• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Brudsommar, var köper man den där leran till barnets händer eller fötter? Jag gillar inte fotografier på väggarna och annat kraffs, men är det ngt jag kan tänka mig ha framme är det en sådan lite tavla ovanför bebisens säng med fotavtrycken!!!!

• _koko_

Liten - absolut, foton på magen förstår jag att man gärna sparar, I ETT FOTOALBUM. :D

Victory - Tack. :) Känner alla era tummar och hoppas att de funkar.
    Nästan alla mina symptom verkar dock kunna vara biverkningar av progget, så hoppet går upp och ner.

• Lapinette

Håller tummarna för dig koko och Frejis och Pirr också för den delen. Var är förresten Frejis? Har inte sett henne här idag.

• _koko_

Just det, glömde, avtryck av barnets händer och fötter är en heeelt annan sak också!! Det är ju faktiskt gulligt. :)

• viktualia

Vickan hoppar in!

När jag var liten och gick på dagis så fick vi göra sådana där lertavlor med våra handavtryck på. Brorsan var 2 och jag var 5 år då. Det är gjort i lera som används till keramik och är bränt i en sådan ugn också.
    Hänger fortfarande på väggen hemma hos mina päron... hm.... JAG ser inte så stort värde i det där som mina föräldrar gör.....

• Liten med Mindre

Vi gjorde gipsavtryck i en papptallrik på dagis. Sprejades med guldfärg och fick en ståltråd baktill.

Det har hänt några gånger under årens lopp att jag fascinerats av att min hand faktskt varit så liten. Fast inte är den direkt vacker som prydnad.

• BrudSommar2006

www.lifestone.com gör avtrycken. Om man vill ha en hand och en fot måste man köpa två, eller om man vill ha en höger och en vänster fot t ex. Lägger man dem i kylen så håller de flera månader så man kan vara ute i god tid innan bebisen dyker upp.

Köpte ett par kortärmade bodysar utan ben på H&M, hade egentligen velat ha kortärmade tröjor men det har jag inte hittat någonstans och nu orkar jag inte leta vidare, har beställt på La redoute. I vilket fall så har jag nu tvättat dem för första gången och alla tvättinstruktioner och storlek osv bara suddades ut. Det är ju verkligen uselt när lapparna bara håller för en tvätt, hade köpt två olika storlekar och nu kan jag ju hålla dem bredvid varandra för att se vilken som är vilken men om man tänker sig att man sparar allt till nästa barn så hade det ju varit bra att kunna se vilken storlek det är. Uselt!

Tvättade i alla fall tre par små strumpor också och räknade med att någon skulle försvinna i tvätten när de är så pyttesmå men sex små strumpor dök upp bland resten när jag tog ut allt för att torka!

• Izzie

Åhh Vänner! Vilken fantastisk berättelse! Jag blev alldeles tårögd och fick en klump i halsen :)
    Stort grattis! (Nu längtar tom jag efter förlossningen)

• vårbrud2008

Svullna fötter = stödstrumpor är perfekt

Presenter = manikyr har jag gett min mamma för 300 kr

Alkohol = vin mums, öl nja?

Försäkringskassan = usch!!!!!!!!!!

Vänner-fan
    Med son nummer 1 hade jag värkar i 24 h och på själva förlossningen tog det 9h. Hade samma som du med värkarna och de bara kom hela tiden inga pauser. Jag tog bara lustgas och det funkade sådär, men jag ville inte ha någon annan smärtlindring pga att jag ville ha kontroll. Jag spydde också efter några andetag men sen var det som en fylla. BM fick också spräcka min hinna och sen fastnade sonen på väg ut så sugklockan fick hjälpa till lite. Sprack lite här och där men det läkte fint sen. Kände mig precis som du efteråt, med stor ?blöja? och allt men LYCKLIG!

Gravidkläder = Vera Moda på Femman i Göteborg har mycket snygga kläder för gravidmage.

Lera till händer och fötter = finns på Babyland tex

• Frejis

Hej hopp här är jag! :) Det blev ett sent inhopp idag eftersom jag hade varit på språng hela dagen! Och det blev en liten promenad tillsammans med maken när våren äntligen återvände till Stockholm. Ser framemot morgondagen, med sol och värme :)

Om jag har symptom den här gången... massor och allt är säkert falskt. Har faktiskt haft en sådan hoppfull gång före BIM, men tanten kom i alla fall. Koko magen ger fortfarande blubblubb-ljud ifrån sig ;)

Kan roa er med följande symptom:
    - lätt illamående som kommer och går vid konstiga tillfällen, oftast när jag inte har ätit och igår kom det när jag såg fläskfilé med sås i ugnen - blää, var tom tvungen att gå och lägga mig i sängen och vila en stund, det var skönt :)
    - vansinnigt trött, vilket säkert beror på allergi som flitigt medicineras
    - lätt värk eller någonting liknande i magen (vet inte vad jag ska kalla det). Och så är jag gasig jämt... BLUBBLUBB! dricker säkert alldeles för mkt Cola

Det var min "lilla" redovisning. Pirr och Lapinette, vad har ni för symptom? BIM-dagen närmar ju sig... eller dagen för tanten för min del, tror jag. Är sugen på att testa för tidigt *testomaaan*

Svar på tråden När märker man av det?