att tappa det mesta sedan efter förlossning/amning så jag är inte orolig på allvar men klart att det känns lite ovant... Var bara tvungen att förklara (för jag har säkert varit med och bidragit i viktdiskussionerna).

• Snart så....

Näää det kommer finnas en liten Kick´n kanin då oxå :D

Inga symptomer är bra symptomer :)
    Jag hade mkt värre symptomer innan jag fick mens dvs ont i brösten, molade värk mm

• Lapinette

muggles - låter toppen med Dublin. Inväntar en låååång redogörelse från Piggelin i vår resetråd.

Svar på tråden När märker man av det?