• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Skoj Lappis! Då hoppas jag på lite grå-väder så att ni inte ångrar er. :) Fast å andra sidan är vi värda lite soligt och skönt när det för en gångsskull är ledigt...

Längtar så tills i eftermiddag när jag ska få gå och lägga mig på ansiktsbehandling. Hoppas att hon kan få bukt med alla prickar! (Eländet dök upp i förförra ÄL och har parkerat sig i pannan.)

• _koko_

Liten - Bra plan, jag är på! Hoppas hoppas det blir ett litet fint plus om en vecka bara...

Cicci - Blir otroligt inspirerad av er rensning!!! Mina kavajer får fula veck för att min garderob är överfull... Badrummet är belamrat med gamla flaskor som jag inte kan med att slänga för att de var dyra... BEHÖVER LITE BOA-HORMONER!!!! :D

• Bröllopstokiig

Lappis: Vi väljer allt di kvalité, så det blev inget till köket på bauhaus... men däremot som du själv skrev att ni shoppat, blommot och även trä-trallar etc till utomhus delen av vårt boende!

Mindre, jag var på Stockholms Sjukhem, på Fridhemsplan och vattengympade och slappnade aV. Som sagt mycket mycket bra! Jag var glatt överaskad! De flesta var i 8e månaden, men många i 4-5 med! Vi var nog 11-12 stycken totalt, en lagom liten grupp tjejer!

Kokosen, jag är hungrig jag med Även att jag åt massor innan jag lade mig i går och världens mega frukost... och vi får inga fruktkorgar till vårt företag, snålisar, så jag ser fram emot lunchen idag, man går aldrig hungrig från Golden!

• Liten med Mindre

Om du vill sätta igång och rensa koko, innan pluset om en vecka, så rekommenderar jag boken "Rensa i röran med Feng Shui". Inte så mycket mumbo jumbo, som tips om hur du rensa och varför du mår bra av att göra det. :D

Lite kort inspiration finns här (clutter clearing):
    www.spaceclearing.com/html/what_is_sc.htm

• _koko_

Bauhaus är lite som ikea tycker jag, perfekt för pryttlar, krukor och sånt, men kanske inget ställe jag skulle köpa kakel på. Samtidigt har de ju många av de stora märkena, och de är ju inte sämre där. :) Vi har t ex köpt både grill och gräsklippare på Bauhaus.

Liten - Mmm, kommer ihåg att du berättade om den förut. Det är bara det att böcker inte funkar på mig... Nä, jag behöver få ett ryck, vilket kommer emellanåt, och då kör jag så det ryker. :) Men nu var det lite för längesen. Kan förstås bero på att jag haft annat att tänka på, och just nu återfinns städning längst ner på priolistan eftersom det ändå inte är någon idé med tanke på trapprojektet.

• nu är jag fruL

åhhhh hunger i heeeela magen.
    Jag äter mycket mer på mornar och kvällar nuförtiden. Maken kommenterade det vid frukosten i morse att förr fick jag aldrig i mig såååååå mycket på morgonen. Ha ha ha gissar att borren också blir en 4 kilos klump
    men snart är det lunch, funderar på om man ska cykla ner på stan eller ta tuben....
    gikllar dock inte tuben...

i-väldsproblem

nåja
    renoveringar är jätte kul. Det kommer verkligen bli sååååå fint hemma. Vi har inte på långa vägar köpt allt, inte kakel, skiva, diskbänk eller vitvaror utan bara lite annat, men vi brände vel 25000 i helgen. det är lätt att göra av med pengar

Men jag gillar inte kaoset hemma....

Nåja.

Cicci: vi rensade också en hel del nu när vi tömde kök och gästrum ochj slängde också massor. JAG hade dock velat slänga betydligt mycket mer än vi gjorde men maken min är hamster och man får ta det i etapper. det gäller att hantera honom varligt

näe ni nu ska jag dra på lunch.
    pussss

• Liten med Mindre

FruLlis - undrar om det är dalmasar i allmänhet som inte gärna rensar? :? Det går framåt hemma, men inte jättefort. Kan ju hända att resnningsbehovet är större hos mig än honom...

• Moppy

Oj, oj, oj vilken härlig berättelser Vänner. Du verkar så modig och duktig. T.o.m lite 'förlossningsrädda' Moppy blev inspirerad att ge sig in i en förlossning... ;) Nåja, kanske bara lite... :)

Frullan - kul att du är tillblaka. säg till när du tycker vi kommer in på jobbiga diskussioner, har inte reflekterat över viktdiskussionerna här, men jag håller med att man inte ska klaga över vikt etc utan vara glad för den man är, särskilt när man är gravid (och annars också förresten).

Liten - jag ska till London nästa vecka. tänkte smita in på Gap Maternity och kolla in kläderna där. Kan tänka mig att de har mycket bra grejer, även om jag inte behöver det riktigt ännu.

• Victory

Hallå...

Är inte alls på humör idag. För någon vecka sen var jag ju jättepositiv och kände att vi ska köra på stenhårt och att det är våran tur nu. Men nu, när det snart närmar sig äl så är all optimism som bortblåst. Jag har redan tagit ut i förskott att vi inte kommer få till det den här gången heller... Kanske beror det på att maken också har en depp-period (så jag anar att jag som vanligt kommer att få tjata till mig 6, med bara bråk som resultat). Sen har renoveringen inte gått så bra som planerat (med mera bråk som resultat). Fast han säger i och för sig att han är inställd på att kämpa. Det är väl bara så här det är, en evig berg-och-dalbana. Suck! Hoppas bara det vänder tills senare i veckan. TUR att det är långhelg!

Stort grattis Vänner!!! Vilken härlig berättelse, kul att du delade med dig! Ha det så bra med underverket!

• Page

Oj, det händer saker i tråden.

Grattis till sonen Vänner och tack för den fina förlossningsberättelsen!! Hoppas att han är snäll och att du håller dig pigg så vi får höra hur det går!

Kul att se dig här FruL! Lycka till med köket! Fast jag håller med att kaoset innan är tråkigt.

Koko, suck ja...det blir en lång vecka! Var är den där ff-knappen när den behövs? Håller en tumme åt dig, den andra sparar jag till Frejis!

Kärringen jag anmält sin närvaro här, inte så förvånande dock eftersom jag hade en ÄL från helvetet och kunde inte ha sex.

Svar på tråden När märker man av det?