• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Usch - nu är jag på väg att bryta ihop på jobbet. Skickar elaka mejl till höger och vänster om hur jobbiga alla är som aldrig har koll på kalendrar och möten. Hoppas att de kan ta kritik från ett hormonmonster. :(

Det är "syndast" i världen om mig!

• Liten med Mindre

Två timmar kvar tills jag får gå!!! Och i morgon jobbar vi halv dag och konferens halv dag...inte mycket gjort då heller.

Och så börjar jag förstå det här med att äta för att inte må illa. Eller kanske inte äta - men att lättare få ner sött och onyttigt. Det gick ju jättebra ett par veckor, men nu känns det som att det enda som går ner lätt är sötsaker...precis som under kräksjukan. :D

Kanske tur att jag blivit "van" att må illa senaste året (2 magsjukor och en turistmage). Törs inte gissa hur det skulle varit annars!

• BrudSommar2006

Liten, hoppas att det inte blir värre i alla fall utan att illamåendet håller sig på mattan! Skönt att det verkar bli en kort vecka för dig så att du inte behöver slösa energi i onödan på att reta upp dig på folk! Det verkar ju vara urdåligt att de inte kan hålla reda på sina möten, vad är det för stil. Respektlöst!

• _koko_

Hej Page!! Om jag inte minns fel hade snartis en monster-äl månaden innan det tog! :) Hoppas att du tar åt dig av alla våra önskningar att du ska komma tillbaka på riktigt, vi saknar verkligen dig här.

pirr! - jag har ju ingen aning om vad som är riktiga symptom och vad som kan bero på progget eller att jag inte haft äl på ett halvår... Men jag är lite snuvig, har lite mensvärk, yrsel och är grymt hungrig mest hela tiden. Åsså lever magen om, gasig och rapig om vartannat.

Victory - Inte deppa ihop nu! Fast det verkar ändå som att maken din är den som behöver mest pepp just nu... Knepig situation! Håller tummarna för er.

frejis - hur går det med gaserna? :D

• Liten med Mindre

Victory - jag tror på er! Upp med humöret. Satsa på det som är viktigt för er - och skippa detaljerna runt omkring. ;)

Tekniska hjälpmedel är ju till för att hjälpa och inte stjälpa. Öva någon gång före ÄL-böj och kör sen skarpt - om ni väljer att satsa på bebis den här gången.

Annars - boka av en av kvällarna när ni går ut, vägrar prata renovering och bara myser och har skoj.

• Liten med Mindre

Jag har också funderat vad man ska med de där magarna till. Fotografier förstår jag, men en gipspryl är nog inte min grej. Fast vi har i och försig inte många skulpturer eller pyssel hemma alls. Tavelmänniskor. :)

• BrudSommar2006

Koko, ha, vi var på en visning av ett hus som vi faktiskt var med och bjöd på men som vi sedan tyckte gick upp lite väl mycket i budgivningen (det här tror jag var det första huset vi var med och bjöd på för över ett år sedan, nu inser vi att det inte alls gick upp så högt) och där hade de i sitt sovrum en sådan där gipsavgjutning av hennes mage från en av graviditeterna! Inte på väggen men lutandes mot byrån. Han var pilot och hon flygvärdinna, de skulle bygga nytt hur i Skärgårdsstad - ja inte för att det har något med saken att göra - och hade två barn.

Själv har jag faktiskt köpt två sådana där paket med lera eller vad det nu är som man gör fot och handavtryck av lilla bebisen med och skickar in så får man en tavla eller glasavgjutning eller vad man nu väljer. Kunde kanske vara kul tänkte jag.

• BrudSommar2006

Men det här tror jag var första gången jag lyckats göra en slutparantes utan att det blev en gubbe! Tror att det var Vickan som lärde mig att göra två mellanslag efter slutparantesen och så försvinner det ena sedan när man postar inlägget. Fantastiskt uträknat av Vickan!

• Victory

Tack för stödet! Nä, det gäller att inte deppa ihop nu när det gäller! Som jag har väntat på att dagarna ska gå fram till äl!! Kanske har måndag och regn något med saken att göra...?

Jag förstår din väntan ocskå, koko! Måste vara outhäääärdligt att se minuterna sega sig fram när man bara vill testa, testa, testa! Snart har veckan gått ska du se och vi håller tummarna!!!

Svar på tråden När märker man av det?